Gibajace sie koło pasowe, przestawiony rozrzad.. Pomocy

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Gibajace sie koło pasowe, przestawiony rozrzad.. Pomocy

Postprzez karol93ts » 27 kwi 2014, o 12:18

Witam. Mój problem polega na tym. Pojechałem do pracy na nocną zmiane. Auto odpaliło pięknie. Rano już nie chciało odpalić. Ale odpaliło na kable i to ciężko. Pojechałem do mechanika i okazało się że rozrząd się przestawił o dwa ząbki. ustawił rozrząd i auto odpaliło pięknie. Jeździłem z 4 dni i nic się nie działo. Piąty dzień znowu. Auto nie chciało odpalić. A jak odpaliło to niebieski dym. I znów pojechałem do mechanika i znów się rozrząd przestawił. Zamówiłem kompletny rozrząd mechanik założył i auto odpaliło dojechałem do domu auto ładnie chodziło ale już na drugi dzień znów auto nie dopaliło. Tym razem nawet się nie odzywa... Dodam też że koło pasowe lata na boki. Proszę o pomoc co może być przyczyną że rozrząd się tak przestawia???? Rocznik auta 95r. 90km TDI
karol93ts
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 12 gru 2013, o 11:56
Lokalizacja: Bieszczady

Gibajace sie koło pasowe, przestawiony rozrzad.. Pomocy

 

Postprzez palio » 27 kwi 2014, o 12:51

Musisz rozpiąć rozrząd jeszcze raz. Złapać za koło pasowe i sprawdzić czy śruba nie jest luźna. Zdejmij koło i sprawdź czy klina nie ścina (czopa wału). Podejrzewam, że trzeba będzie kupić nowe koło razem ze śrubą. Śrubę wkręcamy na klej mocno.

Tu masz podobny temat
-> http://www.golf3.pl/topics10/19-tdi-afn ... 486,15.htm

Na końcu tematu kolega Reiven wkleił dwa zdjęcia jak wygląda koło ze śrubą.

Nie lekceważ tematu bo może być jeszcze gorzej. Zabierz się za to jak najszybciej.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez karol93ts » 27 kwi 2014, o 12:54

Jutro auto zaciągnę do mechanika i mu powiem na co ma popatrzyć. Bo już opadam z sił .A takie koło ze śrubą w jakiej cenie jest?
karol93ts
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 12 gru 2013, o 11:56
Lokalizacja: Bieszczady

Postprzez palio » 27 kwi 2014, o 13:00

Śruba będzie tania kupisz do 20 zł. Za to koła są drogie - ceny zaczynają się od 300 zł.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez karol93ts » 27 kwi 2014, o 13:05

Ok. To jutro będę wszystko wiedział co tam siedzi. Jeśli będzie to dość sporo kosztowało to jedynie zostaje mi przekładka silnika który już posiadam
karol93ts
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 12 gru 2013, o 11:56
Lokalizacja: Bieszczady

Postprzez Pozor » 27 kwi 2014, o 13:56

co do klina jest to możliwe to co pisał palio ale weź zobacz czy pasek nie jest luźny bo u mnie napinacz sam się poluzował . Na szczęście w miarę zdążyłem wtedy wystarczy napiąć i zobaczyć czy faktycznie koło się nie giba
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez Revo » 27 kwi 2014, o 18:08

Niedawno przerabialem ten temat w 1z
Kolo 80-90zł około
Śruba 10zł...


Wiele osób pisało na klej.. Znajomy mechanik mówil że przeglądał poradniki z CD nt wymiany koła i kleju się tam NIE DAJE. Wystarczy dokręcić odpowiednim momentem... Poza tym jeśli damy to na klej to uniemożliwimy odkręcenie tego w przyszłości. Jeśli już ktoś jest taki przezorny to proponuje to maznąc delikatnie farbą.
Sam mam złożone bez kleju i przejechalem już tak 12tyś km i elegancko trzyma. Brat teraz w 1z ma tak złożone tylko czekamy na zrobienie głowicy.

Wał frezowany jest bez wyciągania z silnika specjalnym frezem :) . Polecam bo na prawdę nie ma koniecznośći wyciągania wału a jakby miało coś paść , odkręcić się albo ściąć to już by to nastąpilo po 1tys km.
Avatar użytkownika
Revo
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 11 maja 2013, o 22:06
Lokalizacja: dojcze ogóren


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości