Problem z MK3 1.9 TDI 1Z 150 KM (Notlauf)

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Problem z MK3 1.9 TDI 1Z 150 KM (Notlauf)

Postprzez michall293 » 28 lut 2014, o 22:23

Witam.Mam problemy ze swoim golfem,a mianowicie samochód łapie notlaufy za każdym razem,aż strach wyprzedzać jak redukuję do 4 i chcę wyprzedzać to auto traci moc i się dławi jednak nie kiedy zdarza się,że to dławienie po chwili ustaje i jedzie dalej jednak to też się powtarza.Na wskaźniku doładowania turbo pokazuje mi ładowanie 2.0 ostatnio,aż wystrzelił mi wąż od intercoolera.Wymieniłem zawór N75,bo myślałem,że to może być problem.W swoim 1Z Posiadam turbo garreta ze zmienną geometrią,które też było już czyszczone co może być przyczyną takiego zachowania samochodu i gdzie szukać problemu?
Ostatnio edytowano 28 lut 2014, o 22:39 przez michall293, łącznie edytowano 1 raz
michall293
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 lut 2014, o 22:16
Lokalizacja: Lubin

Problem z MK3 1.9 TDI 1Z 150 KM (Notlauf)

 

Postprzez palio » 28 lut 2014, o 22:28

Po pierwsze podłącz pod vaga sczytaj zapisane błędy. Następnie zrób komplet logów i wrzuć do tematu.

Bez tego to można tylko wróżyć co mu dolega.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez michall293 » 28 lut 2014, o 22:32

Błędy jakie wyszły to:
ciśnienie doładowania i mass air flow sensor czyli wskazywałoby to na przepływkę? ale mam gdzieś logi 003 postaram się wrzucić.

[ Dodano: 2014-02-28, 21:33 ]
Logi:
http://vaglog.rtnet.pl/kaczor16v_157361.html

http://vaglog.rtnet.pl/kaczor16v_157362.html
michall293
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 lut 2014, o 22:16
Lokalizacja: Lubin

Postprzez palio » 28 lut 2014, o 22:34

Sam log 003 nie wystarczy. Trzeba zrobić komplet - http://www.golf3.pl/topics10/diagnostyka-vt56017.htm
oraz podać dokładnie kody błędów.

[ Dodano: 2014-02-28, 21:35 ]
Najlepiej będzie jak logi będą osobno (każda grupa) od 1400 do 4000 obr/min. na 3 lub 4 biegu .

Zrób całość wg poradnika.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez michall293 » 28 lut 2014, o 22:39

Postaram się zrobić na dniach.

[ Dodano: 2014-02-28, 22:06 ]
Mam jeszcze jedno pytanie czy po odpięciu przepływki powinna zmienić się praca silnika? bo jak odpiąłem to żadnej różnicy nie było.
michall293
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 lut 2014, o 22:16
Lokalizacja: Lubin

Postprzez krzyś » 1 mar 2014, o 08:42

michall293 napisał(a):Postaram się zrobić na dniach.

[ Dodano: 2014-02-28, 22:06 ]
Mam jeszcze jedno pytanie czy po odpięciu przepływki powinna zmienić się praca silnika? bo jak odpiąłem to żadnej różnicy nie było.



na postoju praca silnika się nie zmieni lecz w czasie jazdy z odpiętą przepływką powinien być mułowaty.
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez michall293 » 1 mar 2014, o 09:40

Dziś chciałem sprawdzić jeszcze raz jak to jest z tą przepływką więc ją odłączyłem,przejechałem kawałek wszedł na wyższe obroty i zaczął mulić,więc przepływomierz raczej ok,bo po podłączeniu już w porządku.A co sądzicie o czujniku powietrza idącego z rury dolotowej? Po odpuszczeniu słychać też takie lekkie prychanie tak jakby (turbo surge)
michall293
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 lut 2014, o 22:16
Lokalizacja: Lubin

Postprzez krzyś » 1 mar 2014, o 09:43

jest to czujnik temperatury w dolocie podłącz pod vaga i zobacz co pokazuje grupa 007
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez michall293 » 1 mar 2014, o 09:45

Sprawdzę w poniedziałek,bo do kolegi podjadę.Bo zawór N75 raczej mam dobrze podłączony tak jak na tym schemacie: http://img186.imageshack.us/img186/9644 ... iegnie.jpg to prawidłowe połączenie tak mi się wydaje.
michall293
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 lut 2014, o 22:16
Lokalizacja: Lubin

Postprzez palio » 1 mar 2014, o 09:50

Jak nie masz klapy gaszącej to jest ok.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez michall293 » 1 mar 2014, o 09:53

Z tego schematu nie mam tego zaworu n18 i niestety filtr stożkowy,który mam zamiar wymienić,bo to jest tragedia.
michall293
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 lut 2014, o 22:16
Lokalizacja: Lubin

Postprzez palio » 1 mar 2014, o 09:55

Lepiej było założyć filtr K&N niż stożkowy. Zwykły filtr też daje radę.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości