Notlauf???

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Notlauf???

Postprzez hubi-1992 » 20 maja 2014, o 11:14

Ostatnio mam pewien problem a mianowicie jest nim notlauf.
Zdarzyło mi się parę razy 120km/h i koniec jazdy.
Aktualnie autko jedzie powyżej tej prędkości jednak jest słabsze niż było.
Vag 4.9 pokazuje mi błąd "zawór regulacji ciśnienia turbiny - przerwa, zbyt duża oporność".
I tu moje pytanie czy winny będzie zaworek N75??
Avatar użytkownika
hubi-1992
Czytacz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 4 lip 2012, o 18:16
Lokalizacja: RLA

Notlauf???

 

Postprzez krzyś » 20 maja 2014, o 18:27

Widzę w opisie że masz silnik AFN wiec sprawdź okablowanie od n75 jeśli nic nie znajdziesz zamień zaworki n75 oraz n18 miejscami i testuj.. dodatkowo sprawdź przewody podciśnieniowe oraz poruszaj ręką sztangą przy turbo ma chodzić płynnie i bez zacięć w zakresie 2cm.
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez hubi-1992 » 20 maja 2014, o 18:56

N75 zamieniony na N18, notlaufa nie ma, jednak trzeba bardziej cisnąc pedał gazu niż na n75. Gdzieś czytałem ze n75 ma trochę inne parametry niż N18, czy z tego względu silnik potrzebuje żeby mu bardziej depać??
Avatar użytkownika
hubi-1992
Czytacz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 4 lip 2012, o 18:16
Lokalizacja: RLA

Postprzez palio » 20 maja 2014, o 19:49

hubi-1992, a może wypadałoby zrobić komplet logów i sczytać błędy zapisane w sterowniku?

Bo tak to można wróżyć z fusów, dlaczego stracił na dynamice.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez hubi-1992 » 20 maja 2014, o 21:07

Czytałem wszystkie tematy w necie jakie znalazłem i wiem ze od logów powinienem zacząć, tylko na dzień dzisiejszy nie mam kabla pod OBDII niestety...
Avatar użytkownika
hubi-1992
Czytacz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 4 lip 2012, o 18:16
Lokalizacja: RLA

Postprzez palio » 20 maja 2014, o 21:11

hubi-1992, według mojej wiedzy zamiana zaworka n75 na n18 nie powinna mieć wpływu na osiągi i przyśpieszenia auta. Przy okazji musi dziać się co innego, ale bez logów nie jestem w stanie tego określić. Przyczyn może być wiele.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości