Mrugająca kontrolka oleju

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Mrugająca kontrolka oleju

Postprzez golfiarz19 » 16 wrz 2012, o 23:22

Witam, jestem nowy na forum i wszystkich witam :)
Niedawno kupiłem sobie golfa 3 z silnikiem 1.9 diesel Z1 i po pewnym czasie użytkowania coś się stało, mianowicie :
nie mam kontaktu z poprzednim właścicielem i nie wiem jaki olej był zalany, a że było troszkę ponad minimum to kupiłem 15W40 castrola i dolałem, dlaczego tak zrobiłem? ano dlatego, że rano po odpaleniu kontrolka od oleju mignie 2 razy i zgaśnie, na ciepłym silniku nie ma tego objawu.
Wiem wiem powinienem wymienić olej, ale dopiero za tydzień mam wypłatę i będę robił rozrząd, oleje i filtry.
Czy jeżeli nie wie się jaki ma się olej to 15w40 - dolewka - jest dobrym wyborem?
Dlaczego ta kontrolka mruga? czy pompa olejowa siada czy co?
- czy jeżeli po dolaniu mam teraz troszkę więcej jak powinno być to jest to problem?
Proszę o odpowiedzi, z góry dziękuje.
golfiarz19
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 16 wrz 2012, o 23:16
Lokalizacja: z domu

Mrugająca kontrolka oleju

 

Postprzez _hanusek_ » 17 wrz 2012, o 15:14

nie wiem czy dobrze zrozumialem to co napisales ale u mnie jest podobnie....
na zimnym mrugnie 3 razy i zgasnie - zanim olej przepcha wszedzie. wiec sprawa normalna jak dla mnie... na cieplym nie ma takich oznak.
Avatar użytkownika
_hanusek_
Czytacz
 
Posty: 78
Dołączył(a): 11 gru 2011, o 15:22
Lokalizacja: Lubaczów

Postprzez golfiarz19 » 17 wrz 2012, o 15:30

to mi ulżyło, a co z tym olejem jak się nie wie jaki jest to jaki dolać jak ciut brakuje i jak się zrobi ponad stan?
golfiarz19
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 16 wrz 2012, o 23:16
Lokalizacja: z domu

Postprzez marcino1 » 17 wrz 2012, o 16:51

u mnie jest tak samo 2 razy mrugnie kontrolka oleju jak rano zapalam pozniej na cieplym jest ok Jesli jest sporo ponad stanem to z tego co slyszalem jest to nie zbyt zdrowo ale juz ta ten temat niech sie wypowie co ma pewnosc
Moj TDi http://www.golf3.pl/topics2/mk3-czarny- ... t48647.htm

JEDNO SERCE JEDNO BICIE JAZDA GOLFEM TO JEST ŻYCIE



AUTO-COMPLEX
-mechanika
-blacharstwo
-konserwacja
-czesci oleje filtry
e-mail:auto.complexx@interia.eu
Tel 723317489
KOLUSZKI ul NATOLIŃSKA 18
Avatar użytkownika
marcino1
Badacz tematu
 
Posty: 293
Dołączył(a): 5 wrz 2012, o 21:15
Lokalizacja: EBR

Postprzez bioly21 » 17 wrz 2012, o 21:11

we wszystkich 1z jest tak ze na zimnym rano kontrolka mrugnie ze 2 razy a jak sie juz nagrzeje to jest ok , to normalny objaw w 1z i niema sie co tym przejmowac :) no chyba ze mruga Ci w czasie jazdy to trzeba pogrzebac

a co do dolewki to nigdy bym nie dolal oleju jakbym nie widzial co siedzi w silniku , tylko i wylacznie wymiana!!!!!

nie wiem jaki masz przebieg w aucie ale 15w40 leje sie do silnikow z dosc sporym przebiegiem , ja w swoim leje 10w40 mobila mam przebieg kolo 550tys km :D i od wymiany do wymian (okolo 16tys km) nie dolewam nawet kropli oleju
Avatar użytkownika
bioly21
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 1 mar 2012, o 15:22
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Postprzez golfik1.9 » 18 wrz 2012, o 21:22

550tys. przebiegu i lejesz polsyntetyka? o lol juz dawno powinien isc 15w40
ja mam 250tys na szafie, czyli pewnie ze 350-450
golfik1.9
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25 lip 2012, o 10:39
Lokalizacja: domu

Postprzez slawek5t » 18 wrz 2012, o 21:44

golfik1.9 napisał(a):550tys. przebiegu i lejesz polsyntetyka? o lol

A czemu nie jesli silnik zdrowy i nie pobiera oleju. ?
do tdi zaleca się olej minimum 10W..... więc dlaczego lać 15w ?

A z tym mruganiem kontrolki to ja też tak mam i sie nie przejmuje.
Ktoś chyba dobrze powiedział że w pierwszych sekundach olej musi wszedzie dotrzec i dlatego czujnik sie podświetla.
Kolega w zwykłym zdrowym dieslu też tak ma....
Mi tylko z rana mrygnie gdzies tak max 3 razy.
Ważne aby później nie mrygało.....
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Mariusz164 » 18 wrz 2012, o 22:03

też mam 1z i ten sam objaw czyli chyba już norma. ja jeżdziłem na 10w40 jak go kupiłem po drugiej wymianie przeszedłem na 5w30 platinium przebieg 240 tyś oleju nie dolałem ani grama jeszcze i do wymiany napewno nie doleje;) wycieków można powiedzieć że niema. napewno ciszej chodzi no i zimą dużo łatwiejszy rozruch. troszkie się poci na misce i pokrywie zaworów ale już jest wszystko nowe przy wymianie oleju się wymieni.
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 383
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia

Postprzez bioly21 » 18 wrz 2012, o 23:03

golfik1.9 napisał(a):550tys. przebiegu i lejesz polsyntetyka? o lol juz dawno powinien isc 15w40
ja mam 250tys na szafie, czyli pewnie ze 350-450


a po co mam zmieniac i kombinowac ?? ten olej siedzi w silniku od 1998 roku :P po co mam zmieniac i kombinowac jak nie mam ani wyciekow ani ubytkow ? wiadomo spali tyle ile ma spalic ale 0 dolewek od wymiany do wymiany , silnik zdrowy i jeszcze dlugo pociagnie , jak sie dba to sie ma :)
Avatar użytkownika
bioly21
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 1 mar 2012, o 15:22
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

cron