Jak zrobić logi dynamiczne- zrobione

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Jak zrobić logi dynamiczne- zrobione

Postprzez Piaggio » 11 sie 2011, o 12:43

Koledzy może pytanie banalne, ale nie wiem bo nigdy czegos takiego nie robiłem,
Otórz dla kolego w Varincie 1z auto przestaje ciągnąć powyżej 120km, podmienialiśmy pzrepływomierz, zaworek N75, N18 przewody wszystkie szczelne, i nadal to samo,
czytając wszystkie podobne tematy auto prawdopodobnie przeładowuje i z tego co wyczytałęm najlepiej zrobić logi Dynamiczne- wtedy napewno Byście coś doradzili- tylko jak? w co musze wejśc w vaga aby je zrobic? prosił bym o szczegołowy opis, z góry dziekuje :-) ('k-m-r1, ') Dziękuje :ok:
a więc Logi zrobine postaram sie wrzucić do oceny
A poki co prosze o porade:
1z ewidentnie przeładowuje, zmienilismy N75, przepływomierz Turbinka była czyszczona wszystko chodzi delikatnie, zmianilismy zawor który znajduje sie w rurze dolotowej z interkulera, i teraz pozostaje chyba tylko Map sensor w ECU? chyba bo pewności nie mamy, więć poże ktoś doradzi jak to sprawdzić?
Ostatnio edytowano 11 sie 2011, o 22:39 przez Piaggio, łącznie edytowano 2 razy
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1891
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Jak zrobić logi dynamiczne- zrobione

 

Postprzez k-m-r1 » 11 sie 2011, o 16:58

• Temperatura płynu chłodzącego - minimum 80°C.
• Wyłączone wszystkie odbiorniki elektryczne jak np. radio, ogrz. tylnej szyby.
• Jeżeli samochód wyposażony jest w układ klimatyzacji, musi zostać on wyłączony.
• W samochodach ze skrzynią automatyczną dźwignia musi znajdować się w poł. N lub P.
• W pamięci usterek nie może znajdować się żadna usterka. Jeśli się znajdują błędy sterowania silnika to pomiary mogą być błędne lub znacznie odbiegające od prawidłowych.

VAG-COM (HEX-CAN)-USB > Silnik [01] > [08 Measuring Block] > Grupa [...]

(temp 90°C > pojazd się toczy > 3 bieg i pedał gazu do oporu > odczyt przy 3000/min)
LOG zapsujemy od 1500-3500/min

Diagnostykę wykonujemy w następujący sposób:
- odczyt błędów;
- odczyt bloków wartości mierzonych w próbie dynamicznej
Po uruchomieniu programu VAG-Com wykonujemy następujące operacje:
1. Odczyt błędów w sterowniku silnika [ECU]:
Select > 01-Engine > 02-Fault Codes i zapisujemy wyświetlone błędy jeżeli występują do utworzonego przez nas pliku .txt za pomocą przycisku Copy i następnie wklej. W ten sposób będziemy mogli zawsze odczytać z niego swoje archiwalne błędy, które już zdążyliśmy wykasować.
2. W chodzimy w odczyt bloków wartości mierzonych:
Select > 01-Engine > 08-Meas. Blocks (bloki wartości mierzonych) i wykonujemy próbę dynamiczną w interesującym nas bloku, np. 115 - doładowanie , 002 - przepływomierz, 031 - sonda lambda, itd. według informacji zawartych w wątku Arttura. Możemy jednocześnie wykonać log z trzech bloków.
Uwaga!!! wymagana temperatura płynu chłodzącego to min. 80 stopni C. I zaczynamy... jedziemy na 3 biegu i przy 1500rpm całkowicie wciskamy pedał gazu (100%) i trzymamy aż silnik osiągnie max obroty. Logowanie robimy naciskając przycisk log, który znajduje się w dolnej części okienka w momencie kiedy naciskamy na gaz. Próba dynamiczna powinna być wykonana przez dwie osoby - kierowcę i osobę diagnozującą.


i tak dalej
na googlach jesttego mnustwo
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez leopard » 12 sie 2011, o 21:05

ruszyliście regulację na gruszce turbiny ??

zrób dynamiczne logi:
4ty bieg - obroty od 1800 do 4000 RPM
pedał gazu w podłodze (100% otwarcia)
temp. płynu chłodzącego ~ 90'C

VAGcom 01->08->
003
008
011

do tego statyczne (na postoju)
001
004
007
013

MAP sensor zobaczysz w 01->08->011 lub 010
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Bradley » 13 sie 2011, o 11:37

Piaggio, jesli to 1Z to cudow nie ma.
Jesli jestescie pewni ze wszystkie wezyki cisnieniowe sa szczelne i dobrze poprowadzone od n75 to polaczcie czerwony z niebieskim. Jesli dalej przeladuje to jest to usterka mechaniczna turbiny.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Piaggio » 18 wrz 2011, o 15:07

Temat troszke zakurzony ale problem został rozwiązany, okazało sie że ECU szwankowało, zostało podmienione z innego 1z wywalone imo i moc wróciła.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1891
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez mobileIS » 6 wrz 2013, o 08:49

Witam,mam pytanie czy to co opisales k-m-r1 to odnosi sie również do LOG-ów benzyniaka?

konkretnie chodzi mi o grupy i co moge logować w moim benzyniaku g3 1.8 KTA ABS 90KM 66 KW,proszę o odpowiedz albo tu albo pw :)
pozdrawiam!
mobileIS
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 6 wrz 2013, o 08:45
Lokalizacja: KRAKÓW


- - - Real Logistics



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 13 gości