witam otóż samochód nie chce pójść dalej jak 150/160 km/h. pod pedałem ewidentnie czuć spadek mocy. przestaje ciągnąć. Ja wiem, że auto ma już swoje lata ale chyba powinien polecieć trochę więcej. Nie znam się zbytnio na mechanice silnika dlatego zwracam się do was z pytaniem o przyczynę. Zaznaczam, że moim zdaniem w przedziale 0-120 auto zachowuje się całkiem w porządku.
pozdrawiam Korizon
Moderator: Moderator
• Strona 1 z 1
Temat poruszany dziesiątki razy. Poprzegladaj troche dział diesel a znajdziesz. Noulaufa łapie samochód i najprawdopodobniej to zaworek od sterowania turbiny n75. Ale najpierw zmien filtr paliwa jeśli dawno tego nie robiłes.
-

AdiK__ - Members
- Rocznik: 2003
- Silnik: AVF+
- Paliwo: ON
- Nadwozie: kombi
-

ssiiwwyyy - Badacz tematu
Witam, pozwolę sobie odkop zrobić.
Mam model '94 (rocznik - grudzień '93) , 1.9TDI 1Z, mój golfiak też przy 150 traci dech, a przy tym WYDAJE mi się że dość sporo pali (a jeżdżę raczej oszczędnie i poza miastem).
Czy jak kupie kabel/interfejs z allegro (opisany jako "MULTI LINE K K L WE WTYKU OBD2 16 PIN") to będę w stanie zdiagnozować co gryzie moje autko? Czyli problemy typu n75, uszkodzone/rozregulowane wtryski, wyjechaną turbinę itp itd.
Mam model '94 (rocznik - grudzień '93) , 1.9TDI 1Z, mój golfiak też przy 150 traci dech, a przy tym WYDAJE mi się że dość sporo pali (a jeżdżę raczej oszczędnie i poza miastem).
Czy jak kupie kabel/interfejs z allegro (opisany jako "MULTI LINE K K L WE WTYKU OBD2 16 PIN") to będę w stanie zdiagnozować co gryzie moje autko? Czyli problemy typu n75, uszkodzone/rozregulowane wtryski, wyjechaną turbinę itp itd.
Mzdh
- mazdah
- Czytacz
Z tym, że u mnie buja się do 160 i tam już zostaje mimo pedału w podłodze.
Wiem, że to 17 letnie auto, które lekkiego żywota nie miało (co chwila odkrywam nowe kwiatki) ale chyba powinien trochę więcej z siebie wykrzesać...
Duże jest pole manewru diagnostyki (i ewentualnej korekcji?) za pomocą komputera w tak starym aucie?