Gasnący silnik

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Gasnący silnik

Postprzez broda » 18 kwi 2014, o 13:41

Witajcie.
Mam taki mały problem z moją golfiną.
Jak tylko ją kupiłem to (przełom listopada i grudnia) czasami podczas ruszania potrafiła szarpnąć i zgasnąć. Do tej pory sądziłem że po prostu za szybko puszczam sprzęgło, albo coś podobnego.
W poniedziałek oddałem samochód na wymianę rozrządu, rozrząd został wymieniony i przez cały dzień jeżdziłem bez problemów. Później zaczęły się problemy, auto zaczyna mocno szarpać podczas jazdy. Wygląda to tak jakby gasło na 1/2 s i odpalało się. Zdąże tylko zarejestrować zapalenie się kontrolki od świec żarowych. Auto szarpnie tak z dwa razy i jest przez jakiś czas spokój, później znów szarpnie. W szczególności gdy jest zimny silnik bądż jest wilgotno.
Czy ktos może mi poradzić od czego zacząć spradzanie usterki?

Mój pojazd to Golf 3 1,9 tdi 90 km
broda
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 lis 2013, o 17:00
Lokalizacja: józefów

Gasnący silnik

 

Postprzez palio » 18 kwi 2014, o 17:11

Na początek proponuję podłączenie vaga i sprawdzenie błędów zapisanych w ECU.

W jakim zakresie obrotów jest szarpanie?
Sprawdź wtrysk sterujący - okablowanie. Może być tak, że wtrysk uległ uszkodzeniu mechanicznemu i tylko wymiana pomoże.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez broda » 18 kwi 2014, o 17:40

Szarpanie jest w zakresie od 1000-1800.
W jaki sposób sprawdzić ten wtrysk sterujący, taką metodą chałupniczą.

Vaga nie posiadam, dopiero zamówiłem sobie ten kabelek :kwasny:
broda
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 lis 2013, o 17:00
Lokalizacja: józefów

Postprzez palio » 18 kwi 2014, o 17:44

Na każdym biegu występuje szarpanie w tych samych zakresie obrotów?
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez broda » 18 kwi 2014, o 17:51

na piątce nie zauważyłem. Ale 1-4 jak najbardziej
broda
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 lis 2013, o 17:00
Lokalizacja: józefów

Postprzez palio » 18 kwi 2014, o 17:52

Na wolnych obrotach też czuć szarpanie, które przenosi się na budę?
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez broda » 18 kwi 2014, o 18:01

Owszem szarpie też na wolnych obrotach. Tak na oko podczas ruszania, jak ruszam np spod świateł( dlatego sądziłem że to sprzęgło) A co do szarpania budą, to bardziej bym to określił jako szarpanie całym samochodem. Coś jak wyłączenie się silnika i odpalenie go od razu z pychu.
broda
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 lis 2013, o 17:00
Lokalizacja: józefów

Postprzez palio » 18 kwi 2014, o 18:04

To pozostaje podmiana na inny wtrysk sterujący. Mógł on uledz uszkodzeniu mechanicznemu.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez broda » 18 kwi 2014, o 18:58

hmm nie posiadam takiego ustrojstwa :-?
Na jednym z forum przeczytałem że podczas pracy silnika trzeba w niego popukać, jak szarpnie to jest uwalony.
Nie rozwalę czegoś jak tak będę ten wtrysk testował
broda
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 lis 2013, o 17:00
Lokalizacja: józefów

Postprzez palio » 18 kwi 2014, o 19:03

Tylko delikatnie pukaj czymś metalowym. Najlepiej to zrobić we dwóch. Musisz mieć okolice 3000 obr/min a druga osoba puka. Jak przestanie szarpać to winny jest wtrysk. Jak nie to trzeba szukać dalej.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez broda » 18 kwi 2014, o 19:05

dziś już trochę późno i tego nie zrobię, ale jutro nie omieszkam obejrzeć i przetestować wtrysku
broda
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 lis 2013, o 17:00
Lokalizacja: józefów

Postprzez palio » 18 kwi 2014, o 19:07

Możesz jeszcze dla próby odpiąć impulsator. Znajduje się on w skrzyni biegów. Może przestanie szarpać.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości