POMOCY Kwiczey pasek ..

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez slawek5t » 4 lip 2012, o 21:11

A łożyska w altku :)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

 

Postprzez dedmau » 4 lip 2012, o 21:12

Wymienione na firmowe.

[ Dodano: 2012-07-04, 20:14 ]
W jaki sposób mam sprawdzić rowki tego koła na altku? Rowki to rowki. Ale idę pstryknę foto i wrzucę tutaj na forum - popatrzycie sobie :D
dedmau
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 26 cze 2012, o 19:44
Lokalizacja: Zielona Góra - Bogatynia

Postprzez slawek5t » 4 lip 2012, o 21:15

To sprawdź te rowki w kółku.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez dedmau » 4 lip 2012, o 21:25

Tak to wygląda
Obrazek
Niestety lampa błyskowa dała niepotrzebny blask, a jest zbyt ciemno żeby zrobić bez. Tak czy inaczej błyszczy się jak psu ja...a.
dedmau
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 26 cze 2012, o 19:44
Lokalizacja: Zielona Góra - Bogatynia

Postprzez slawek5t » 4 lip 2012, o 22:32

Okej to altek odpada
pasek też...
napinacz masz zrobiony wiec też odpada
koło pasowe zmieniłes
pompe wody zmieniłes

co jeszcze masz na pasku wielo-rowkowym? - masz sprezarke klimatyzacji może ?

a jak wygląda sprawa z drugim paskiem?
Może pompa wspomagania lub jej pasek piszczy?
Może za słaby naciąg paska ?

Nie ma chyba innych możliwości :D

Sprobuj powoli psikać np wd40 w rózne miejsca. Jak przestanie piszczeć to bedziesz wiedział które to miejsce mniej wiecej.

Ty masz koło pompy wody na pasek PK ? Może po tym przetoczeniu sie ślizga bo jest ciut za małe?
Jesli nie to może faktycznie to kółko altka mimo że NIE wygląda źle optycznie.

napisz który pasek CO napędza.... bo były zmiany w zalezności od rocznika.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez dedmau » 4 lip 2012, o 22:40

Podmienię jeszcze napinacz jak będę w domu bo coś mi się wydaje, że pomimo iż jest on nowy to coś jest z nim nie tak. Troszkę ten pasek drży i napinacz skacze na wolnych obrotach. Piszczenie dochodzi bardziej od spodu tak jakby na kole pompy wody. Pompę wspomagania odłączę to nic się nie zmienia. Zdejmę tylko pasek wielorowkowy to przestaje piszczeć. Kupiłem nowy pasek i piszczenie ustało - pojeździłem na nim jakieś 300km i piszczenie się wzmogło ponownie. Ewidentnie piszczy guma o metal. Nowy pasek miał na wewnętrznej powierzchni taką powłokę okrywającą gumę i był spokój. Jutro chyba kupię tak czy inaczej sprzęiełko alternatora. Pytanie czy wymiana jest bezproblemowa? Czy jest inny rodzaj osadzenia koła na alternatorze?
dedmau
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 26 cze 2012, o 19:44
Lokalizacja: Zielona Góra - Bogatynia

Postprzez slawek5t » 4 lip 2012, o 22:43

Zedytowałem posta poprzedniego.

Sprawdź na zgaszonym silniku czy ślizga sie koło pompy wody .

i odpowiedz na pytania z poprzedniego postu :)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez dedmau » 4 lip 2012, o 22:50

Nie mam klimy. Pasek 6PK 1043 napędza alternator, pompę wody i koło na wale głównym. Napinana wiadomo automatycznie napinaczem. Koło przetaczałem bo wcześniej też piszczało i dodatkowo dochodziło do takiego zjawiska, że rolka napinacza dotykała koła pompy wody i momentami napinacz podskakiwał max do góry. Podskakiwał podskakiwał i czasami pasek się zawijał i już było po nim. Pasków już wymieniłem z 7 od marca. Po przetoczeniu nic się nie styka. Wydaje mi się, że pasek może być trochę słabo napinany i dlatego podmienię ten napinacz. Ale to w piątek dopiero. A to gorące koło alternatora po paru minutach to rzecz normalna?
dedmau
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 26 cze 2012, o 19:44
Lokalizacja: Zielona Góra - Bogatynia

Postprzez slawek5t » 4 lip 2012, o 22:59

A weź francuza jakiegoś i w czasie pracy ostroznie napnij bardziej napinacz, jak ustąpi to może ten napinacz jest słabej jakości, firmy.
Jesli bedziesz sie bał to lepiej nie rób tego testu:)

Dzwine że ci napinacz dotykał pompy wody...
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez dedmau » 4 lip 2012, o 23:03

Jeszcze taka ciekawostka jaką dziś zaobserwowałem. Podwinął mi się pasek na kole dwumasowym na wale (tzn przeskoczył jeden ząbek na zewnątrz) i piszczenie automatycznie ustało. Nałożyłem pasek ponownie na swoje miejsce i automatycznie zaczął piszczeć. Jeśli chodzi o jakieś testy to będę je robił na weekend :D teraz zbieram informacje. Ten napinacz podczas napinania ręcznie pracuje troszkę skokowo i to mnie martwi i być może to jest problem. Nie ma płynnego napinania paska. I nie jest to napinacz dobrej firmy.
dedmau
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 26 cze 2012, o 19:44
Lokalizacja: Zielona Góra - Bogatynia

Postprzez slawek5t » 4 lip 2012, o 23:06

U mnie płynnie napina. Może to jego wina
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez innotic » 6 lip 2012, o 15:20

U mnie napinacz popiskuje (dźwięk jakby świerszczenie świerszcza) i jest temu na 90% winny napinacz. Raz piszczy, raz nie i do tego pracuje skokowo. Po dociśnięciu go ręką jest nieco lepiej. Alternator sobie przejrzałem, bo wyjeżdżam na urlop i ma nowe łożyska. Rolę napinacza też wymieniłem. Ale wiem też, że do wymiany mam koło pasowe na wale bo widać że telepie. Czemu one tak się odkształca? Widziałem to już w wielu Golfach.
innotic
Czytacz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 28 mar 2011, o 18:45
Lokalizacja: Nakło Śląskie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości