Nagle gaśnie silnik!

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez Mata » 12 lut 2009, o 10:15

mój znajomy też walczył z czujnikiem położenia wału,co prawda w fordzie (ale to też auto i klepak )wymienił nawed 2,pojazd dalej mu niespodziewanie gasł,okazało sie po długiej walce że ma przebicie w wiązce przewodów z czujnika do komputera.
MATA
Mata
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 6 cze 2008, o 14:49
Lokalizacja: piła

 

Postprzez Repsol » 7 mar 2009, o 18:20

Witam! :-)

Odkopuje swój temat gdyż dopiero dzisiaj zlokalizowałem i usunąłem na dobre usterke, której dotyczy cały ten temat :hyhy:

Napisze gdzie u mnie była wina i mam nadzieję, że tym samym pomogę komuś w przyszłości uniknąć niepotrzebnego "rozkopywania" auta i zbędnego wydawania kasy ;-)

A więc... u mnie za wszystko winę ponosi uszkodzona (prawdopodobnie w przeszłości była ona nagryziona przez jakiegoś gryzonia) wiązka kabli biegnąca do komputera sterującego pracą silnika.
Wiązka ta uszkodzona była w miejscu gdzie znajduje się filtr cząstek stałych (przeciwpyłkowy) i na pierwszy rzut oka wyglądała na zdrowiutką. Dopiero po wypięciu z zatrzasków i wyciągnięciu jej nieco wyżej można było od spodu dostrzec maleńkie uszkodzenie i nieco błękitno-zielonej śniedzi.

Bardzo dziękuję wszystkim którzy próbowali mi pomóc ;-)

Temat do zamknięcia :!:
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez Karol B. » 1 kwi 2009, o 21:01

Witam. Przesledzilem temat, gdyz dzisiaj zgasl mi golfik :-| Zastanawiam sie nad przyczyna-przekaznikem nr 109. Mysle ze to moze byc on, gdyz przed zgasnieciem bylo slychac wyrazne cykniecie ze skrzynki z bezpiecznikami... W skrocie - jade-> cykniecie glosne-> zgasl silnik. Gdy chcialem go odpalic to po przekreceniu kluczyka kontrolka od swiec byla przycmiona, jakby na pol zapalona...pozostale byly normalnie zapalone. Krecilo silnikem, ale nie moglem odpalic... Po odczekaniu okolo 2 minut wszystkie kontrolki byly ok i autko odpalilo na dotyk :-? Czy faktycznie moze to byc wina przekaznika 109? Gdyz mam podejrzenia ze to on po tym cyknieciu...
Avatar użytkownika
Karol B.
Members
 
Posty: 1620
Dołączył(a): 30 lis 2008, o 21:15
Lokalizacja: Podlasie-BSK

Postprzez Repsol » 1 kwi 2009, o 21:23

Karol B mnie to wygląda bardziej na kostkę stacyjki.

Po uruchomieniu silnika spróbuj trochę poruszać kluczykiem w stacyjce (nie obracaj nim tylko ruszaj we wszystkie strony). Możesz też odkręcić plastikową obudowę stacyjki i sprawdzić wtyczkę wchodzącą do kostki.

Przekaźnik 109 jest przekaźnikiem pompy wtryskowej i wydaje mi się, że rzecza normalną jest to iż on "cyka" kiedy silnik jest włączany lub wyłączany.
Zawsze możesz go wyjąć ze skrzynki, zdjąć z niego obudowę i sprawdzić zimne luty. Wiem, że one pękają w tych przekaźnikach i auto może przez to gasnąć.
[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez Karol B. » 1 kwi 2009, o 21:48

Kluczykiem juz nie raz tak ruszalem na boki i bylo wszystko ok... A ta wtyczke tez ruszalem, gdy rozbieralem tam jak mialem problem z klaksonem i tez wszystko bylo ok...
Avatar użytkownika
Karol B.
Members
 
Posty: 1620
Dołączył(a): 30 lis 2008, o 21:15
Lokalizacja: Podlasie-BSK

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości