Osprzęt Rozrządu i paski

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Osprzęt Rozrządu i paski

Postprzez Frank_24 » 24 kwi 2013, o 08:16

Planuję wymianę paru części i proszę o radę. Ogólnie chcę wymienić rozrząd i wszystkie paski. Silnik to 1.9 TDI 90 km.

Zrobiłem sobie listę rzeczy do zakupienia:
Pasek rozrządu
Rolka napinająca
Rolka prowadząca
Pompa wody
uszczelka wałka rozrządu - nie wiem czy są jeszcze jakieś uszczelki przy rozrządzie?

Do tego:
pasek alternatora - zauważyłem że u mnie są 2 paski 1 duży i 1 taki malutki tak jak na zdjęciu:
napinacz paska alternatora - nie wiem czy u mnie jest?

Jakie paski alternatora powinienem zakupić i czy do tego jest napinacz czy alternator napina pasek? Coś jeszcze powinienem dodać do listy?
Frank_24
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 23 kwi 2012, o 19:21
Lokalizacja: Leszno

Osprzęt Rozrządu i paski

 

Postprzez scyzormks » 25 kwi 2013, o 11:05

paski z Contitecha, napinasz alternatorem, a do rozrządu nie trzeba sciągać pokrywy zaworów więc uszczelka zbędna, no chyba ze chodzi Ci o uszczelniacz na wałku.
Avatar użytkownika
scyzormks
Gaduła
 
Posty: 633
Dołączył(a): 17 maja 2012, o 16:53
Lokalizacja: Wojkowice

Postprzez Pozor » 25 kwi 2013, o 13:57

może koledze chodziło to że patrzał na schematy ustawiania rozrządu i tam pokazane jest że trzeba ściągnąć pokrywę żeby zablokować wałek rozrządu ale taka operacja jest zbędna jak ktos jest ostrożny to nie potrzebuje w tym miejscu blokady. A jeżeli chodzi o napinacz to ten co jest na zdjęciu jest z TD a w TDI masz napinanie paska klinowego przez osobny napinacz z rolką ale jeżeli to jest twoje zdjęcie to nie masz oryginalnego napięcia paska
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez Frank_24 » 26 kwi 2013, o 09:45

Chodziło mi o uszczelniacze wałka rozrządu i wału korbowego, czy jeszcze jakieś uszczelki mogę wymienić prócz głowicy?

Zdjęcie nie jest moje, czyli w 1.9 TDI jest osobny napinacz paska alternatora? Prócz paska alternatora co to za mały pasek na tym zdjęciu, jak się nazywa? Widziałem że u mnie też taki jest.

Czyli lista powinna wyglądać tak:
pompa wody ( w 1.9 TDI jest na rozrządzie czy przy alternatorze?)
rolka prowadząca
rolka napinająca
pasek rozrządu
uszczelniacz wałka rozrządu

pasek alternatora
napinacz tego paska
ten malutki pasek?
uszczelniacz wału korbowego
Frank_24
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 23 kwi 2012, o 19:21
Lokalizacja: Leszno

Postprzez hellaflush » 26 kwi 2013, o 10:27

Uszczelniacze wałka rozrządu i wału korbowego - takie same są.

Pasek masz rozrządu, mikro od alternatora i od wspomagania ten najmniejszy.

Pompa wody nie jest na rozrządzie.

Pasek alternatora napinasz napinaczem. Pasek od wspomagania regulujesz śrubą przy pompie- będzie ją widać (bywa, że nie ma śruby do regulacji więc wtedy trzeba całą pompą manewrować). A pompę wody hmm no ujrzysz ją na pewno pod alternatorem :mrgreen:
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez Frank_24 » 4 maja 2013, o 20:15

Sprawdźcie spece proszę zestaw który zamierzam zakupić Golf 3 1H1 1.9 TDI 1Z
Uszczelka wału korbowego i rozrządu 2 x
Pasek rozrządu
Rolka kierunkowa
Rolka napinacza
Pasek klinowy
Pasek wielorówkowy

Czy pasek klinowy i wielorówkowy są dobre bo na którymś jest także pompa wody i to we właściwościach paska jest zaznaczone? Rolka napinacza rozrządu widzę że są 2 rodzaje z rożnymi jakby uchwytami którą wybrać?
Do paska wielorówkowego należy dokupić napinacz paska, rolkę napinacza czy rolkę prowadzącą?
Frank_24
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 23 kwi 2012, o 19:21
Lokalizacja: Leszno

Postprzez palio » 4 maja 2013, o 20:40

Jeśli chodzi o rozrząd to : pasek rozrządu, rolka prowadząca i napinacz.
To co kolega podał będzie ok. Natomiast jeśli chodzi o napinacz to jak kolega dobrze zaważył były dwa rodzaje (z uchwytem i bez - bez uchwytu wychodziły do 95 roku). Jaki kolega posiada to nie wiem. Najlepiej sprawdzić.

Ja do wymiany dodałbym jeszcze pompę wody (FEBI, HEPU, SKF - wszystko jedno w jakiej kolejności).

Jeśli chodzi o pasek wielorowkowy to też będzie ok. Pasek wielorowkowy napinany jest za pomocą napinacza na którym umieszczona jest rolka. Jeżeli wszystko chodzi ładnie nic nie piszczy i ni szumi to nie trzeba tego wymieniać. Wymieniamy sam pasek. Na pasku wielorowkowym napędzana jest pompa wody.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Frank_24 » 5 maja 2013, o 09:21

Uszczelniacze dobre wybrałem? Są identyczne do rozrządu i korbowego?
Pasek klinowy także jest dobry?

Przy pasku wielorówkowym coś mi piszczy tylko jeszcze nie wiem co.
Frank_24
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 23 kwi 2012, o 19:21
Lokalizacja: Leszno

Postprzez palio » 5 maja 2013, o 09:47

Uszczelniacz wałka rozrządu:
- Średnica wewnętrzna [mm]: 32
- Średnica zewnętrzna [mm]: 47
- Grubość [mm]: 10

Uszczelniaczy jest 3: wałka rozrządu, wałka pośredniego i wału. Wszystkie są takie same. Ja kupuję ERLINGA. Wydaje mi się, że kolega wybrał dobre.

Do tego zestawu dodałbym jeszcze USZCZELKĘ POKRYWY WAŁKA ROZRZĄDU coś takiego ->

Z tym, że wychodziły 2 rodzaje (z takimi wypustkami lub bez) musisz sprawdzić jaką masz.

Jeśli chodzi o pasek klinowy to będzie dobry.

Przy pasku wielorowkowym co piszczy to ciężko powiedzieć. Może być tak, że rolka nadaje się do wymiany.
Tego typu ->
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Frank_24 » 5 maja 2013, o 16:36

Mój golf jest z 1994 roku więc rolka napinacza ma być bez tego uchwytu co wygląda jak widelec?
Jeśli mówi Pan że wszystkie części są dobrze dobrane to takie zamówię.
Frank_24
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 23 kwi 2012, o 19:21
Lokalizacja: Leszno

Postprzez palio » 5 maja 2013, o 18:48

Tak dokładnie tak. Rolka może być bez tego uchwytu. Wszystkie części są dobrze dobrane.

Nie Pan tylko kolega ;-) . Na Pana trzeba mieć wygląd i .......... . ;-)
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Frank_24 » 6 maja 2013, o 18:35

Do tego zestawu dodam jeszcze olej http://allegro.pl/castrol-magnatec-10w4 ... tabsAnchor z filtrem Boscha też z tego sklepu.

Zapomniałem zapytać, polecacie ten sklep czy jest jakiś inny sprawdzony internetowy?
Frank_24
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 23 kwi 2012, o 19:21
Lokalizacja: Leszno

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości