Golf 3 nie odpala na słońcu

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Golf 3 nie odpala na słońcu

Postprzez Kiko » 7 lip 2012, o 11:00

Witam.

Wiem, że temat nie raz był juz poruszany ale nie zawsze trafiał dokładnie w mój przypadek dlatego prosiłbym o pomoc.

Posiadam Golfa 3 1,9 GTD z 1992 roku.

EWIDENTNIE jest zależność między nagrzaniem na słońcu a paleniem auta. Miałem ten problem już w zeszłym sezonie. Ktoś mi polecił wymienić kostkę pod stacyjką, co wiązało się ze ściągnięciem kierownicy. Zrobiłem to ale była już mniej więcej jesień i sie nieco ochłodziło, problem prawie zniknął. teraz kiedy są upały dalej wrócił.

Jeżeli zapale auto pojade gdzieś i nagrzeje się sam podczas jazdy potem nie ma problemu z odpaleniem, gorzej jeżeli postawie go na słońcu i w środku jest piekielnie gorąco.

Przekręcam kluczyk za pierwszym razem przeważnie nie zapala mi sie kontrolka świec wycofuję przekręcam drugi raz świeci chwile kontrolka świec i gaśnie czekam aż usłyszę charakterystyczne "pyknięcie" i kontrolki mocniej się zaświecą (to chyba oznaka ze puszcza prądy). Chce zapalić kontrolki przygasają i nic. kompletnie nic sie nie dzieje. nawet nie rusza rozrusznikiem który jest sprawdzony, szczotki są ok. bywało tak że jak powtórzyłem drugi raz te czynność czyli przekręcam czekam aż "pyknie" kręcę i zapalał. Wczoraj jednak nic nie pomogło kilka razy próbowałem i postanowiłem nie męczyć akumulatora. AKUMULATOR 100% bo sprawdzałem. Dziś rano zapalił bez problemu za pierwszym razem ale nie była nagrzany. Nie mam już sił :-( . kolega mówi że to przekaźnik jakiś ale nie wiem który. W zimie nigdy nie miałem takiego problemu. Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam
Kiko
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 7 lip 2012, o 10:40
Lokalizacja: Rzeszów

Golf 3 nie odpala na słońcu

 

Postprzez innotic » 7 lip 2012, o 12:06

Na Twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia czy rozrusznik za każdym razem dostaje prąd. Jednak tu mała uwaga - nie wiem w jaki sposób to sprawdzić, bo jestem przekonany że na rozrusznik podawany jest prąd o monstrualnym natężeniu. :-o
innotic
Czytacz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 28 mar 2011, o 18:45
Lokalizacja: Nakło Śląskie

Postprzez Mata » 7 lip 2012, o 12:50

w golfie TD świece żarowe już zaczynają grzać w momencie otwarcia drzwi,dlatego kontrolka się nie zapala po pierwszym przekręceniu stacyjki (mam tak samo w swoim golfie).Dlaczego ci w upale nie odpala ,cholera go wie.ja bym sprawdził czy na pewno dochodzi prąd na świece żarowe kiedy jest gorąco na dworzu.Silniki TD maja komorę spalania wstepną albo wirową w głowicy i bez świec żarowych nie odpalą
MATA
Mata
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 6 cze 2008, o 14:49
Lokalizacja: piła

Postprzez innotic » 7 lip 2012, o 12:57

Mata napisał(a):w golfie TD świece żarowe już zaczynają grzać w momencie otwarcia drzwi

Obrazek
innotic
Czytacz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 28 mar 2011, o 18:45
Lokalizacja: Nakło Śląskie

Postprzez Mata » 7 lip 2012, o 19:58

bo tak jest w silnikach aaz,bardzo łatwo to sprawdzić wystarczy wejść do pojazdu zamknąć drzwi,nie wkładając kluczy do stacyjki i poczekać aż usłyszysz pstyknięcie przekaźnika świec żarowych.Sam tego nie wymyśliłem tylko wyczytałem to tu na forum i sprawdziłem u siebie.

[ Dodano: 2012-07-07, 19:00 ]
a tak poza tym jak chcesz się z kogoś ponabijać to sam się dokształć
MATA
Mata
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 6 cze 2008, o 14:49
Lokalizacja: piła

Postprzez innotic » 8 lip 2012, o 02:56

Poedukowałem się nieco i faktycznie tak jest!
Jestem zaskoczony że jest taki system, bo jak długo interesuję się klekotami tak nigdy o tym nie słyszałem.

Zwracam honor i przepraszam. :wstyd:
innotic
Czytacz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 28 mar 2011, o 18:45
Lokalizacja: Nakło Śląskie

Postprzez Reiven » 8 lip 2012, o 12:03

Z opisu kolegi wynika że problem nie leży po stronie świec.
Problemem jest albo brak prądu na automacie rozrusznika albo uszkodzony automat. Żeby sprawdzić czy do automatu dochodzi prąd wystarczy zdjąć tą małą wsuwkę przy rozruszniku, podłączyć tam chociażby żaróweczkę i przekręcić kluczyk tak jak byś odpalał auto.
Jeżeli prąd jest to winny jest automat jeżeli nie ma to posprawdzał bym skrzynkę bezpieczników i przekaźnik odciążeniowy w pierwszej kolejności.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez rafal_z_ph » 12 lip 2012, o 21:47

Mata napisał(a):w golfie TD świece żarowe już zaczynają grzać w momencie otwarcia drzwi

Aż wierzyć mi się nie chce. Jeździłem AAZ-em 2,5 roku i nic takiego nie zaobserwowałem.
rafal_z_ph
Czytacz
 
Posty: 99
Dołączył(a): 10 gru 2007, o 22:42
Lokalizacja: Pomieczynska Huta/Kaszuby

Postprzez Reiven » 13 lip 2012, o 00:12

To kiepsko obserwowałeś.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 14 lip 2012, o 00:37

cos mi tu sciemniacie z tym
Mata napisał(a):w golfie TD świece żarowe już zaczynają grzać w momencie otwarcia drzwi
a niby ze jak...??jak to nawet modułu silnika nie ma.... to do czego krańcówka drzwi jest jeszcze podpięta...?? do przekaźnika...?? nie czaje...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Reiven » 14 lip 2012, o 11:00

Drogi kolego w AAZ i w 1Y (nie pamiętam od którego rocznika) oprócz przekaźnika jest jeszcze sterownik świec żarowych.
Nazwany w Etce "Sterownikiem silnika wysokoprężnego". Ten właśnie sterownik odpowiada między innymi za grzanie świec po otwarciu drzwi.
Obrazek
Obrazek
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Kiko » 20 lip 2012, o 08:58

Witam ponownie.

Co do grzania świec, zgadzam się otwieram drzwi wsiadam zamykam słucham i rzeczywiście słychać pstryknięcie :) niestety ochłodziło się i golf pali za pierwszym razem wczoraj postał chwile na słońcu i jak otworzyłem maskę i przewietrzyłem wewn zapalił. niestety nie miałem zadnego przewodu ale spróbuje jak kolega wspomniał czyli rozłączyć przewód i sprawdzić czy daje prąd.

mam pytanie jeżeli prądu nie będzie to który przekaźnik wymienić ?
Kiko
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 7 lip 2012, o 10:40
Lokalizacja: Rzeszów

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości