Problem z odpalaniem

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Problem z odpalaniem

Postprzez Drader » 28 sty 2015, o 22:52

To mój pierwszy post, także witam wszystkich :-D Mam nadzieję, że znajdę na tym forum porady i odpowiedzi na pytania, ale i również że ja będę mógł pomagać Wam :-)
A teraz do rzeczy. Mój Golf 3 1.9 tdi 90KM 1994 rok. Problem polega na trudnościach z odpalaniem po długim postoju, np rano. Jeśli po jeździe chce go odpalić po 5 godzinach to pali na strzała, ale po nocy rano to już kręci dłużej niż powinien a jak już odpali to silnik pracuje nierówno i Golf stwarza wokół siebie wielką białą chmurę dymu. Po minutce wszystko już pracuje ładnie i równo.
Dobry kierowca myśli też za innych kierowców.
Drader
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 28 sty 2015, o 22:43
Lokalizacja: Wielkopolska

Problem z odpalaniem

 

Postprzez martinfp » 28 sty 2015, o 23:05

kiedy świece zmieniałeś ostatnio one mogą być powodem
martinfp
Badacz tematu
 
Posty: 274
Dołączył(a): 14 lip 2014, o 10:52
Lokalizacja: Zabrze/Gliwice

Postprzez BartheZz_3 » 29 sty 2015, o 09:21

100% świece żarowe, niedawno sam wymieniałem z podobnego powodu. Długo ci grzeją jak przekręcisz kluczyk w stacyjce?
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Drader » 29 sty 2015, o 12:26

Dobrze dzisiaj zajrzę do świec właśnie się przymierzalem do tego bo chce dziś kupić klucz do świec i napisze jak wygląda sytuacja ;-) mam samochód od około miesiąca i nie wymieniałem w nim świec a grzeje świece dość krótko

[ Dodano: 2015-01-29, 19:42 ]
A więc tak: po wykręceniu świec podłączyłem każdą po kolei na krótko do akumulatora i każda w mgnieniu oka się zaczerwieniła, więc świece same w sobie są na pewno dobre :-D jednak chciałem sprawdzić, czy może dochodzi do nich prąd z tej listwy świec żarowych, więc wtyknąłem każdą w swoje miejsce, połączyłem je wspólnym przewodem którego koniec podłączyłem do masy akumulatora. Po włączeniu zapłonu świece nie zareagowały :cry:
Obrazek
Dobry kierowca myśli też za innych kierowców.
Drader
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 28 sty 2015, o 22:43
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez palio » 30 sty 2015, o 10:28

Sprawdź przekaźniki 109 i 103. Znajdują się w skrzynce bezpieczników.
Po przekręceniu kluczyka na zegarach świeci się kontrolka świec? Zdejmij wtyczkę z czujnika płynu chłodzącego i sprawdź czy auto odpali (czujnik znajduje się w głowicy z prawej strony jak stoisz przodem do auta).
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Drader » 30 sty 2015, o 15:46

Przekaźniki chciałem dziś sprawdzić, ale elektryka już nie było więc zrobię to jutro a już na pewno w poniedziałek. Co do reszty, to zdjąłem wtyczkę z czujnika i samochód odpalił. Kręcił tak samo długo jak z wtyczką. Różnice były takie, że kontrolka świec paliła się około 12 sekund i jeszcze bardziej kopcił i ciągle przerywał silnik.
Jak znowu włożyłem wtyczkę to kontrolka świec paliła się jak zawsze około 3 sekund (gaśnie równo z kontrolką płynu chłodniczego). Samochód mniej kopcił i silnik już nie przerywał.
Dobry kierowca myśli też za innych kierowców.
Drader
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 28 sty 2015, o 22:43
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez krzyś » 31 sty 2015, o 21:51

Sprawdziłbym statyczny kąt wtrysku...w tej temperaturze powinien bez grzania świec palić..
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mariusz9270 » 1 lut 2015, o 01:50

a ja stawiam na przestawiony rozrząd i klin na wale do sprawdzenia jescze przerabiałem juz to samo;/
mariusz9270
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1 maja 2014, o 17:08
Lokalizacja: Opolskie

Postprzez daniel9415 » 4 lut 2015, o 21:39

mariusz9270 napisał(a):a ja stawiam na przestawiony rozrząd i klin na wale do sprawdzenia jescze przerabiałem juz to samo;/


Tez radze to samo, u Mnie zjechał się półksiężyc na kółku i jakieś 1/5 obrotu miał luzu. Od tego padła Mi pompa wtryskowa. Po wymianie kółka i pompy auto pali przy -5*C praktycznie na dotyk bez grzania świec :)
Avatar użytkownika
daniel9415
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 23:39
Lokalizacja: Młynary

Postprzez Drader » 8 lut 2015, o 07:25

Koledzy dziękuję za odpowiedzi jednak problem tkwił w prądzie. Oddałem golfa do elektryka a ten stwierdził że wina była przekaźnika 109 chyba jak pamiętam ponieważ działa ale nie do końca dobrze więc wstawił jakiś opornik przy listwie świec żarowych i teraz autko odpala przy minusówej temperaturze na dotyk :-)
Dobry kierowca myśli też za innych kierowców.
Drader
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 28 sty 2015, o 22:43
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez krzyś » 8 lut 2015, o 09:56

Mógłby kolega zrobić fotę tego opornika?
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez slawek5t » 8 lut 2015, o 14:06

Drader napisał(a):stwierdził że wina była przekaźnika 109 chyba jak pamiętam

Możliwe że trzeba go przelutować , też tak miałem.

PS: pisałes może o tym samym problemie na forum elektroda ? :)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości