filtr powietrza a spalanie

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

filtr powietrza a spalanie

Postprzez prezesik » 18 paź 2012, o 10:29

Witajcie

Czy lekko brudny filtr powietrza powoduje dużo większe spalanie w dieslu wolnossącym? Wiem, że na LPG wymian filtra powietrza trzeba pilnować, bo spalanie od razu wzrasta, ale nie wiem jak to się ma w przypadku diesla.

Obecnie do pracy jeżdżę vw polo 86c2f z silnikiem 1.4 diesel oznaczenie 1W 48KM.
Spalanie w trasie przy prędkości 90 km/h wyniosło ostatnio 4,5l/100km na tym lekko przybrudzony filtrze powietrza.
Fakt - ostatnio zrobiło się chłodniej i ciśnienie w kołach spadło do 1,7 BAR ( 175/70r13 ).
Po pomiarze spalania zalałem znów do pełna dopompowując przy tym koła do 2,1 BAR, filtr powietrza zmieniłem dopiero po przejechaniu 400km ( na zbiorniku średnio 850km ).
Termostat też mam sprawny, autko szubko się rozgrzewa do temp. 85 stopni i tak trzyma w cały czas.

Zobaczę jaki będzie teraz wynik.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

filtr powietrza a spalanie

 

Postprzez deemek » 18 paź 2012, o 20:51

U mnie przy zabrudzonym filtrze strasznie kopcił na czarno, a co do spalania nie zauważyłem żadnej różnicy.
deemek
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 18 paź 2012, o 20:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postprzez k0la » 19 paź 2012, o 23:51

To znaczy to jest tak że w dieslu jest inne sterowanie.
W benzynie obrotami steruje przepustnica i wg ilości powietrza dawkuje sobie ilość paliwa do mieszanki żeby była lambda 1 (wtrysk), jak jest gaźnik to jest troche inaczej ale mniejsza z tym.
W dieslu bez kompa jak masz pompe sterowaną mechanicznie czyli na linke to sterujesz obrotami za pomoca tylko nogi - ile wciśniesz tyle sie wleje do gara , powietrze jak to w wolnossacym bywa ciągnie podcisnienie , no a jak jest przytkany filtr powietrza to poprostu tego powietrza jest mniej i paliwo sie nie spala tak jak powinno i zeby jechac musisz mu bardziej deptac = wieksze spalanie.

Tak jest w teorii, w praktyce róznie to bywa, zalezy jak bardzo zawalony ten filtr masz itp ;-)
Avatar użytkownika
k0la
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 12:40
Lokalizacja: Wolfsburg

Postprzez Piaggio » 20 paź 2012, o 00:33

k0la, Dobrze napisał :ok: zabity filr to mniejsza ilośc powietrza w silniku- mniejsza ilość powietrza to gorsze osiągi, auto bardziej przymulone, orzez co depczesz nieco mocniej i spalanie wzrasta, przy odpowiednim oddechu silnik ma lzej więc i teoretycznie spalic powinien nieco mniej, tylko że z tym spalaniem to róznie bywa,
.... wszystko zalezy od nogi kierownika, warunków na drodze, itp.... ;-)
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez prezesik » 20 paź 2012, o 21:58

k0la napisał(a):zalezy jak bardzo zawalony ten filtr masz itp ;-)
to ten prostokątny w porównaniu do innego nowego. Jeżdżony chyba 1,5 roku, zrobione może 2-3 tys.km ( auto było mało używane )

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez k0la » 20 paź 2012, o 22:16

jak na taki mały przebieg to strasznie zawalony jest, ja po sezonie mam lepszy :)
Avatar użytkownika
k0la
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 12:40
Lokalizacja: Wolfsburg


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości