Problem z kompresją ?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Problem z kompresją ?

Postprzez tofik90 » 27 sty 2012, o 19:09

Tak coś czuje, że mogę mieć problemy z kompresją. Otóż gdy auto stoi na biegu (na wzniesieniu) i jest ustawione przodem do spadku to w przypadku puszczenia hamulca silnik zaczyna się obracać. Na 1 biegu ten efekt nie występuje ale już na drugim tak po 10-15 sek samochód przesuwa się o skok tłoka i tak po malutku sobie zjeżdża.

Czy powyższy opis wskazuje, że ze sprężaniem może być coś nie tak ? Dodam jeszcze, ze jestem po wymianie akumulatora a i tak w czasie mrozów muszę dość długo kręcić silnikiem żeby odpalić (może to jest też kwestia świec...)
tofik90
Czytacz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 4 mar 2011, o 21:05
Lokalizacja: Gdańsk

Problem z kompresją ?

 

Postprzez prezesik » 27 sty 2012, o 19:17

tofik90 napisał(a):Tak coś czuje, że mogę mieć problemy z kompresją. Otóż gdy auto stoi na biegu (na wzniesieniu) i jest ustawione przodem do spadku to w przypadku puszczenia hamulca silnik zaczyna się obracać. Na 1 biegu ten efekt nie występuje ale już na drugim tak po 10-15 sek samochód przesuwa się o skok tłoka i tak po malutku sobie zjeżdża.
na 1 biegu i ani na wstecznym ten efekt nie będzie występował, bo 1 i R są najsilniejszymi biegami w aucie. Na innych biegach tak będziesz miał i nic na to nie poradzisz i to nie jest problem z kompresją.
Odnośnie świec to kiedy je wymieniałeś? Może najwyższy czas...
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Gibon » 27 sty 2012, o 19:30

prezesik25 napisał(a):bo 1 i R są najsilniejszymi biegami w aucie.


:ok:
o tym to już uczą w podstawówce :-x
Avatar użytkownika
Gibon
Badacz tematu
 
Posty: 224
Dołączył(a): 29 mar 2009, o 11:31
Lokalizacja: Opole

Postprzez tofik90 » 15 kwi 2012, o 19:39

no tak, ale czy na 2 powinien zjeżdżać czy stać w miejscu ? mówie tu o dość stromym wzniesieniu (z 11 % )
tofik90
Czytacz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 4 mar 2011, o 21:05
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez krysek0309 » 15 kwi 2012, o 19:47

w Twoim przypadku nie ma nic niepokojącego, poprostu tak jest i tyle, spokojna Twoja głowa ;-)
Avatar użytkownika
krysek0309
Badacz tematu
 
Posty: 171
Dołączył(a): 20 lis 2011, o 17:20
Lokalizacja: KNS (Koło Nowego Sącza)

Postprzez Kutasinski » 15 kwi 2012, o 19:58

Do eksperymentu z biegami, z całym szacunkiem do Ciebie, nie będę się odnosił...
Co do kompresji w dieslu- jeśli ciężko pali na zimno,szczególnie w niskich temp-należy się tym zainteresować,ale..
1)Należy najpierw sprawdzić działanie świec żarowych
2)Jak z dymieniem? Czy czasem wtryski nie leją?
Kompresję możesz zmierzyć,o ile posiadasz właściwy manometr-diesel będzie miał>30 atm a nie jak benzyniak 8-12.
Jeśli stwierdzisz,że świece są ok, najlepiej,jeśli udasz się do dobrego majstra od pomp wtryskowych.
Pamiętaj bowiem,że charakterystyka pracy silnika w ogromnej mierze zależy od poprawnego ustawienia kąta wtrysku.
Benzyniaka prościej zdiagnozować ;-) ale coś za coś.
Zanim więc rozwiniesz posądzenia swojego diesla o słabą kompresję,sprawdź jw.
Najlepiej odwiedź warsztat specjalizujący się w dieslach.
Za diagnostykę nie zapłacisz dużo a zaoszczędzisz sporo czasu.
Nie mam GG ale coś trzeba było wpisać..
Kutasinski
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:44
Lokalizacja: Kraków

Postprzez slawek5t » 15 kwi 2012, o 20:08

Koledzy dobrze prawią. Najpierw sprawdza sie inne rzeczy niż kompresja.
Najwazniejsze są sprawne świece, prawidlowy kąt wtrysku oraz dobry rozrusznik i akumulator.

Teraz jest cieplej.... jak odpala ?
Sprawdzałes czy swiece grzeją ?


edit :
Zimą tez miałem problem. Mechanik równiez straszył że kompresja.
Kazałem mu tylko ustawic kąt. Dołożyłem do tego lepszy aku... Jaki efekt ? - zaczął palić za pierwszym razem przy mrozach -25 bez żadnych dodatków , na starym filtrze paliwa itd.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez pablomed » 15 kwi 2012, o 20:14

kolega nic nie pisał o żadnych problemach z silnikiem
tofik90, to nic nie znaczy, szczelność cylindrów nigdy nie jest idealna
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez tofik90 » 15 kwi 2012, o 20:14

Odpala bardzo dobrze.
Problem jest w tym zjeżdżaniu na 2 biegu oraz tym, że prawdopdobonie osiągi spadły (ponad 13 s do setki)
tofik90
Czytacz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 4 mar 2011, o 21:05
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Kutasinski » 15 kwi 2012, o 20:26

tofik90 napisał(a):Odpala bardzo dobrze.
Problem jest w tym zjeżdżaniu na 2 biegu oraz tym, że prawdopdobonie osiągi spadły (ponad 13 s do setki)


O,Kolego..
Życzę Ci samych takich zmartwień :-D
A poważnie- osiągi twojego auta w bardzo dużej mierze zależą od tego,co zatankowałeś.
Nie mam GG ale coś trzeba było wpisać..
Kutasinski
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:44
Lokalizacja: Kraków

Postprzez tofik90 » 15 kwi 2012, o 20:30

Najczęściej tankuje na shellu albo carefourze... mierzyłem przyspieszenie w 2 osoby (wyszło 13s.) po założeniu opornika około 9,5 sekundy, ale to tylko w ramach testu było.
tofik90
Czytacz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 4 mar 2011, o 21:05
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Kutasinski » 15 kwi 2012, o 20:32

Opornika?
Znaczy czip by mega drut team?
:-)
Nie mam GG ale coś trzeba było wpisać..
Kutasinski
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:44
Lokalizacja: Kraków

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości