Piszczący pasek wielorówkowy

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Piszczący pasek wielorówkowy

Postprzez Frank_24 » 17 mar 2014, o 19:28

Mam założony nowy pasek wielorówkowy (ten przy alternatorze) i napinacz na których zostało przejechane ok 4 tys. km. W ostatnich dniach czasem padało i ogólnie było wilgotno co za skutkowało piszczeniem tego paska, pasek piszczy cały czas, nie ważne jaki bieg, czy silnik (1.9 TDI 90KM) ciepły czy zimny.
Wiem że piszczy ten pasek bo gdy go spryskałem mocno WD40 przestał piszczeć na chwilę.
Pasek i napinacz nie były tanią chińszczyzną tylko poleconej firmy przez użytkowników z tego forum. Gdy było ciepło i sucho nie było z tym problemów.
Frank_24
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 23 kwi 2012, o 19:21
Lokalizacja: Leszno

Piszczący pasek wielorówkowy

 

Postprzez hellaflush » 17 mar 2014, o 21:14

Czy na pewno został założony pasek o odpowiedniej długości? Do sprawdzenia rolka czy nie ma luzu i ramię napinacza bo mogą być wytarte tulejki.

Dobrą rzeczą jest też dolna osłona pod silnik :)
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez krzyś » 17 mar 2014, o 21:40

hellaflush napisał(a):Dobrą rzeczą jest też dolna osłona pod silnik :)




Popieram kolegę ;-) ,gdy jej nie mam też mi piszczy pasek szczególnie gdy deszczowo(wilgotno)
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Gesiu_15 » 17 mar 2014, o 21:44

ja tam nie mam osłony i żaden pasek nie piszczy :luka: Frank_24 albo źle dobrany pasek lub źle jest naciągnięty . Nie ma prawa zapiszczeć ;-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez d350z » 17 mar 2014, o 21:48

A sprzęgiełko na alternatorze jest ? łożyska w alternatorze nie są wyrobione to są dwie główne przyczyny piszczącego paska. Ale na wilgoć to i to nawet nie pomoże :hyhy: tez potrafi zapiszczeć szczególnie jak popada mocno, aczkolwiek stan łożysk może się już prosi o nowe.
Avatar użytkownika
d350z
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 14:02
Lokalizacja: LUBELSKIE

Postprzez Frank_24 » 18 mar 2014, o 22:48

Ramię napinacza też jest nowe, zauważyłem że nie ma sprzęgła na alternatorze tylko jest założone na "sztywno".
Kurcze takie sprzęgło kosztuje ok 140 zł.
Frank_24
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 23 kwi 2012, o 19:21
Lokalizacja: Leszno

Postprzez ukaszek92 » 19 mar 2014, o 12:24

ja stawiałbym na słabej jakości pasek lub mogł dostać się olej i pasek stracił właściwości.
często pasek po myciu silnika jakimś mocnym środkiem lub w kontakcie z olejem traci swoje właściwości i delikatnie wydłuża się jego długość.
W trakcie produkcji.
ukaszek92
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9 sty 2014, o 10:34
Lokalizacja: Kraków okolice

Postprzez d350z » 19 mar 2014, o 14:30

To poszukaj alternatora ze sprzęgłem, warto wydać te 140 zł uwierz, dzięki temu alternator ma po prostu lżej a efekty od razu zauważysz. I wymiana prosta, ale pamiętaj pojedź do mechanika z alternatorem i niech odkręci starą szajbę pneumatem bo kluczem i ręką nie pójdzie ja tak załatwiłem swój alternator sprzęgiełko już normalnie skręcasz.
Avatar użytkownika
d350z
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 14:02
Lokalizacja: LUBELSKIE

Postprzez hellaflush » 19 mar 2014, o 21:21

Napisz jakiej firmy ten pasek.
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez karp » 19 mar 2014, o 22:40

- Sprzegiełko na alternatorze
-koło pasowe na wale
-napinacz
po kolei metoda prób i błędów w tych elementach szukać przyczyn
Dużo rarytasów do MK3 I Vento na bierząco publikowane :
https://www.facebook.com/autoczesciuzywanekartuzy
karp
Badacz tematu
 
Posty: 198
Dołączył(a): 14 paź 2012, o 22:52
Lokalizacja: Kartuzy

Postprzez Frank_24 » 20 mar 2014, o 18:26

Pasek firmy Contitech Continental. Dziwi mnie to że spryskany pasek nie piszczy bo to nie ma chyba nic wspólnego z brakiem sprzęgiełka?
Frank_24
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 23 kwi 2012, o 19:21
Lokalizacja: Leszno

Postprzez d350z » 20 mar 2014, o 20:21

Też tak robiłem spryskałem i nie piszczało, potem znów wymiana tych elementów pomoze:

karp napisał(a):- Sprzegiełko na alternatorze
-koło pasowe na wale
-napinacz
po kolei metoda prób i błędów w tych elementach szukać przyczyn


P.S Pasek taki sam mam
Avatar użytkownika
d350z
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 14:02
Lokalizacja: LUBELSKIE

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 15 gości