Kupa siwego dymu :/

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Kupa siwego dymu :/

Postprzez beucik » 29 lip 2014, o 22:37

Witam serdecznie.
Jakis tydzien temu taka sytuacja....
Podjechalem do znajomego, wysiadlem nie gaszac autka i po max. 30 sek. golfik wkrecil sie na takie obroty ktorych juz chyba nigdy nie osignie... Siwy dym,stacyjka nie da rady go zgasic.... po 3 probacz udalo mi sie go zadlawic... Mysle ze to "rozbieganie silnika". Czy ktos moze wie co teraz zrobic? Na bagnecie jest doslownie kropla oleju. Czy mam myslec o nowym silniku czy moze oddac turbo do regeneracji ? Pierwszy raz widzialem cos takiego wiec za duzo o tym nie wiem. Wiec ?
beucik
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 9 maja 2014, o 20:22
Lokalizacja: Zachód

Kupa siwego dymu :/

 

Re: Kupa siwego dymu :/

Postprzez pawelus6 » 29 lip 2014, o 23:17

beucik napisał(a):Witam serdecznie.
Jakis tydzien temu taka sytuacja....
Podjechalem do znajomego, wysiadlem nie gaszac autka i po max. 30 sek. golfik wkrecil sie na takie obroty ktorych juz chyba nigdy nie osignie... Siwy dym,stacyjka nie da rady go zgasic.... po 3 probacz udalo mi sie go zadlawic... Mysle ze to "rozbieganie silnika". Czy ktos moze wie co teraz zrobic? Na bagnecie jest doslownie kropla oleju. Czy mam myslec o nowym silniku czy moze oddac turbo do regeneracji ? Pierwszy raz widzialem cos takiego wiec za duzo o tym nie wiem. Wiec ?



100% rozbiegany silnik.
Porady?
Zacznij od turbo, najczesciej to on jest winowajcą w 95% przypadków, mało kiedy z powodu uszczelki w siliku olej się spala.
Silnik po czyms takim jak był w dobrym stanie powinien wytrzymac, zalezy ile ci zajęło te dławienie go.
Turbo wymontowac i do regeneracji - a silnik do sprawdzenia do mechanika, najlepiej kompresja itp.

PS. I autem najlepiej nie jeździć bo skoro juz raz się stało to nic nie stoi na przeszkodzie aby ponownie to nastąpiło
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez beucik » 30 lip 2014, o 00:31

Dlawilem go okolo 30-45 sek wiec mam nadzieje ze wymiana turbo bedzie oki. A czy dodatkowo warto cos jeszcze sprawdzic a nie tylko turbine ?
beucik
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 9 maja 2014, o 20:22
Lokalizacja: Zachód

Postprzez palio » 30 lip 2014, o 21:03

Zmierz kompresję. Najlepiej rozebrać silnik i sprawdzić czy korby proste.
Skoro auto poszło na max obroty to turbo zassało olej.

Obstawiał bym najgorszy scenariusz.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Pozor » 1 sie 2014, o 17:40

rozbieganie może być od turbiny choć nie koniecznie częściej zdarza się że regulator odśrodkowy w pompie się zawiesza i wbija na max obroty, więc na bank turbo do sprawdzenia , pompę dałbym do przeczyszczenia i uszczelnienia, sprawdził panewki i korby.
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez krzyś » 1 sie 2014, o 22:00

Pozor napisał(a):zdarza się że regulator odśrodkowy w pompie się zawiesza i wbija na max obroty



W tdi nie ma takiego cuda jak regulator odśrodkowy.. ;-)
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Pozor » 2 sie 2014, o 07:24

No patrz , tego nie wiedziałem , ale to też potrafi się trafić posiadaczom TD/D :-P
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości