glof III 1.9 tdi afn traci moc po ponowyn dodaniu nabiera

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez mariusz56 » 24 lis 2013, o 00:32

Zaworki obydwa czyszczone...kostki ładne nie zaśniedziałe.na vag com w testach gruszka chodzi elegancko. byłem u pompiarza i powiedział mi ze cos się moze zacinać w pompie wtryskowej, wrzuciłem logi zeby to potwierdzic lub znaleść coś innego.mi sie wydaje ze najpierw jest zanizana dawka paliwa a puzniej ograniczone doładowanie puszcze i dodag gaz od nowa chwilke ciągnie i przestaje i tak stale.na 2 biegu przy pełnym dodaniu gazu około 3 tys obrotów auto az prawie zatrzyma i wypusci duzo niebieskiego dymu na reszcie biegów juz nie kopci. co o tym sądzić ?

[ Dodano: 2013-11-23, 23:37 ]
i bardzo zastanawia mnie błąd 550 początek kąt wtrysku po skasowaniu i tak ponownie wyskakuje.

[ Dodano: 2013-11-23, 23:53 ]
dodam ze po odłączeniu przepływomierza auto staje się mułowate ale turbina trzyma doladowanie 0,9 cały czas.
mariusz56
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 13 lis 2013, o 13:09
Lokalizacja: dębnialki

 

Postprzez krzyś » 24 lis 2013, o 08:47

cały twój problem jest związany z błędem 550 w logu 004 bs widać dokładnie że nie masz dynamicznej regulacji kąta wtrysku.Wiec do sprawdzenia zawór n108 (na dole z tyłu pompy) jego okablowanie czy gdzieś nie przetarte następnie wykręciłbym zawór ciśnienia wewnętrznego w pompie(znajduje sie na przeciw przewodu zasilającego na klucz serwisowy) i sprawdził stan uszczelniaczy oraz czy sam zaworek nie uległ uszkodzeniu ewentualnie czy sie nie rozpadł a najlepiej byłby zmierzyć ciśnienie wewnętrzne w pompie jeśli to byłoby ok to pozostaje siteczko na zaworze n108 ale żeby go wyjąć trzeba pompę wyciągnąć :-|.
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez palio » 24 lis 2013, o 09:09

krzyś, masz rację. Mnie jeszcze martwi log dynamiczny 011. Spójrz i sprawdź ;-) .

mariusz56, masz problem z VNT. W logu 011 widać, że kierownice zmiennej geometrii się przycinają. Turbo ładnie wstaje. To, że sztanga gruszki chodzi płynnie i w pełnym zakresie nie oznacza, że kierownice zmiennej geometrii nigdzie się nie przycinają. Może być tak, że muszla po której poruszają się kierownice ma delikatne rysy i już będzie problem. Trzeba je wyszlifować ma być idealnie gładko inaczej problem z VNT będzie powracał.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez krzyś » 24 lis 2013, o 09:36

Palio widziałem strasznie faluje to doładowanie ale mysle że niech kolega najpierw upora się z dynamicznym kątem ;-)
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez palio » 24 lis 2013, o 09:38

krzyś napisał(a): niech kolega najpierw upora się z dynamicznym kątem ;-)


To podstawa.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mariusz56 » 24 lis 2013, o 14:46

kolego krzyś a tobie chodzi o tą siateczke na zaworku n108 czy jest tam jeszcze jedna ?
mariusz56
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 13 lis 2013, o 13:09
Lokalizacja: dębnialki

Postprzez palio » 24 lis 2013, o 14:57

mariusz56, właśnie o ta siateczkę
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mariusz56 » 24 lis 2013, o 15:13

wiem ale jak juz pisałem na poczatku zaworek był wyciagany,siteczko czysciutkie sprawdzana była opornośc i jest ok podłanczane było 12v i słychać zaworek jak cyka.
mariusz56
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 13 lis 2013, o 13:09
Lokalizacja: dębnialki

Postprzez palio » 24 lis 2013, o 15:26

No ok. A jesteś pewny, że logi wykonane są w BS? Bo jak dla mnie to są zwykłe statyczne. Jak byłby to BS 004 to byłoby widać jak zaworek reaguje na przestawianie kąta no chyba, że jest fizycznie uszkodzony. Zrób jeszcze screena TDIGraph. Zobaczymy jak jest ustawiony kąt wtrysku. Kabel idący do zaworka sprawdzony dokładnie?

Cytat z sąsiedniego forum

Kod: Zaznacz cały
Dla wszystkich co mają problem z błędem 00550.
Objawy: błąd 550 na VAG-u, twarda praca silnika, w grupie 000 na drugim polu w BS wartości powyżej 170, brak reakcji pompy przy wykonywaniu testu BS grupa 004, sprawny zawór 108.
Otóż przyczyną takiego stanu rzeczy ostatnio okazał się zatkany kanał odprowadzający paliwo od tłoka przestawiacza kąta wtrysku przez zawór 108 do pompy łopatkowej, przez co niemożliwa stała się regulacja kąta. Kąt był na maxa wyprzedzony. Kanał został zatkany przez opiłki z tłoka przestawiacza.
Aby naprawić uszkodzenie należy wyjąć pompę, rozkręcić na części pierwsze i porządnie wyczyścić wszystkie kanaliki. Po takiej operacji wszystko wraca do normy.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez krzyś » 24 lis 2013, o 17:09

mariusz56 napisał(a):wiem ale jak juz pisałem na poczatku zaworek był wyciagany,siteczko czysciutkie sprawdzana była opornośc i jest ok podłanczane było 12v i słychać zaworek jak cyka.




skoro zaworek cyka siteczko czyste i oporność ok to pozostaje sprawdzić czy dochodzi napiecie do zaworka po włączeniu zapłonu na jednym wtyku musi być 12v. druga sprawa ciśnienie wewnętrzne
w pompie jak pisałem wyzej sprawdź zawór cisnienia wewnętrznego byc może sie rozsypał albo uszczelnienia padły.bez cisnienia w pompie zawór n108 nie wysteruje dynamicznego kata.
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mariusz56 » 24 lis 2013, o 20:31

ok sprawdze :) a tu macie jeszcze raz zrobione logi basic setting:
http://vaglog.rtnet.pl/mariusz.steg_150790.html.
mariusz56
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 13 lis 2013, o 13:09
Lokalizacja: dębnialki

Postprzez palio » 24 lis 2013, o 20:34

mariusz56, dasz radę zrobić tdigraph?
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 16 gości