Napinacz pasków [1.9 TDI 90KM 1Z]

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Napinacz pasków [1.9 TDI 90KM 1Z]

Postprzez Xarsis » 24 maja 2015, o 09:25

Czołem koledzy :)

Ostatnio w wyniku zużycia zaczął mi straszliwie świergolić i ogólnie hałasować napinacz.

Moje auto:

Vw Golf III Variant
1.9 TDI 90KM - 1Z
Rok: 1995
Wersja z klimatyzacją (podejrzewam, ze to może mieć znaczenie przy kwestii napinacza)

W sklepie za komplet (napinacz, oś, tulejki) zaśpiewali mi ok. 350zł - co nie jest dla mnie małą sumą.


Na pobliskim szrocie znalazłem jeden napinacz, też z silnika 1Z, ale jakoś wyglądem odbiega od tego co ja mam :/

Ze szrotu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Mój:
Obrazek
Obrazek


Na allegro szukałem, i każdy się różni trochę od mojego tą końcówką. Myślicie, że to robi jakąś różnicę?
Avatar użytkownika
Xarsis
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 21 mar 2012, o 13:36
Lokalizacja: Gołdap

Napinacz pasków [1.9 TDI 90KM 1Z]

 

Postprzez krzyś » 24 maja 2015, o 10:10

ten ze szrotu to oryginał ,a ten twój to już zamiennik..oba pasują.. na początek wymieniłbym tulejki na ramieniu sam pręt można napawać i zeszlifować aby nie było luzu.. ;-) sam pręt to koszt 80zł chyba nie wiem co w nim takiego ,że tyle kosztuje :-x
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Xarsis » 24 maja 2015, o 13:46

krzyś napisał(a):ten ze szrotu to oryginał ,a ten twój to już zamiennik..


A możliwe, że ten zamiennik wytrzymał ponad 8 lat? Bo tyle lat mam już Variancika i nigdy nic z napinaczem nie było robione :P
Avatar użytkownika
Xarsis
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 21 mar 2012, o 13:36
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez Mariusz164 » 31 maja 2015, o 22:48

ja z tym walczyłem na tulejkach mam mały luz ale przyczyna leżała w łożyskach alternatora niby luzu nie było gdy wysiadło łożysko wymieniłem na nowe a napinacz nawet nie drgnie ładnie równo pracuje.a wymieniałem napinacze ze 2 kupiłem nawet sprzęgiełko nie pomogło, dopiero wymiana łożysk;)
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 373
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia

Postprzez Xarsis » 3 cze 2015, o 12:28

No właśnie, dziwi mnie to, że to rzekomo napinacz szwankuje, bo tak naprawdę poziom napięcia paska się nie zmienił, wiec napinacz działa jak powinien. Zapewne przyjrzę się łożysku alternatora, tak jak mówisz, a jak to nie pomoże to zajmę się napinaczem, może faktycznie jak napisał kolega krzyś wymiana tulejek i ponapawanie pręta pozwoli zlikwidować ten hałas :)
Avatar użytkownika
Xarsis
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 21 mar 2012, o 13:36
Lokalizacja: Gołdap


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości