Problem po dzwonie...

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Problem po dzwonie...

Postprzez Kurczak781 » 28 sie 2011, o 11:31

Sprawa wygląda tak, że niecałe 4 miechy temu miałem dzwona a dokładniej spotkanie z rowem. Podłużnice trochę dostały po dupie ale uderzenie całe szczęście nie doszło do silnika i układu jezdnego. Po poskładaniu samochodu mam teraz 2 problemy. Silnik pali bez problemu ale przy wprowadzaniu na wyższe obroty prędkościomierz zaczyna falować, obrotomierz skacze czasem kontrolka od oleju mrugnie. (poziom oleju jest ok.) 2 problem wyszedł dopiero wczoraj. Po zrobieniu ok. 30 km bardziej taki tryb miejski, po zatrzymaniu zauważyłem że zaczął strasznie kopcić (kolor taki szaro biały) spod maski też dymek ... na wskaźniku temp. wszystko było ok. Co może być przyczyną ? Dodam, że silnik po chwili pracy wydaje się być bardzo ciepły. Czasem nie da się nawet alternatora dotknąć. Nie zauważyłem spadku mocy, pali bez problemu.
Avatar użytkownika
Kurczak781
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 30 lip 2008, o 22:39
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Problem po dzwonie...

 

Postprzez uzbek » 28 sie 2011, o 11:51

Szaro biały a nie niebieskawy? Sprawdź rutynowe rzeczy przy uszczelce głowicy, czy nie bulgocze i nie pływają tłuste oka oleju w zbiorniczku na płyn chłodniczy, czy nie paruje spod korka wlewu oleju przy ciepłym silniku, czy nie masz gdzieś wycieku oleju. Dymek spod maski to prawdopodobnie uszczelka kolektora albo gdzieś przerdzewiały kawałek rury przy wydechu.
Avatar użytkownika
uzbek
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 4 kwi 2011, o 10:40
Lokalizacja: ZMY Barlinek / FG

Postprzez Kurczak781 » 28 sie 2011, o 13:15

Dym dokładnie taki szary. nie niebieski. W płynie chłodniczym nie ma oleju, stan oleju się nie zmniejsza. jedynie poci się troche spod uszczelki głowicy. Trzeba będzie uszczelnić. Ogólnie to wczoraj się zagotował bo po odkręceniu zbiorniczka z płynem chłodzącym wyrzucił mi resztę. Czy lekka nieszczelność pod termostatem na simeringu może dać taki efekt ? tj. czy od tego po chwili silnik razem z alternatorem itd. będzie taki gorący ?

[ Dodano: 2011-09-06, 12:15 ]
Z temperaturą silnika już wszystko w porządku. Okazało się, że miał dosyć spore ubytki w płynie chłodniczym. Teraz pozostaje jeszcze tylko problem falującego prędkościomierza przy niskiej prędkości ( to zdarza się rzadko) i spadającego obrotomierza i zamykającego się prędkościomierza kiedy silnik wchodzi powyżej 3k obrotów. Sprawdzałem wtyczkę na skrzyni i jest w porządku, masę też poprawiałem.
Avatar użytkownika
Kurczak781
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 30 lip 2008, o 22:39
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Postprzez tk1100 » 8 wrz 2011, o 11:48

sprawdź alternator
tk1100
tk1100
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 7 sty 2008, o 08:34
Lokalizacja: Lubin

Postprzez Kurczak781 » 16 wrz 2011, o 15:38

Jaki będzie miał z tym związek alternator ? Prędkość i obroty są sczytywane ze skrzyni biegów przecież.
Avatar użytkownika
Kurczak781
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 30 lip 2008, o 22:39
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Postprzez uzbek » 17 wrz 2011, o 22:16

Może kolega miał na myśli chwilowe skoki napięcia które mogą motać w liczniku.
Spróbuj włożyć drugi licznik i zobaczy czy nadal będzie się powtarzać, sprawdź napięcie ładowania czy nie ma jakichś skoków czy większych zmian podczas pracy silnika, podłącz pod VAGa i zczytaj błędy, może coś pokaże.
Avatar użytkownika
uzbek
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 4 kwi 2011, o 10:40
Lokalizacja: ZMY Barlinek / FG

Postprzez Kurczak781 » 27 gru 2012, o 23:50

problem rozwiązałem już ponad rok temu ale nie dałem znać. okazało się że nie dokręciłem jednej śrubki na mocowaniu tej dużej wtyczki przy silniku, zauważyłem iskrzenie po jakimś czasie.
Avatar użytkownika
Kurczak781
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 30 lip 2008, o 22:39
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości