Gibanie się koła pasowego (filmik)

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Gibanie się koła pasowego (filmik)

Postprzez tool17 » 28 maja 2013, o 13:17

Witam!
Mam pytanie odnośnie gibania się koła pasowego. Czy to co jest na filmiku poniżej wygląda poważnie? Nadmienie, iż jest nowa śruba, koło pasowe i czoło wału było szlifowane.
Dokładniejsze info co do historii napraw znajduje się tu w temacie:

http://www.golf3.pl/topics10/czolo-walu ... t58723.htm

FILMIK:
http://www.youtube.com/watch?v=VinoUtgb ... e=youtu.be

a tutaj w dużo lepszej jakości
http://www.sendspace.pl/file/bdc563c0e45c01ad055be4a
tool17
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 27 cze 2012, o 16:01
Lokalizacja: Trójmiasto

Gibanie się koła pasowego (filmik)

 

Postprzez nut3r » 30 maja 2013, o 13:17

Ale u Ciebie to jest dobrze małe bicie ma , nic nie zrobisz chyba juz z tym .
nut3r
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 13 wrz 2012, o 20:12
Lokalizacja: Podlaskie

Postprzez tool17 » 30 maja 2013, o 20:13

Dzięki za odp. Byłem wcześniej u kilku mechaników i mi mówili że lada chwila się śruba na wale urwie i wszystko się posypie i trzeba to naprawić jak najszybciej. Ale mi to wygląda na chęć $$$ z ich strony na niepotrzebnej naprawie
tool17
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 27 cze 2012, o 16:01
Lokalizacja: Trójmiasto

Postprzez nut3r » 30 maja 2013, o 20:41

Ale chyba szlifowales wał ? to co jeszcze niby mialbys wymienic?
nut3r
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 13 wrz 2012, o 20:12
Lokalizacja: Podlaskie

Postprzez tool17 » 30 maja 2013, o 21:04

Wał był szlifowany bez demontażu specjalnym frezem. I wszystkie części są nowe. Słyszałem że w starszych autach lekkie gibanie jest normą i nie powinnęło się nic rozsypać. A tamci mechanicy skorzy do naprawy chcieli mi wymieniać koło na lepszej jakości i mówili też że te koło może być źle zamocowane (musi być dopasowane w odlew na kółku).
tool17
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 27 cze 2012, o 16:01
Lokalizacja: Trójmiasto

Postprzez emace » 30 paź 2013, o 18:29

Witam,
odświeżę trochę temat. Tool17 pisałeś powyżej, że frezowałeś czop wału bez wyjmowania. Podasz namiary na gościa lub warsztat w którym robiłeś?

Pozdrawiam
emace
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 24 lip 2013, o 08:38
Lokalizacja: Trójmiasto

Postprzez tool17 » 1 lis 2013, o 19:48

Poszło już na priv
tool17
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 27 cze 2012, o 16:01
Lokalizacja: Trójmiasto

Postprzez trybik_gt » 3 gru 2013, o 22:59

kolego, sam wymieniałeś koło koło pasowe ?
Jakim momentem dokręcałeś te 4 śruby mocujące koło pasowe napędu alternatora do koła zębatego napędu rozrządu ?


U mnie pada tłumik drgań w tym kole pasowym i auto straszliwie piszczy (nawet po nagrzaniu nie ustaje całkowicie).
coś klekocze ale się toczę ;)
Avatar użytkownika
trybik_gt
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 13 lip 2012, o 22:24
Lokalizacja: warszawa

Postprzez scog » 7 gru 2013, o 22:10

witam wszystkich pozwólcie,że włączę się w temat.
Mój problem jest podobny z tym, że miałem kolizję poszła prawa podłużnica, która zgniotła kółko pasowe wału napędu pompy wspomagania oraz przestawiła koło pasowe tłumiące po zdjęciu obu okazało się, że giba się również kółko zębate rozrządu (silnik AHU). W kolizji ucierpiał również alternator oraz kółko pompy wspomagania. Silnik odpala ale moje pytanie czy gibające się zębate kółko rozrządu może być spowodowane wykrzywieniem czopa wału ? czy po takim uderzeniu mogło się jedynie to kółko jakoś przestawić i wystarczyło by je tylko wymienić wraz ze śrubą ? Czy może trzeba wymienić wał bo być może nastąpiło na czole wału przemęczenie materiału co w konsekwencji może grozić jego zerwaniem i będzie po zaworach itd.
Czy ktoś z was miał taki przypadek ? i co z tym robić proszę o poradę.
scog
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 3 gru 2013, o 23:29
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez pablomed » 7 gru 2013, o 23:53

scog, to już bardzo źle jak koło paska rozrządu się giba, ale ciężko wiedzieć bez rozbiórki czy starczy zmienić kółko czy niestety końcówka wału się tez uszkodziła, tak czy inaczej jeździć tak nie możesz bo w końcu się to rozleci a silnik jest kolizyjny i grozi jego rozwałką totalną lub bardzo drogą naprawą. Są firmy regenerujące takie uszkodzenie wałów, ale przewidzieć bez rozbiórki nieda się
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez scog » 8 gru 2013, o 00:39

Pablomed czy masz na myśli ściągnięcie kółka zębatego czy wyjęcie wału, mogę spróbować wpierw zdjąć kółko tylko czy będę w stanie ocenić czy czop wału ma uszkodzenia a następnie mogę założyć nowe kółko i śrubę i sprawdzić czy się dalej giba. Obawiam się jednak, że takie uderzenie które gibnęło kółko rozrządu pozostawiło jakieś ślady na czopie wału (np. wygięcie), które mogą spowodować w niedalekiej przyszłości poważne konsekwencje. Czy w tej sytuacji wał opłaca się regenerować cz wymienić na używkę wraz z nowymi panewkami. Patrzyłem w katalog i na opisie rys. mój silnik AHU na końcówce wału nie posiada klina półksiężyca tylko ma ściętą płaszczyznę boczną nie wiem czy to nie pomyłka, czytałem w postach, że ma mieć półksiężyc.
scog
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 3 gru 2013, o 23:29
Lokalizacja: Bielsko-Biała


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości