Problem z obrotami i gaśnięciem w 1.9tdi

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Problem z obrotami i gaśnięciem w 1.9tdi

Postprzez McQwack » 16 paź 2012, o 00:10

Witam
Od 2 tygodni pojawił się u mnie golf 1.9tdi 90KM. Stan ogólny dobry, jednak od paru dni zaczyna sprawiać problemy.
Na dzień dobry , dostał co mu się należy czyli olej,rozrząd. Poprzedni właściciel źle ustawił pompę i uszkodził PIN-y w przepływce przez co auto nie miało mocy, i dymiło na niebiesko. Te usterki już zostały usunięte i od 2500/obr wkręca się aż miło. Teraz kilka słów o problemie z którym sobie nie radzę.
Silnik od czasu do czasu samoistnie zwiększa obroty do maxa, a kontrolka sygnalizuje błąd.Kiedy następuje ta awaria, nie reaguje pedał gazu.(pompa ze sterowaniem elektronicznym) Po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu wszystko jest ok ,do czasu powtórki awarii.
Druga awaria to samoistne wył. się silnika na około 2 sek.W tym czasie obrotościomierz spada na 0, gasną wszystkie kontrolki . Dziś kiedy wracałem w nocy na długich światłach i miało to miejsce światła też zgasły na ok 2 sek.
Dodam jeszcze że zauważyłem wpięty dodatkowy przewód w wiązkę 4-ro pinową której jeden z przewodów biegnie do zaworu gaszącego silnik( ten na pompie wtryskowej- czarny z białym paskiem)
Jako że posiadałem ten zawór, podstawiłem go- brak rezultatu.
Może jakieś sugestie? z góry dziękuję.
I jeszcze jedno pytanie. Wersja mojego auta posiada złącze elektryczne do podgrzewania oleju w silniku, na jakie napięcie jest ta grzałka?
Pozdrawiam
Michał
McQwack
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 15 paź 2012, o 23:38
Lokalizacja: Piła

Problem z obrotami i gaśnięciem w 1.9tdi

 

Postprzez Bradley » 16 paź 2012, o 09:18

McQwack napisał(a):Wersja mojego auta posiada złącze elektryczne do podgrzewania oleju w silniku, na jakie napięcie jest ta grzałka?

W Skandynawii na normalne z gniazdka 230V, na parkingu stoja slupki.
McQwack napisał(a):Silnik od czasu do czasu samoistnie zwiększa obroty do maxa, a kontrolka sygnalizuje błąd.Kiedy następuje ta awaria, nie reaguje pedał gazu.(pompa ze sterowaniem elektronicznym) Po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu wszystko jest ok ,do czasu powtórki awarii.
Druga awaria to samoistne wył. się silnika na około 2 sek.W tym czasie obrotościomierz spada na 0, gasną wszystkie kontrolki . Dziś kiedy wracałem w nocy na długich światłach i miało to miejsce światła też zgasły na ok 2 sek.
Dodam jeszcze że zauważyłem wpięty dodatkowy przewód w wiązkę 4-ro pinową której jeden z przewodów biegnie do zaworu gaszącego silnik( ten na pompie wtryskowej- czarny z białym paskiem)

Samoistne wkrecanie sie na obroty... bardzo niebezpieczne i kojarzy mi sie z samozaplonem (np. cieknie olej z turbosprezarki i dostaje sie do dolotu), jak pisales ze kopcil na niebiesko tzn. ze spala olej wiec zainteresowalbym sie tematem czy olej nie znika...
Gaszenie... jak po odpaleniu to immobilajzer, jak w czasie jazdy a jeszcze piszesz o zagadkowym polaczeniu przewodu to poprzedni wlasciciel niezle namieszal tam... moze to jakies pseudo zabezpieczenie antynapad.


No i przede wszystkim podpiac vaga i sczytac bledy.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez McQwack » 17 paź 2012, o 19:14

Dzięki za odpowiedź.
PO kolei : co do przewodu podł. do złącza to jest to impuls zapal/zgaś do czujnika, w wiązce nie było przejścia i ktoś dał ten przewód.
Niestety był skorodowany i z tej przyczyny nie łączy.
Oleju nie bierze, wczoraj wymieniłem kpl. rozrząd , pompa była przestawiona i rozrząd też. Obecnie nie dymi na niebiesko , "ma ducha", przy ostrym przygazowaniu puści czarnego bucha i tyle.
Od wymiany rozrządu nie wkręcił się na obroty, zobaczę co przyniesie los.
Z tego co widzę został mi do zrobienia przekłamujący wskaźnik paliwa. ;) pozdrawiam

[ Dodano: 2012-10-23, 20:23 ]
wojenka z moim TDI rewa nadal.
Wyciągnąłem z niego około 5m przewodów ,2 przekaźniki ( dorobione) , jeden licznik dodatkowy nie wiadomo czego bo nie działał. Zostało jeszcze do zrobienia lub usunięcia imo, które blokuje od czasu do czasu ( ostatnie 3 dni przejechałem b/u ale dziś stałem z 10 razy. Po wyjęciu kluczyków ze stacyjki odczekaniu 15 sek, samochód zapala i jedzie dalej jakiś czas :-). Nadmienię że stacyjka,i zawór na pompie są ok.)

Może ktoś miał jakieś doświadczenia z wywaleniem IMO?
Pozdrawiam
Michał
McQwack
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 15 paź 2012, o 23:38
Lokalizacja: Piła


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 13 gości