jazda dislem

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

jazda dislem

Postprzez MatiNS » 18 lut 2013, o 01:15

witam jak powino sie jejdzic dislem?? czy schodzenie z biegow jest dobre?? np zblizanie sie do ronda na 4 i schodzenie do 2 wysokie obroty. czy lepiej niskie obroty? jak powino sie jejdzic.. wiem ze lubi niskie obroty. ale czy takie schodzenie z biegow jest dobre?? albo np z 4 na 3
MatiNS
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 13 sty 2013, o 12:56
Lokalizacja: Nowa Sól

jazda dislem

 

Postprzez Szheyk » 18 lut 2013, o 01:37

Ja trzymam zakres obrotów 1750 - 3 tyś max spalanie wynosi około 6l na 100.
Przy dojeżdżaniu to ronda czy przeszkody wcześniej zdejmuje nogę z gazu i zwalniam pracą silnika
Avatar użytkownika
Szheyk
Badacz tematu
 
Posty: 218
Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 16:12
Lokalizacja: NEL

Postprzez brzesiu » 18 lut 2013, o 16:10

Tak jak kolega pisał miedzy 1800 a 2800-3000 dal diezla w osobówce to sa najbardziej ekonomiczne obroty.

Przy dojezdzie do skrzyżowania nie jest istotne jakie sa obroty byle silnika nie dławiło. W monecie gdy nie masz nogi na pedale gazu i zwalniasz komputer automatycznie odcina paliwo, miedzy innymi dlatego uczy sie kierowców hamowania silnikiem.

Auto musisz wyczuć w diezlu pracujesz głownie momentem obrotowym który maksimum ma na ogół gdzies właśnie w granicach 2000obr.

A np w cieżarówkach zielone pole masz np miedzy 1000 a 2500 z czego przy 2500 już silnik mało z ramy nie wyskakuje ;P

Obrazek

Taki przykładzik ;D
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 298
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 1993
Silnik: 1z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez bioly21 » 18 lut 2013, o 19:11

dopoki sie nie rozgrzeje to nie przekraczam 1800 obrotow jak juz osiagnie swoja temperature to na kazdym biegu tak do 2800-3000 , na trasie z tempomatem okolo 120km/h wtedy niecale 2500tys i spalanie okolo 5,5litra , dojazdy do skrzyzowan i rond redukcja z 5 na 3 i noga z pedalu gazu i tak sobie dojezdza az zaczyna sie zatrzymywac wtedy dopiero sprzeglo i hamulec

lepiej hamowac biegami i schodzic na wyzszych obrotach niz wciskac sprzeglo i na nim jechac az do zatrzymania
Avatar użytkownika
bioly21
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 1 mar 2012, o 15:22
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Postprzez michu93 » 18 lut 2013, o 19:24

jeździ się normalnie, na zimnym silniku tylko nie deptasz tylko delikatnie z gazem, żeby turbina nie musiała się wysilać - ja np. jeżdżę do 2500 zupełnie normalnie. po odpaleniu nie trzeba czekać aż olej zrobi spacer po silniku itp. od czasu do czasu pod koniec obrotomierza też trzeba go przeciągać, żeby turbina nie zapomniała jak ma pracować ;) po trasach albo innych zabawach wychłodzisz turbinę - kilkadziesiąt sekund.
zresztą w internecie jest milion takich tematów, praktycznie na każdym forum jest to opisane.
wszystko inne jak w benzynie ;)
no i na minerale nie jeździj - a dlaczego to doczytasz w necie ;)
Avatar użytkownika
michu93
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 1 gru 2012, o 18:25
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez brzesiu » 18 lut 2013, o 21:14

No i koledzy dobrze napomkneli. Z diezlem jest tak że trzeba mu dać chwile by sie nagrzał zreszta tak jest z każdym turbodoładowanym silnikiem.

Czyli puki nie mamy 90C na blacie nie pałujemy silnika powyżej 2500.
A na zupełnie zimnym motorku swiezo po odpaleniu obchodzimy sie z pedałem gazu jak z jajkiem.

Pamiętajmy olej gesty film moze sie zerwać a jednak hyropopychaze walek w turbinie panewki to wszystko lubi raczej być ładnie nasmarowane ;)
Zapraszam wszystkich do odwiedzenia mojego firmowego Bloga https://www.rabbittranspoland.com/pl/blog a gdyby ktoś potrzebował taksówki na lotnisko w Gdańsku zapraszam na stronę https://www.rabbittranspoland.com/pl
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 298
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 1993
Silnik: 1z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez marcinkazimierz » 18 lut 2013, o 22:27

ogolnie jazda dieslem nie specjalnie sie rozni od spokojnej jazdy benzyna. roznica ze trzeba to badziewie rozgrzac a w zimie trwa to makabrycznie dlugo, zanim turbo dostanie odpowiednie smarowanie .ja odpalam webasto i odpalanie jest przy 80 stopniach
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez bioly21 » 18 lut 2013, o 23:50

no i dieslem po ostrym pałowaniu albo dalekiej trasie albo jakies 2-3 km do celu jedziesz tak jakby byl zimny i chlodzisz turbine albo jak dotrzesz to zostawiaszna 45-60sekund aby sie schlodziła ,
Avatar użytkownika
bioly21
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 1 mar 2012, o 15:22
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Postprzez brzesiu » 19 lut 2013, o 13:33

bioly21 napisał(a):no i dieslem po ostrym pałowaniu albo dalekiej trasie albo jakies 2-3 km do celu jedziesz tak jakby byl zimny i chlodzisz turbine albo jak dotrzesz to zostawiaszna 45-60sekund aby sie schlodziła ,


Panowie niepotrzebnie rozróżniamy diezla i benzynę w ten sposob.

To wszystko co teraz mówimy równie dobrze pasuje do nowych silników benzynowych w ktorych takze mamy nowoczesne wysokocisnieniowe ułady wtryskowe hydropopychacze turbiny kompresory i mase innych urzadzen które lupia byc dobrze posmarowane.

Jedyna różnicą to wydajność cieplna gdzie ropniak z racji swojej wysokiej wydajnosci dużo dłużej sie zagrzewa.
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 298
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 1993
Silnik: 1z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez MatiNS » 19 lut 2013, o 13:55

moim zdaniem temat jest o czyms innym. czy mozna zchodzic z biegow a nie ze disel tak a benzyna taka..
MatiNS
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 13 sty 2013, o 12:56
Lokalizacja: Nowa Sól

Postprzez Paweu » 19 lut 2013, o 14:03

MatiNS napisał(a):moim zdaniem temat jest o czyms innym. czy mozna zchodzic z biegow a nie ze disel tak a benzyna taka..


Panowie. Odeszliście od tematu.

przypominam..

MatiNS napisał(a):witam jak powino sie jejdzic dislem?? czy schodzenie z biegow jest dobre?? np zblizanie sie do ronda na 4 i schodzenie do 2 wysokie obroty.


;-)
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości