Golf III 1.9 TD problem z odpaleniem

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Golf III 1.9 TD problem z odpaleniem

Postprzez matizc » 1 paź 2012, o 14:54

Witam!

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem laikiem i raczej nie znam się na samochodach.
Posiadam golfa III 1.9TD 55kW/75km, rok 1995.
Mój problem polega na tym, że ostatnio tzn. od dwóch dni zaczął mi zapalać za dopiero 4/5 razem jak nie lepiej. Silnik normalnie kręci ale nie odpala samochód. Wymienione mam: akumulator, świece, filtr paliwa, olej itp. także, rozrząd wymieniany był 20tys. km temu. Zastanawiam się czy to nie czasami pompa paliwa. Od jakiegoś czasu zaczął mi wskakiwać na wyższe obroty po jakimś czasie jazdy. Na jałowym po jakimś czasie słyszę w stacyjce "cyk" i obroty zaczynają mi się zwiększać, aż po pewnym czasie dochodzą do 1000rpm! Czy to wina pompy paliwowej, na którą przyszedł czas? Dziś rano nie chciał mi w ogóle zapalić, kręciłem go z 10x. Teraz poszedłem jeszcze raz zapalić i zapalił za pierwszym, choć z lekkim "wstrząśnięciem auta". Zrobiłem parę kółek odstawiłem go, zgasiłem i jak znowu próbowałem zapalić także nie zapalił. Więc pod pompowałem go trochę sprzęgłem i zapalił i ze 3x go startowałem i za każdym razem teraz zapalił. Co śmieszniejsze obrotomierz faluje i zwiększają się te obroty, a jak skręcę kierownicą na maxa w którąś stronę i trzymam tak to obroty są takie jak zawsze, czyli spadają do ok. 850rpm.

Dziękuję za pomoc mam nadzieję, że dość jasno wyjaśniłem problem.
matizc
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 1 paź 2012, o 14:44
Lokalizacja: Wrocław

Golf III 1.9 TD problem z odpaleniem

 

Postprzez pietrasiak2 » 1 paź 2012, o 15:09

To cyknięcie w stacyjce to kostka może padać , :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez matizc » 1 paź 2012, o 19:41