golfina 1.9 TDI AHU nie odpala

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

golfina 1.9 TDI AHU nie odpala

Postprzez johnypepelos » 3 mar 2014, o 13:10

Witam, jak w temacie, proszę o pomoc auto nie odpala(kreci ale nie odpala).
Błedy które pokazał vag-com:

1117 Sygnał obciążenia zacisku alternatora DF
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
527 Czujnik temp. w przewodzie dolotowym-G72
przerwa lub zwarcie do plusa
553 Przepływomierz masowy powietrza-G70
przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
522 Czujnik temp. cieczy chłodzącej -G 62
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
1237 Zawór odcinający paliwo -N109
przerwa lub zwarcie do masy

Czy ten zawór n109 może powodować to, że auto nie morze zapalić, a może któryś czujnik?
czekam na odp.
Pozdrawiam i z góry dzięki
johnypepelos
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 15:07
Lokalizacja: POLKOWICE
Rocznik: 1996
Silnik: AHU
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

golfina 1.9 TDI AHU nie odpala

 

Postprzez palio » 3 mar 2014, o 13:37

Zawór n109 to zawór odcinający paliwo.
podaj bezpośrednio + z aku na n109 i próbuj odpalić. Jak to nie pomoże to sprawdź przekaźnik 109 i 103.

[ Dodano: 2014-03-03, 12:52 ]
Posprawdzaj dokładnie wszystkie wtyczki, czy dobrze siedzą. Pousuwaj błędy i sprawdź czy powrócą.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez johnypepelos » 5 mar 2014, o 10:44

palio napisał(a):Zawór n109 to zawór odcinający paliwo.
podaj bezpośrednio + z aku na n109 i próbuj odpalić. Jak to nie pomoże to sprawdź przekaźnik 109 i 103.


przekazniki posprawdzane są ok przekaznik łapie. Kody skasowane nie powróciły poza przepływką nadal wywala...ale myślę, że to nie jest przyczyną niemożności rozruchu.
Mam pytanie czy kąt wtrysku może być tak rozregulowany by nie można było odpalić auta? dodam, że spradzałem nawte ustawienie rozrządu i wszystkie punkty się zgrywają.
johnypepelos
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 15:07
Lokalizacja: POLKOWICE
Rocznik: 1996
Silnik: AHU
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez palio » 5 mar 2014, o 11:07

Jak kąt będzie mocno rozbiegany to nie odpalisz auta.
Podałeś bezpośrednio z aku + na n109?
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez johnypepelos » 5 mar 2014, o 22:48

kolegopalio, jest jakiś sposób by na wyłączonym silniku sprawdzić kąt wtrysku...
stały plus podałem na n109 i nic dalej nie odpala
na dodatek dziś wywalił mi błąd:
01269 Zawór N108 kąta początku wtrysku. Przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie z masą. Zwarcie z potencjałem plus.
Kable posprawdzane nie widzę uszkodzenia, są suche.
co jeszcze można sprawdzić..?
johnypepelos
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 15:07
Lokalizacja: POLKOWICE
Rocznik: 1996
Silnik: AHU
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez palio » 5 mar 2014, o 22:59

Raczej nie możliwe. Po przekręceniu kluczyka na zapłon i wejściu w vag grupa BS 000 powinno pokazywać na sztywno okolice 38 jednostek.

[ Dodano: 2014-03-05, 22:01 ]
johnypepelos, tylko ten jeden błąd wywala?
Jak tak to błąd oznacza uszkodzony zawór n108.

[ Dodano: 2014-03-05, 22:08 ]
Ja zrobiłbym tak: sprawdził oporność cewki n108, następnie podał mu 12v z aku (ma klikać) jeśli to ok wypiąć złącze ecu i sprawdzić przejście przewodów od wtyczki n108 do kompa samego. Kable się przecierają pod aku .
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Reiven » 5 mar 2014, o 23:39

Zawór N108 nie ma wpływu na odpalanie, kiedy silnik nie pracuje w pompie nie ma ciśnienia, kąt jest maksymalnie wyprzedzony do rozruchu. Nawet po odpięciu wtyczki silnik spokojnie odpala tyle że twardo pracuje.

Jeśli rozrząd jest ok, dolne kółko i czop wału też a zawór N109 się otwiera, to spróbuj poluzować nakrętki na wtryskiwaczach i zobacz czy pompa podaje paliwo.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez johnypepelos » 6 mar 2014, o 07:53

Reiven napisał(a):Jeśli rozrząd jest ok, dolne kółko i czop wału też a zawór N109 się otwiera, to spróbuj poluzować nakrętki na wtryskiwaczach i zobacz czy pompa podaje paliwo

Sęk w tym, że pompa paliwo podaje... bez podawania plusa na n109.
johnypepelos
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 15:07
Lokalizacja: POLKOWICE
Rocznik: 1996
Silnik: AHU
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Reiven » 6 mar 2014, o 10:09

Skoro pompa podaje paliwo to elektrycznie jest wszystko ok.
Albo podaje nie w tym momencie kiedy powinna (coś jest przestawione) albo pompa nie daje ciśnie które może otworzyć wtryskiwacze.
Sprawdź czy odpali z samostartu albo z krawata. Tylko najpierw upewnij się że rozrząd jest na pewno dobrze ustawiony.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - - przeprowadzki kraków



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron