Problem z 1.9 TDI 110KM

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Problem z 1.9 TDI 110KM

Postprzez remson_94 » 2 cze 2013, o 00:01

Witam jeszcze raz wszystkich! ;) Jestem nowym użytkownikiem na forum i od razu zwracam się z prośbą o pomoc. Mianowicie mam problem z VW Golf III 1.9 TDI 110KM (seria) 97r. 3d.
Silnik pracuje nierówno (trzęsie nim i budą na wolnych obrotach): poduszki sprawdzone i uszkodzone zostały wymienione na dobre używki. Podczas jazdy przy przyspieszaniu pracuje ładnie, lecz gdy jedziemy ze stałą prędkością np. 100km/h zaczyna autem znowu rzucać/przerywać tak jakby opona miała guza (felgi i oponki sprawdzone w świetnym stanie) ale gdy dodam gazu to wyrównuje prace silnika. Kolejny problem głośna praca silnika gdy jest rozgrzany, na zimnym pracuje cicho. Spalanie strasznie duże; 9-10l ON przy średnio dynamicznej jeździe: trasa max 120km/h. Silnik nie dymi. Kolejny problem to dynamika. Do 100-120km/h rozpędza się świetnie, natomiast potrafi stracić moc przy 120km/h i nie chce dalej "iść", gdy puszcze pedał gazu i dodam auto "idzie" dalej. Przy wyższych obrotach ok. 4 tys gdy auto nie jeździ lecz stoi odpalone potrafi się zadławić Czy może być to wina wydechu? Proszę o pomoc bo już sam nie wiem co z nim jest... Dzięki z góry za pomoc ! :) Pozdrawiam
remson_94
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 1 cze 2013, o 23:35
Lokalizacja: Lipno

Problem z 1.9 TDI 110KM

 

Postprzez VW1996 » 2 cze 2013, o 00:27

sprawdz świece
ja mialem u siebie podobnie a jak nie to pod VAGa podepnij
VW1996
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 9 kwi 2013, o 11:02
Lokalizacja: Słubice

Postprzez hellaflush » 2 cze 2013, o 00:46

Jakie świece, paaanie... Stawiam na nastawnik. A jak odpala? Bez problemu? Ale i tak najlepiej to podpiąć się do kompa.
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez krzyś » 2 cze 2013, o 11:40

Masz problem z nastawnikiem prawdopnie oraz z przeladowaniem turbo stad odcina moc przy 120. Twarda praca moze byc od zle ustawionego kata wtrysku.
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez wojtas83 » 2 cze 2013, o 11:48

krzyś, nie jestem jakimś specjalistą ale nie wydaje mi nię że auto kolegi łapie notlaufa bo pisze on że po odpuszceniu gazu i ponownym dodaniu auto cięgnie dalej. A gdyby wpadał w tryb awaryjny to z powrotem ciągnął by dopiero po ponownym uruchomieniu silnika.
Avatar użytkownika
wojtas83
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 25 cze 2012, o 21:13
Lokalizacja: Warka

Postprzez krzyś » 2 cze 2013, o 13:03

wojtas ja tez jakims specem nie jestem ale utrata mocy przy 120 najbardziej pasuje do notlaufa.najlepiej by było gdyby kolega zrobił logi dynamiczne.pozdrawiam
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Piaggio » 2 cze 2013, o 22:11

LOgi Logi Logi - one prawde powiedzą, i rozjasnia sytuacje, prawdopodobnie masz zasyfiony nastawnik- co do zamulania- prawdopodobnie zmienna geometria sie przycina ale to wyszło by w dynamicznym 011
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez remson_94 » 2 cze 2013, o 22:20

Autko odpala bez problemu. Dzięki za rady! W tygodniu ogarnę te logi i dam znać co i jak ;) Pozdrawiam!!!
remson_94
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 1 cze 2013, o 23:35
Lokalizacja: Lipno

Postprzez Byku21 » 3 cze 2013, o 01:20

Dawka za duża i wtedy zalewa silnik oraz szarpie,do tego spalanie spore
Byku21
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 27 gru 2010, o 00:41
Lokalizacja: S-ko

Postprzez remson_94 » 3 cze 2013, o 18:22

Przeczytałem w innym temacie wczoraj, że po odłączeniu czujnika prędkościomierza wyeliminujemy nastawnik. Nie wiem o co w tym chodzi ale tak właśnie zrobiłem i autko na równych obrotach (np. prędkość 100km/h) pracuje równo i nie zacina się już. Gdy kupiłem Golfa pamiętam, że ten cały czujnik mechanizm w skrzyni od prędkościomierza nie działał i nie pokazywał prędkości. Miałem drugi ale od Golfa 1.9 TDI 90KM no i wymieniłem. Czy może to być przyczyną ze nie od 110KM silnika tylko od 90KM włożyłem czujnik i będzie zacinać? W dodatku gdy czujnik jest odłączony to wskazówka od paliwa pokazuje raz full raz połowę zbiornika tak jakby się gdzieś pływak zawieszał, ale jak jest czujnik włączony to paliwo pokazuje normalnie. To ma jakieś połączenie z nastawnikiem?

[ Dodano: 2013-06-03, 17:31 ]
I jeszcze jedna sprawa, że z licznikiem było coś chyba kombinowane, ponieważ ma na liczniku przejechane 14 tys km. Może przy próbie skręcenia licznika zostało coś przestawione w komputerze?
remson_94
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 1 cze 2013, o 23:35
Lokalizacja: Lipno

Postprzez hellaflush » 3 cze 2013, o 19:33

Porównaj oznaczenia na tych czujnikach to będziesz wiedział. A licznik mógł się wyzerować po przebiegu 300 tyś km bo niektóre tak miały, sprawdź z ciekawości czy jest napis "total". Ewentualnie jest wsadzony z innego golfa.
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez Piaggio » 3 cze 2013, o 20:48

Jak licznik przekroczył 300 tys przebiegu znika napis TOTAL, zeruje sie i nabija przebieg od nowa, co do impulsatora- raczej jest takim ale glowy sobie nie dam urawć, tak czy siak wychodziże nastawnik do czyszczenia
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński


- - - samochody osobowe skoda



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron