Napinacz Paska alternatora z AAZ do 1Z

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Napinacz Paska alternatora z AAZ do 1Z

Postprzez patrolfak » 15 wrz 2013, o 22:55

Witam posiadam golfa Mk3 Tdi 1z i nurtuje mnie jedno pytanie. Czy da redę wyrzucić całkowicie napinacz paska alternatora z 1z i zrobić tak jak jest w silniku AAZ ,tam alternator pełni rolę napinacza i tak chciałbym zrobić w swoim 1z. od razu tłumaczę dlaczego chcę to zrobić, otóz wali mi ten napinacz niezmiernie głośno .Kupiłem kołko z sprzęgłem jednokierunkowym chwilowo nastała cisza lecz już słychac powoli ten wnerwiający klekot.kupiłem także nowy napinacz i znow to samo. Proszę powiedzcie mi czy taki mod jest w ogóle możliwy. Z góry dzięki.
VW Golf Mk1 VR6
Avatar użytkownika
patrolfak
Members
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 18 sie 2011, o 21:19
Lokalizacja: Poznań

Napinacz Paska alternatora z AAZ do 1Z

 

Postprzez Psiakrew » 16 wrz 2013, o 00:36

polecam przerobić: łapa od audii i pierwsza leprza pasująca rolka
od 2 lat nie mam problemu z hałasującym napinaczem i innymi tego typu przypadłościami
;-)

Obrazek

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Mój traktor:
moj-golf/gtd-by-psiakrew-t53519.html
Diesel kopci diesel czadzi diesel nigdy cie nie zdradzi
Avatar użytkownika
Psiakrew
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 20 wrz 2012, o 09:31
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postprzez patrolfak » 16 wrz 2013, o 10:46

Ciekawy pomysł . Możesz mi tylko napisać z jakiej audi pochodzi łapa i z czego masz rolkę ??
VW Golf Mk1 VR6
Avatar użytkownika
patrolfak
Members
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 18 sie 2011, o 21:19
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Psiakrew » 20 wrz 2013, o 16:54

łapa jest od audi 80 a rolka nie mam bladego pojęcia, leżała u kumpla na warsztacie, sam nie wiedział od czego :lol:
Mój traktor:
moj-golf/gtd-by-psiakrew-t53519.html
Diesel kopci diesel czadzi diesel nigdy cie nie zdradzi
Avatar użytkownika
Psiakrew
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 20 wrz 2012, o 09:31
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postprzez Matiuas » 20 wrz 2013, o 21:33

Psiakrew napisał(a):Witam posiadam golfa Mk3 Tdi 1z i nurtuje mnie jedno pytanie. Czy da redę wyrzucić całkowicie napinacz paska alternatora z 1z i zrobić tak jak jest w silniku AAZ ,tam alternator pełni rolę napinacza i tak chciałbym zrobić w swoim 1z. od razu tłumaczę dlaczego chcę to zrobić, otóz wali mi ten napinacz niezmiernie głośno .Kupiłem kołko z sprzęgłem jednokierunkowym chwilowo nastała cisza lecz już słychac powoli ten wnerwiający klekot.kupiłem także nowy napinacz i znow to samo. Proszę powiedzcie mi czy taki mod jest w ogóle możliwy. Z góry dzięk

Tak da radę, ja mam tak u siebie w AAZ. Oryginalnie miałem z napinaczem po awarii napinacza wymieniłem łapę, pasek i alternator - całkowity koszt 5 lat temu aż 150 zł (mniej więcej tyle wtedy kosztował napinacz) i od 5 lat mam święty spokój :)
Matiuas
Badacz tematu
 
Posty: 204
Dołączył(a): 17 sty 2009, o 00:29
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez patrolfak » 30 wrz 2013, o 11:36

czyli górne mocowanie altka zostaje w oryginale ?? A na dół przykręcamy taką łapę i altek do tego aby była regulacja ? dobrze mowię ??

Obrazek
VW Golf Mk1 VR6
Avatar użytkownika
patrolfak
Members
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 18 sie 2011, o 21:19
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Matiuas » 30 wrz 2013, o 19:34

patrolfak napisał(a):czyli górne mocowanie altka zostaje w oryginale ?? A na dół przykręcamy taką łapę i altek do tego aby była regulacja ? dobrze mowię ??

Źle, musisz wymienić łapę alternatora, alternator i pasek na krótszy.

Jakiś dziwny masz ten alternator jakby z golfa II
Matiuas
Badacz tematu
 
Posty: 204
Dołączył(a): 17 sty 2009, o 00:29
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez patrolfak » 30 wrz 2013, o 20:33

to nie moj altek! tylko zdjecie z lapa altka z audi 80 o ktorej wspominal kolega psiakrew. i pytam czy tak ma wygladac ta lapa? i czy jesli altek wisi na tej lapie od audi to da się go jakos wyregulowac bo moj jest bardzo blisko chlodnicy :/
VW Golf Mk1 VR6
Avatar użytkownika
patrolfak
Members
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 18 sie 2011, o 21:19
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Psiakrew » 5 paź 2013, o 20:27

patrolfak napisał(a):czyli górne mocowanie altka zostaje w oryginale ?? A na dół przykręcamy taką łapę i altek do tego aby była regulacja ? dobrze mowię ??

[url=http://images61.fotosik.pl/228/8831e36510fa75dem.jpg]Obrazek[/URL]


dokładnie tak jak mówisz, u mnie w aaz-cie troszkę przeszkadza wtedy rura od chłodnicy ale można sobie spokojnie z tym poradzić
Mój traktor:
moj-golf/gtd-by-psiakrew-t53519.html
Diesel kopci diesel czadzi diesel nigdy cie nie zdradzi
Avatar użytkownika
Psiakrew
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 20 wrz 2012, o 09:31
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postprzez patrolfak » 5 paź 2013, o 22:28

Kolego Psiakrew, dzięki Twojej pomocy poradziłem sobie z problemem :) napinacz wywaliłem calkowicie :D rura od chłodnicy też mi troszkę przeszkadzała ale jesli ją troszkę nagiąć to problem znika ;)

Tutaj filmik : http://www.youtube.com/watch?v=M-vThEuux8k
VW Golf Mk1 VR6
Avatar użytkownika
patrolfak
Members
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 18 sie 2011, o 21:19
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Psiakrew » 11 paź 2013, o 07:09

Ciesze się że pomogłem ;-)
Mój traktor:
moj-golf/gtd-by-psiakrew-t53519.html
Diesel kopci diesel czadzi diesel nigdy cie nie zdradzi
Avatar użytkownika
Psiakrew
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 20 wrz 2012, o 09:31
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postprzez GT88 » 11 paź 2013, o 13:55

a co jak w aucie jest klima i pod altkiem jest kompresor ?
GT88
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 12 paź 2009, o 09:23
Lokalizacja: DLU

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości