Mokry pasek rozrządu

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Mokry pasek rozrządu

Postprzez michalmb » 12 maja 2013, o 14:43

Witam mam problem jak w temacie mokry pasek rozrządu. Słyszałem że jest to szkodliwe na pasek, więc chce zrobić z tym porządek. Podejrzewam aby te uszczelniacze wymienić to muszę pościągać te koła. I tu mam kilka pytań:
śruby które trzymają koła mają zwykły gwint (czyli odkręca się w lewą stronę) i czy są na klinie?? Koło wału rozrządu sobie zablokuje aby je odkręcić, więc nie powinno być z tym problemu. A jak z kółkiem od wału korbowego? Uszczelniacze przed założeniem też posmarować olejem tak jak robi się z filtrem oleju? Nie robiłem tego jeszcze więc się pytam. Wszystkim będę wdzięczny za porady.
michalmb
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 22 mar 2008, o 20:30
Lokalizacja: Skórcz

Mokry pasek rozrządu

 

Postprzez Pozor » 12 maja 2013, o 16:41

no słuchaj kolego jeżeli jeszcze takiego czegośnie robiłes to będą dla ciebie duże schody ale może dasz radę więc opisze ci co i jak .
A więc w punktach :
1. ściągasz wszystkie paski klinowe nie będę tłumaczył jak bo to jest banalne wystarczy trochę się przyjżeć. Przy okazji nowe uszczelniacze zamocz w czystym oleju silnikowym i niech sobie sączą olej .
2. odkręcasz kółko pasowe cztery śrubki na klucz imbus 6 muszą być w środku gdzie klucz wchodzi dobrze wyczyszczone i dla pewności pomorz kluczowi wejść młotkiem żeby nie obrobić śrubki.Dla odkręcenia możesz wrzucić na 1 żeby ci zblokowało silnik.
3.ściągasz oby dwie osłony plastikowe
4.ustawisz rozrząd na znaki i blokujesz na blokadach wałek rorządu i pompę wtryskową
5.żeby zablokować wałek rozrządu musisz ściągnąć pokrywę zaworów i blokujesz go
6.ściągasz pasek rorządu gdy masz wszystko gotowe
7. odkecasz śrubę wałka rorządu na zablokowanym wałku i ściągasz kółko uważaj bo jest na klin zblokowane i bez ściągacza możesz albo uszkodzić kołko albo kólko ci zleci ale klin się gdzieś zgubi więc podłóz coś pod silnik żeby w razie W go dało się znaleść
8. po ściągniętym kólku możesz zabrać się za odkecenie mostków wałka rorządu ponieważ gdybyś odkręcił tylko 1 mógłby się cały wałek skrzywić
9. popuszczasz pierw wszystkie nakrętki od strony kolka do końca głowicy nigdy nie od środka w ten sam sposób dokręcasz
Obrazek
nie sugeruj się tym że to inna głowica ale tak powinno się odkręcać i przykręcać
10 możesz w końcu zacząć wymienić uszczelniacz wałka oczywićsie można by było też to wykonać w ten sposób że przy sciągnięciu kółka po prostu nie ściągać pokrywy tylko hamsko wbić coś w stary uszczelniacz tak byle nie uszkodzić nic po dreodze ale uważam że tak jest bezpieczniej jak dla mnie
11.całą górę możesz już skręcić oprócz pokrywy po to by zostawić blokadę wałka oczywiście przykręcamy odwrotnie do odkręcania
12. jęzeli chcesz zrobic komplet uszczelnienia odkręcasz kółko wałka pośredniego
Obrazek
taka sama sutuacja jak z wałkiem zozrządu tylkoże troszkę trzeba pomyśleć jak zablokować najlepiej całą tą operację we dwójkę robić bo wtedy 1 osoba blokuje a 2 odkręca po ściągnięciu kółka też uważaj na klin bo też może gdzieś spaść
13. po odkręceniu masz obudowe na 2 śrubki na 10 klucz o przykręcone odkręcasz i musisz wybić stary uszczelniacz nie uszkadzając scianek jeżeli uszkodzisz to papierem zrób to na gładko bo inaczej ci zetnie nowy uszczelniacz i będzie znów ciec. Wbijasz nowy uszczelniacz w obudowę chyba kluczem nasadowym 30 i młotkiem uważając żeby równo wchodził. wymień też zielnoy oring na obudowie.
14. Przykręcasz resztę odwrotnie jak odkręcałeś możesz też trochę na obudowę silikonu dać żeby nie ciekło ale bez przesady
15. teraz bierzesz się za głowny uszczelniacz wału korbowego do tego albo blokujesz zajebiście mocnym śrubokrętem płaskim na kole zębatym i odkręcasz główną śrubę ale pamiętaj że trzeba dać wtedy nową śrubę koszt 15 zł. Obrazek
Ale wątpliwe żeby ktoś dał rade utrzymać dak dokręcone kółko śrubokrętem co może spowodować do że z całą siłą jak ty odkręcasz 2 osoba puści śrubokręt z braku siły i uderzysz tłokami w zawory. więc bezpieczniej bedzie wykonać specjalne narzędzie do tego
Obrazek
Obrazek
przykręcasz do kółka na wale 2 śrubkami blokujesz o wózek silnika i odkręcasz główną śrubę masz wtedu dostęp do uszczelniacza wału
16.odkręcasz całą obudowę tą z lewej i wymieniasz uszczelniacz u góry natomiast ta mała obudowa jest od wałka posredniego
Obrazek
17 dajesz nową uszczelkę papierową pod osłonę i skręcasz wszystko do kupy. Wszystkie te czynności niektórzy robią bez ściągania obudowy po prostu wybijając siemeringa siłą ale ja nie lubię tej metody
18. gdy masz wszystko poskręcane patrzysz czy są dobrze ustawione znaki rozrządu i skręcasz nowy rozrząd zakładasz pasek + nowy napinacz i sprawdzasz czy coś nie blokuje silnika po wrzuceniu go na luz i obkręcenie kluczem silnika 2 razy do okoła jeżeli jest wszystko ok skręcasz wszystko do kupy masz całą robotę z głowy.

Teraz widzisz ile to jest roboty więc jeżeli sądzisz że dasz radę to zrób to ale jeżeli nie znasz się na tym to nie radzę tego samemu robić bo sobie krzywdy narobisz tylkowięc watro to dać mechanikowi :-)
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez michalmb » 12 maja 2013, o 19:08

Wielkie dzięki za szczegółowe opisanie problemu. Jednak mam pytanie o to kółko wałka pośredniego (nie widziałem go albo myślę o czymś innym) i ten przyrząd do blokowania. Możesz dokładnie napisać gdzie go mam umieścić? (foto to będę bardzo wdzięczny). I czy ta nowa śruba jest konieczna?
michalmb
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 22 mar 2008, o 20:30
Lokalizacja: Skórcz

Postprzez krzyś » 12 maja 2013, o 19:41

michałmb daj to jakiemuś mechanikowi kumatemu do zrobienia zebyś sobie bałaganu nie narobił większego jak masz
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Pozor » 12 maja 2013, o 20:21

jeżeli chodzi o kółko wałka pośredniego to jest to koło literki P to z prawej dolnej strony dodatkowo jest zaznaczone w którą stronę napinasz napinacz paska rozrządu Obrazek tłumaczyć nie będe jak to ściągnąć bo to jest banalnie proste
a co do przyrządu to niestety na samochodzie nie mogłem ci pokazać jak to jest zrobione ale masz tu mniej więcej sposób w jaki to powinno wyglądać
Obrazek
Obrazek
i dodatkowo musisz też dac dystans do śrubek bo wtedy wkręco się za bardzo i przy odkręcaniu możesz jez zgiąć a nawet urwać i fanie nie będzie więc coś musisz dołożyć na zrobiłem tak
Obrazek

śruba główna jest jednorazowego użytku i mimo to że wygląda na silną to tak nie jest przy dokręcaniu tej śruby trzeba użyć siły 150 Nm czyli na chłopski rozum obrót 90 stopni na pełnym dokręceniu czyli musi być fest dokręcone :hyhy:

Doodatkowo zauważyłem że jesteś z Skórcza a ja być może w tą sobotę albo następną będę jechał do skorcza u kumpla robić swojego golfika bo nie mam odpowiedniego sprzętu ;p
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez michalmb » 12 maja 2013, o 21:45

To wpadaj do mnie :-D Ja jutro pojadę kupić części a robić będę raczej w weekend bo prędzej nie będzie czasu. Dzięki za dokładny opis!!
michalmb
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 22 mar 2008, o 20:30
Lokalizacja: Skórcz

Postprzez Pozor » 13 maja 2013, o 15:48

heh chętnie bym wpadł ale nie wiem jak mój kumpel będzie miał czas żebym mógł do niego wpaść bo niestety nigdzie bliżej niż w skórczu nie ustawiają kąta wtrysku na pompach mechanicznych a strasznie mi zależy by to zrobić
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez michalmb » 18 maja 2013, o 19:31

Koledzy jaki macie sposób na odkręcenie śruby wałka rozrządu i śruby wałka pośredniego?? Jakieś patęty na blokowanie??? Męczę się i nic. Odkręca się je normalnie w lewą stronę?? Pozor masz jakieś sposób na to??
michalmb
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 22 mar 2008, o 20:30
Lokalizacja: Skórcz

Postprzez Pozor » 19 maja 2013, o 14:32

normalne gwinty są a blokujesz wsadzając gruby śrubokręt w otwory kółek i blokując je najlepiej jak pisałem we 2 to robić bo 1 trzyma a 2 odkręca
;-) wałek rozrządu mozesz zablokowac na orginalnej blokadzie jest dosyć miejsca na to by czyść to zablokowac tylko ostrożnie żeby się nie ześlizgnęlo
Obrazek
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)


- - - zawór zwrotny http://antyskazeniowe.pl/



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości

cron