Golf 3 1.9 TD ciężko pali.

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Golf 3 1.9 TD ciężko pali.

Postprzez Czapman » 22 kwi 2014, o 13:00

Witam!

Mój golf ciężko odpala, tzn gdy odpalam go po nocce, to odpala czasem za 2-3 razem. Charakterystyczne jest to, że po zagrzaniu świec chwilę "bulgocze" a potem jakby przestawał bulgotać i słychać, jakby sam mechanizm się tylko kręcił. W czym może być problem?

Silnik 1.9TD prawdopodobnie AAZ.
Czapman
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 9 mar 2014, o 20:58
Lokalizacja: Krosno

Golf 3 1.9 TD ciężko pali.

 

Postprzez MTi » 22 kwi 2014, o 21:01

co bulgocze ?
Pewnie sie zapowietrza, sprawdz czy masz pęcherzyki powietrza w przewodach paliwowych ;)
Przyśpieszacz wyciągasz ? [ no chyba ze masz automatyczny ]
ew.. nie skumałem o co chodzi ... możne rozrusznik siada?
MTi
Badacz tematu
 
Posty: 291
Dołączył(a): 12 kwi 2011, o 18:41
Lokalizacja: KN-a

Postprzez Czapman » 23 kwi 2014, o 06:01

Pęcherzyki są bardzo możliwe, ponieważ przez chwilę "łapie", potem słychać sam silniczek, po chwili czasem znowu "łapie". Wyciągam, też nie zawsze odpali od razu.
Czapman
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 9 mar 2014, o 20:58
Lokalizacja: Krosno

Postprzez grU » 24 kwi 2014, o 23:37

Najprawdopodobniej uszczelniacze pompy wtryskowej domagają się wymiany. Operacja dość skomplikowana dla osoby, która wcześniej tego nie robiła, dużo rzeczy do ew. "spierdzielenia".
Jakie kolwiek zewnętrzne źródła powietrza do pompy strasznie ingerują w pracę silnika. Zwłaszcza przy odpalaniu.
koszt u pompiarza od 150 zł - w górę.
Tylko patrz mu na ręcę i proś o paragon, tak mi się zdarzyło, że wymieniałem uszczelnianie, zapłaciłem kasę, a z pompy dalej wydostawała się ropa.

Oczywiścię przed tym, można wymienić filtr paliwa, być może zrobiła się po zimie tam kasza zamiast ropy lub jest sam filtr zasyfiony (ew. słaba jakość paliwa)

lub

jak kolega wcześniej wspomniał przewody paliwowe, najtańsza opcja,

można też zdiagnozować to poprzez zwyczajne przemycie pompy wtryskowej odpowiednim środkiem, oraz przewodów, po czym, po przejechaniu jakiegoś dystansu na lekkim wysileniu i sprawdzeniu, czy gdzieś coś przecieka, poci się, jeżeli mocno, to skutkuje od razu do wymiany. Dosyć problematyczny temat, ponieważ mechanika w tych silnikach przy zwykłej jedzie jest nie do zajeżdżenia.
pozdrawiam!

edit:
a kąt wtrysku jest ustawiony poprawnie? podczas odpalania co się dzieje, jaki kolor / rodzaj dymu leci z rury?
klin na wale też jest dosyć popularną awarią w tym silniku.
Auto jeździ ogółem normalnie w trakcie użytkowania? Obroty nie szaleją podczas jazdy?
Avatar użytkownika
grU
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 2 sty 2014, o 23:10
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez Czapman » 28 kwi 2014, o 21:18

Kąt wtrysku - szczerze nie mam pojęcia. Zaraz po odpalaniu leci szary dym, jasny, potem się normalizuje. Tak, jeździ normalnie, nic się nie dzieje niepokojącego.
Czapman
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 9 mar 2014, o 20:58
Lokalizacja: Krosno

Postprzez mkkay » 29 kwi 2014, o 17:52

ja miałem podobnie- jasny dymek , problemy z odpalaniem i jakos tak słabło auto na drodze
okazało sie ze głowica popękała i woda sie dostawała na 3 tłok i jeździłem tak jeszcze z kilka miesięcy
a w efekcie.......... pogięty korbowód i nowy "stary" silnik :zdziwko:
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości