M-tdi

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

M-tdi

Postprzez filipesku93 » 20 wrz 2014, o 14:54

Witam wszystkich ;-)
Przez okres zimowy kompletuje części i w lato składam z kolegą MKII m-tdi.

Pierwszym moim zakupem był wysprzęglik mechaniczny z vr6.
Na dniach przymierzam się do kupna silnika TDI i remoncie go.
Będę miał wiele pytań ale wszystko będzie pomału robione bo to jest nie lada wyzwanie i nie małe pieniądze.

1. Czy osprzęt z 1.6td jest wystarczający do silnika 1.9tdi?
2. Czy pompa 10mm będzie wystarczająca do TD04?
3. Kto na forum robi pompy? chodzi mi o złożenie z modzonej pompy i nie bierze za to kosmicznych pieniędzy.
filipesku93
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 14 paź 2012, o 11:46
Lokalizacja: Opolskie

M-tdi

 

Postprzez Pozor » 20 wrz 2014, o 23:56

A więc jako że trochę się obracam w dieslach , to powiem tyle ile wiem :
Silnik mtdi to dość mizerna konstrukcja jeżeli chodzi o mody , z racji tego że pompa mechaniczna (rotacyjna) nie daje takich fajnych rezultatów jak w TD , inna mowa jest z pompą rzędową ale to inna bajka , co do mdti to pompa 10 mm starczy ale lepiej kupić gotową 11 mm z land rovera lub transita ,bez żadnych dłubanin :-) efekt będzie zadowalający , ponadto pompy mechaniczne td a tdi różnią się bebechami w środku , na twoje szczęści więcej jest tych z tdi , turbinka tą co wymieniłeś to dobra opcja ale tak do 150 km , potem lepiej uderzaj w VNT , Graty z 1.6 td podejdą ale efekt będzie tak kiepski że szybko zmienisz zdanie , jeżeli już się będziesz konkretnie bawił to lepszą opcją w mtdi są silniki typu ASV,ALH z golfa IV m.in trochę dłubania z montowaniem jest , ale za to dajesz dolny słupek od ARL , głowicę dopasowujesz z ASV czy też ALH (różnica spływu oleju) masz przy tym filtr oleju na wkład , mocne wtryski bodajże 216 , i przedewszystkim na tym słupku ARL nie ma szans na pogięcie czegokolwiek , za to w starych 1z,AFN,AHU było dużo przypadków pogiety korb i urwanych wałów , więc jeżeli bijesz moc do 150 KM to stary słupek daj (z golfa III) a jak więcej do nowy słupek (z golfa IV) co do sterowania sprzęgła to możesz też zamontować hydrauliczne z passata b3 , pedały są te same , ale na linkę to też przemyślane rozwiązanie . także powodzenia :ok:
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez filipesku93 » 21 wrz 2014, o 07:53

ooo.... tego się nie spodziewałem..
1.Pompa nie daje takich samych efektów jak w TD ale czemu?
Z racji czego jest różnica skoro ja bym wsadził tą pompę z TD i z niej zrobił 10mm z modami?

2.Lepszym rozwiązaniem jest AAZ + 1z? Czym to by się różniło od mtdi skoro dół z tdi i głowica pewnie też?
Ja nie muszę robić mtdi. Mnie interesuje mocny diesel na mechanicznym wszystkim.


Miałem aazeta i zabawa była przednia ale tam byłby problem z tymi 150km, a to moje założenie. nie mniej nie więcej.
filipesku93
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 14 paź 2012, o 11:46
Lokalizacja: Opolskie

Postprzez Pozor » 21 wrz 2014, o 11:24

1. Bo w td istnieją takie mody jak Gov-mod i timing mod , gdzie silnik TD z samej swojej konstrukcji kręci się do 7000 obr. ( tyle to benzyna robi ) tdi już przy 4500 puchnie ,
chodzi o to że pompa z TD jest przystosowana na ciśnienie ok. 155/165 bar ale już na 10 mm tłoczku dałaby radę mtdi pociągnąć , z tym że by bo nie dało takich efektów bo właśnie w tdi są za duże ciś. otwarcia wtrysków od 190 do nawet 230 bar , na mechanicznej pompie gorzej jest nabrać takiej dynamiki i mocy w mtdi , inna sprawa się ma elektronicznej , z tym że tdi ma taki + że generuje baardzo dużo NM przez co często będziesz szukał coraz mocniejszych sprzęgieł ,
2. Tak wg. mnie lepszym rozwiązaniem jest AAZ ale przebudowanym , czyli tak jak ja zrobiłem , czyli (cały dół prócz tłoków dajesz tdi ) tłoki zostają z AAZ , lub jak chcesz poszaleć to daj z forda escorta 1.8 TD nadwymiarowe ,wtedy w masz 2.0 TD teoretycznie ( jeszcze badam sprawę jak to wszystko pasuje ) :hyhy:
silnik TD generuje tyle samo NM co KM czyli na sprzęgłach oszczędzisz , ale będzieszmusiał i tak dać osprzęt z tdi , w MTDI zapomnij że osiągniesz chociażby 160 KM , a w TD przy umiejętnym modzeniu nawet 190/210 KM z tym że to już jest hardcoore :-)

Ja już przestałem bawić się z AAZ , ze względu na to że mam mocniejszego TD w garażu który czeka na złożenie :]
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez filipesku93 » 21 wrz 2014, o 13:39

czytam to po raz któryś, z rzędu i wywnioskowałem wiele ale jeszcze coś mnie zastanawia
""bo właśnie w tdi są za duże ciś"" czyli wychodzę z założenia że mam kupić kompletny blok tdi ,
dołożyć tylko tłoki TD . i to jest to o czym Ty mówisz
filipesku93
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 14 paź 2012, o 11:46
Lokalizacja: Opolskie

Postprzez Pozor » 21 wrz 2014, o 22:46

dokładnie tak , ( ponieważ w tdi przez to wysokie ciśnienie jest tak dużo nm ) więc jak masz jakieś wątpliwości pisz
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)


- - - https://www.luchspolska.pl/pl/67,61,regeneracja-silownikow-hydraulicznych-lublin



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron