Kilka nieciekawych problemów..

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Kilka nieciekawych problemów..

Postprzez k4sz40ne » 20 paź 2012, o 20:40

Witam, Parę miesięcy temu zostałem posiadaczem golfa 1.9 TDI 90km 1Z.
Przez ten czas zauważyłem kilka chyba poważnych problemów z nim..
1. Czy jest to możliwe że na paliwie V-Power Diesel mój samochód traci całkowicie moc :?: Nawet strach wyprzedzać nim, dodam że na wszystkich innych paliwach samochód jeździ normalnie tzw. ma moc i przyśpiesza. Opiszę to tak że pedał w podłodze obroty wskakują, ale powoli a auto jedzie jak jechało.
2. Drugim problemem już na normalnym paliwie jest, że samochód się nie wkręca w obroty wysokie tzw. mogę z niego wyciągnąć max 3tyś obrotów.
3. Trzecim moim problemem jest jego prędkość maksymalna pociągnie do 120km/h-130km/h więcej już nie chcę ciągnąć.
4. To już bardziej pytanie ponieważ jestem całkowitym laikiem co do mechaniki samochodowej.. :-(
Mianowicie chodzi mi o nazwę tej części :?: Nie jest to zdjęcie robione z mojego auta, u mnie ona wygląda dużo gorzej (jest przetarta) I wydaje głośny dźwięk.http://zapodaj.net/e9736c4f56d1a.jpg.html

Czy ktoś może mi pomóc :?: :niepewny: Nie znam żadnego zaufanego mechanika, a nie chcę trafić na takiego który będzie chciał mnie z kasy wydoić więc potrzebuje jakiej niewielkiej nawet wiedzy.. :zalamany:
Avatar użytkownika
k4sz40ne
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 1 lip 2012, o 11:32
Lokalizacja: Śląsk

Kilka nieciekawych problemów..

 

Postprzez k0la » 20 paź 2012, o 21:29

Jeśli to elektronika to sie na tym nie znam, ale jeśli to sprawa mechaniczna to jak najbardziej postaram sie pomóc.

1. moze to wina "paliwa", znam taką jedną stacje w mojej okolicy ze po nalaniu diesla były przypadki że samochody nie odpalały....
2. te 3tyś obrotów max może być spowodowane przez elektronike, coś sie pomieszało i pasuje to podpiąć pod kompa
3. prędkość maxymalna jest uzależniona od obrotów , skoro wkręca Ci sie do 3 tyś tylko to niema możliwości zeby na 5 biegu pojechał szybciej niż te 120-130km/h , przełożeń na biegach nie przeskoczysz
4. to jest napinacz paska wielorowkowego alternatora , pytanie tylko czy chodzi Ci o rolke czy o cały napinacz ? Jeśli rolka to koszt wymiany to około 60zł , jeśli napinacz to trudno powiedzieć, można kupić wyjechany a można kupić jak nówke + rolka bo jak sie wymienia ramie to przecież starej rolki nie bedziesz zakładał :)
Avatar użytkownika
k0la
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 12:40
Lokalizacja: Wolfsburg

Postprzez Piaggio » 20 paź 2012, o 21:39

Klego zaczoł bym od podłączenia autra pod kompa i sprawdzenia błędów, następnie nalezało by zrobić logi dynamiczne grupy 03, 08, 011 i wstawienie ich tutaj- wtedy można bedzie powiedziec coś wiecej poki co to tylko gdybanie- możesz łąpać typowego notlaufa- i dlatego nie pjedziesz wiecej niz 120-130, usterka tego może być niesprawny n75 badz przepływka- ale to wyszło by na logach! to cozaznaczyles na zdjęciu to pret napinacza- ktory wchodzi w obudowe w ktorej są tulejki.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez k4sz40ne » 16 lis 2012, o 20:35

Sorka że znów spamuje, ale ostatnio stał się cud z moim autkiem tzw. Dużo czytałem i wywnioskowałem żeby go porządnie "przybutować" i akurat miałem taką okazje autostrada i lekko z górki.. 4bieg, 3,5tyś obrotów ponad muł jak cholera tak jak pisałem w pierwszym moim poście, a tu nagle 1-2 strzały z wydechu i cud nagle ożył moc wróciła, silnik zaczął inaczej pracować i kopa dostał poszedł jak strzała :mrgreen: Dodam że póki co moc itp jest jak powinna :-D

I mam takie pytanie które mnie bardzo ciekawi.. może ktoś z was spotkał się z takim zjawiskiem i wie co było nie tak :?:
Czy zapieczone łopatki od turbo, może coś z wydechem czy może jakaś inna przyczyna :?:
Avatar użytkownika
k4sz40ne
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 1 lip 2012, o 11:32
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez marcinkazimierz » 16 lis 2012, o 21:22

kolego 1 filtr paliwa po 2 filtr powietrza po 3 podejrzewam ze egr i przeplywomierz brudny . ta czesc to docisk paska jak ci halasuje tzn ze lozyska do wymianychyba ze chodzi o pasek . lopatki od turbo?w 1z niema chyba ze ci turbo stalo wogole , sprawdzaj stan oleju!!!
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez k4sz40ne » 16 lis 2012, o 21:53

Też tak myślałem więc filtry wszystkie i olej było wymieniane tydzień temu, lecz nie dały żadnego efektu dalej zamulał więc z desperacji parę dni później już zrobiłem to co zrobiłem czyli go "przybutowałem" :-P
A co do tego EGR-u i przepływomierz-a to jest możliwość jakoś ich własnoręcznie sprawdzenie czy są zawalone i da się je oczyścić :?: Czy profesjonalista jest potrzebny.. Dodam że jestem laikiem w tych sprawach :kwasny:
A co do turbo to po prostu zacząłem je w końcu nawet słyszeć bo wcześniej się nie wkręcał w obroty więc nie było tego doładowania..
Avatar użytkownika
k4sz40ne
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 1 lip 2012, o 11:32
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez marcinkazimierz » 16 lis 2012, o 21:58

k4sz40ne napisał(a):Też tak myślałem więc filtry wszystkie i olej było wymieniane tydzień temu, lecz nie dały żadnego efektu dalej zamulał więc z desperacji parę dni później już zrobiłem to co zrobiłem czyli go "przybutowałem" :-P
A co do tego EGR-u i przepływomierz-a to jest możliwość jakoś ich własnoręcznie sprawdzenie czy są zawalone i da się je oczyścić :?: Czy profesjonalista jest potrzebny.. Dodam że jestem laikiem w tych sprawach :kwasny:
A co do turbo to po prostu zacząłem je w końcu nawet słyszeć bo wcześniej się nie wkręcał w obroty więc nie było tego doładowania..

przeplywomierz za filtrem powietrza egr na kolektorze dolotowym, jak ci odpala na zimno?
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez palio » 18 lis 2012, o 09:54

k4sz40ne napisał(a):Sorka że znów spamuje, ale ostatnio stał się cud z moim autkiem tzw. Dużo czytałem i wywnioskowałem żeby go porządnie "przybutować" i akurat miałem taką okazje autostrada i lekko z górki.. 4bieg, 3,5tyś obrotów ponad muł jak cholera tak jak pisałem w pierwszym moim poście, a tu nagle 1-2 strzały z wydechu i cud nagle ożył moc wróciła, silnik zaczął inaczej pracować i kopa dostał poszedł jak strzała :mrgreen: Dodam że póki co moc itp jest jak powinna :-D

I mam takie pytanie które mnie bardzo ciekawi.. może ktoś z was spotkał się z takim zjawiskiem i wie co było nie tak :?:
Czy zapieczone łopatki od turbo, może coś z wydechem czy może jakaś inna przyczyna :?:



Po 1 to podpiąć auto pod kampa i sczytać błędy. Po 2 to zrobić kpl. logów bo tak to tylko można wróżyć co mu dolega.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości