Falujące obroty, długie grzanie świec, wysokie obroty 1.9tdi

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Falujące obroty, długie grzanie świec, wysokie obroty 1.9tdi

Postprzez fenderss » 10 wrz 2014, o 16:08

Witam. Zgłaszam się z prośbą pomocy !
Posiadam golfa MK3, rocznik 97, silnik 1.9 TDI, AHU, 90KM.
- Problem z jakim się borykam jest następujący: Od wiosny zauważyłem że mimo dodatnich temperatur świece nadal długo się grzeją, było coraz gorzej, w tej chwili przy 20 stopniach grzeją się z 15-20 sekund. Gdy silnik jest nagrzany jest identycznie tak samo.
- Kolejna sprawa to wysokie obroty po odpaleniu "jak w zimę". Odpalam silnik, następuje skok obrotów potem obroty spadają do - 1200, po przejechaniu kilku km spadają do ok.900-950(tak jak było zawsze), Wystarczy że zgaszę silnik odpalę i procedura zaczyna się od nowa nawet przy 90stopniach silnika.
Zakupiłem kabel vag i po minimum 6 latach były tam następujące błędy :
00777 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-10 - Please Register/Activate - Intermittent
-00777, czyli czujnik położenia pedału pszyśpieszenia.
----------------------------------------------------
01237 - Shareware Version. To Decode all DTCs
31-10 - Please Register/Activate - Intermittent
-01237 - zawór N109 odcinajacy paliwo
_____________________________________________________
01269 - Shareware Version. To Decode all DTCs
31-10 - Please Register/Activate - Intermittent
-01269 Zawór startu wtrysku – N108
_____________________________________________________
00522 - Shareware Version. To Decode all DTCs
30-10 - Please Register/Activate - Intermittent
-00522 Czujnik temperatury chłodziwa silnika – G62
_______________________________________________________
17978 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1570 - 35-00 - Please Register/Activate
- 17978 P1570 Uszkodzony sterownik immobilizera - zły kod, ECM, przewody
______________________________________________________
00741 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-00 - Please Register/Activate
- 00741 Monitoring statusu pozycji pedału hamulca
Readiness: N/A

- Kolejna Sprawa. Jakiś miesiąc temu. Samochód stał tydzień, następnie zrobiłem traskę 50km po warszawie. Gdy nagrzał się silnik do 90st. Silnik pracował na obrotach ok.900”Nominalnych” ale falował, tak jak bym co sekundę dodawał troszkę gazu. Przy zgaszeniu i odpaleniu było normalnie, wystarczyło dodać gazu problem powracał. Od tamtej chwili zostało przejechane 1500km w trasie. Teraz problem występuje nawet po przejechaniu 3km, przy temperaturze 90st czy 60st. Raz na obrotach 900 raz na 1200, czyli losowo.
Podłaczyłem VAGA oto błędy :

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 028 906 021 GG
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G00SG 1432
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 01317
2 Faults Found:
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
65535 - Shareware Version. To Decode all DTCs
37-10 - Please Register/Activate - Intermittent

Wykasowałem błędy które były sprawdzane na zimnym silniku. Dzisiaj przejechałem 10km problemy jak wyżej, podpiąłem vaga na ciepło był tylko jeden błąd:
65535 - Shareware Version. To Decode all DTCs
37-10 - Please Register/Activate - Intermittent

Po wykasowaniu od razu wraca.

W czym tkwi problem ? Brudny nastawnik, uszkodzony czujnik temperatury chłodziwa, zwalony sterownik ? Dodam że silnik zawsze pracował bardzo dobrze, nigdy nie było problemów, odpala w zimę idealnie, dobrze wkręca się w obroty, ma moc, mało pali. Proszę o diagnozę i ewentualne kroki naprawy, Będę wdzięczny ! Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc !
fenderss
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 10 wrz 2014, o 15:31
Lokalizacja: Pruszków

Falujące obroty, długie grzanie świec, wysokie obroty 1.9tdi

 

Postprzez palio » 10 wrz 2014, o 19:03

0522 - czujnik temperatury płyny chłodzącego.
Sprawdź przewody przy czujniku i dalej czy są całe i niepopękane. Jak całe to wymień czujnik.

65535 - uszkodzony sterownik pamięci wewnętrznej
Sprawdź wężyk idący z ECU do kolektora ssącego czy jest cały. Wyjmij ECU rozkręć go i w środku jest też wężyk i zobacz czy jest cały. Może też tak być, że wewnątrz ECU będzie olej.
Auto nie wpada w tryb awaryjny?

Przydałyby się logi auta statyczne, dynamiczne i nastawy podstawowe.

Co do grzania świec żarowych winny może okazać się czujnik temperatury płyny chłodzącego. Znajduje się w głowicy (o ile mnie pamięć nie zawodzi kolor niebieski).

Możesz sprawdzić przekaźnik 103 i 109. Trzeba je rozebrać i posprawdzać zimne luty.


Co do pierwszych błędów skoro nie wróciły to nie ma się czym przejmować. Być może kiedyś były wymieniane a błędy nie zostały skasowane. Dla własnego spokoju możesz posprawdzać okablowanie każdego z czujników. n108 i n109 znajdują się przy pompie wtryskowej. Co do pedału hamulca i pedału przyspieszenia to czujniki znajdują się pod pedałami.
Ostatnio edytowano 13 wrz 2014, o 19:05 przez palio, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez fenderss » 10 wrz 2014, o 20:21

Tryb awaryjny - można prosić o dokładniejsze dane jak się objawia, czy chodzi o to że obroty rosną do 1200 na stałe ? jeśli tak to bywa tak że w trakcie jazdy raz jest 1200 a raz spada na 900 a potem znowu na 1200 obrotów ale moc jest cały czas.

Można prosić o jakieś dane tego czujnika i miejsce występowania ? Czy to czujnik 4 pinowy ?
fenderss
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 10 wrz 2014, o 15:31
Lokalizacja: Pruszków

Postprzez suchyvw » 11 wrz 2014, o 16:55

palio napisał(a):Co do grzania świec żarowych winny może okazać się czujnik temperatury płyny chłodzącego. Znajduje się w głowicy (o ile mnie pamięć nie zawodzi kolor niebieski).

Mała korekta czujnik znajduje sie w plastikowym króćcu wychodzącym z głowicy i jest on koloru żółtego

fenderss napisał(a):Czy to czujnik 4 pinowy ?

tak
To nie tylko samochód lecz kawałek życia..
http://www.golf3.pl/topics2/golf-iii-18-adz-vt51854.htm
suchyvw
Badacz tematu
 
Posty: 224
Dołączył(a): 2 cze 2012, o 20:29
Lokalizacja: Łączno/Morąg


- - - lexus ct lexuswarszawa-pulawska.pl



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Yahoo [Bot] i 11 gości