Pompa wody i rozrząd

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Pompa wody i rozrząd

Postprzez fixer45 » 11 lis 2013, o 20:52

Witam

Zabieram się za wymianę rozrządu do 1.9 TD AAZ.

Pasek CONTITECH
Rolka napinająca INA

No i przy okazji wymienić chcę pompe, tylko mam pytanie czy potrzeba kupić całą pompe za 150 zł czy wystarczy połówka ? Firma HEPU. Ogólnie nie widzę żadnych objawów przegrzewania itp ale chciałbym odrazu wymienić.

I co jeszcze pasowało by wymienić jakieś uszczelki itp ?

I mam jeszcze jedno pytanko wymieniłem dziś filtr paliwa BOSCH i w zestawie nie było oringów, i mam teraz cały układ paliwowy zapowietrzony i jest problem z odpalaniem, we wcześniejszym filtrze także nie było oringów ale nie zwróciłem uwagi czy układ jest zapowietrzony chodź w zimie zawsze były problemy z odpalaniem a w lato bez kłopotu czy to może być wina dwóch brakujących oringów ?

Z góry dziękuje za pomoc
fixer45
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 11 lis 2013, o 20:45
Lokalizacja: Knurów

Pompa wody i rozrząd

 

Postprzez palio » 11 lis 2013, o 20:59

Pasek - ok
Rolka- ok
Pompa wody kupować całą może być Hepu ewentualnie SKF (w komplecie powinna być uszczelka).
Możesz jeszcze dokupić: uszczelniacz wałka rozrządu i wałka pośredniego.

Układ paliwowy powinien sam się odpowietrzyć. Odpalić auto niech sobie pochodzi lub przejechać się po okolicy.

Odpalanie w zimie: sprawdzić świece żarowe, stan aku. Ważny jest również rozrusznik.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez fixer45 » 11 lis 2013, o 21:22

Dziekuje za odpowiedz. To wymienie pompe cala i wezme hepu. To zamowie odrazu te uszczelniacze bo widze ze koszt okolo 10 zl jeden. No wlasnie auto pochodzilo i troche pojezdzilem a powietrze nadal jest i to sporo nawet bardzo. Takze nie wiem co sie stalo moze jednak brak tych oringow pod zaworkiem.

Swiece grzeje, rozrusznik ok, aku ok.

Mam jeszcze jedno pytanie gdy odpale auto mam obroty na biegu jalowym 1000 dodam gazu lub gdzies pojade i pozostawie go na biegu jalowym to juz wtedy sa caly czas na poziomie 1100 co moze byc przyczyna.
fixer45
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 11 lis 2013, o 20:45
Lokalizacja: Knurów

Postprzez palio » 11 lis 2013, o 21:35

Oringi możesz dokupić nie są kosztowne.

Może trzeba wyregulować obroty biegu jałowego. Nie grzebałeś czasami przy pompie wtryskowej?
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez fixer45 » 11 lis 2013, o 21:40

Nic nie bylo grzebane. Mam nadzieje ze oringi pomoga i uklad sie odpowietrzy bo pewnie po kilku godzinach juz bedzie ciezko zapalal.
fixer45
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 11 lis 2013, o 20:45
Lokalizacja: Knurów

Postprzez krzyś » 11 lis 2013, o 21:42

kolego zajrzyj przy okazji do dolnego kola rorządu na wale odkręć i zobacz czy przypadkiem nie ścina klina. tylko daj nową śrube jak będziesz skręcał na klej do gwintów ;-)
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez fixer45 » 11 lis 2013, o 22:02

Ciezko tam sie dostac? I przypomniala mi sie jedna sprawa jakis czas temu gdy podnioslem klape to slysze syczenie od strony pasazera, delikatnie ale cos slychac.


Teraz jeszcze sprobowalem odpalic auto udalo sie i z filtra do pompy tak zassysa powietrze ze az bulgocze, auto zostawie i jutro oringi wsadze oby cos to pomoglo.

Jeszcze jedna sprawa posiadam zaworek zwrotny taki metalowy moze pasuje tez go wymienic?[/fade]

[ Dodano: 2013-11-12, 22:59 ]
Wyciagnalem zawor zwrotny i uklad juz sie odpowietrzyl.
fixer45
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 11 lis 2013, o 20:45
Lokalizacja: Knurów

Postprzez karp » 14 lis 2013, o 23:09

Opłaca sie wogóle wymieniać pompe jak stara pracuje jeszcze normalnie ?
Czy przy wymianie rozrzadu nie opłaca sie czasami cos porobic przy kole na wale które lubi wyrabiać klin ?
Dużo rarytasów do MK3 I Vento na bierząco publikowane :
https://www.facebook.com/autoczesciuzywanekartuzy
karp
Badacz tematu
 
Posty: 198
Dołączył(a): 14 paź 2012, o 22:52
Lokalizacja: Kartuzy

Postprzez pablomed » 14 lis 2013, o 23:56

pompę się zmienia jak się zepsuje profilaktycznie niema potrzeby. Co do klina w 1.9 - temat jest opisany w necie wielokrotnie, warto zrobić wszystko żeby uniknąć rozwałki silnika po zerwaniu
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 13 gości