dziwnie chodzi

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

dziwnie chodzi

Postprzez domino » 15 lut 2013, o 21:57

witam wszystkich. jeżeli już był podobny temat to nie znalazlem. mój problem polega na tym ze jak doda sie gazu tak do 4tys to zaczyna chodzić silnik na 2 cylindry i jak spuszczę z gazu to tez. świece są nowe, filtr paliwa nowy, wtryski sprawdzone i sa ok. nie wiem co dalej sprawdzac. prosze o pomoc.

ps. silnik to 1z 90KM
Bóg stworzył nogi, aby dojść tam gdzie na glebie nie dojedziesz
domino
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 17 gru 2012, o 10:18
Lokalizacja: DKA

dziwnie chodzi

 

Postprzez palio » 15 lut 2013, o 22:02

Na zimnym silniku się tego nie robi bo to ZŁO!!!

Podwiesza się hydraulika. Nic z tym nie zrobisz. Nie pałuj silnika gdy jest zimny a wszystko będzie ok.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez domino » 15 lut 2013, o 22:12

nigdy w zyciu na zimnym . auto rozgrzane do 90 stopni. i czasem podczas wyprzedzania tez tak sie dzieje. nic sie nie da z tym zrobic? czyszczenie smoka np? albo szklanki?

chcialbym dodac ze filtr i olej sa nowe
Bóg stworzył nogi, aby dojść tam gdzie na glebie nie dojedziesz
domino
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 17 gru 2012, o 10:18
Lokalizacja: DKA

Postprzez palio » 15 lut 2013, o 22:15

A czy była sprawdzana kompresja na zimnym i ciepłym silniku?

Może pomogłaby wymiana hydropopychaczy na nowe.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez domino » 15 lut 2013, o 22:20

no kompresja nie byla sprawdzana bo chodzi normalnie. a te hydro-popychacze można je na prasie ścisnąć az olej z nich wycieknie i porządnie przepłukać w ekstrakcyjnej?
Bóg stworzył nogi, aby dojść tam gdzie na glebie nie dojedziesz
domino
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 17 gru 2012, o 10:18
Lokalizacja: DKA

Postprzez palio » 15 lut 2013, o 22:27

A na jakim oleju kolega jeździ i jak często wymieniany jest? Na zimnym silniku słychać popychacze i zawory? Nie klepią czasami?
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez marcinkazimierz » 15 lut 2013, o 22:33

jaki olej jest zalany
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez domino » 15 lut 2013, o 22:34

znaczy sie ja pierwszy raz wymienialem od kad go mam, a mam 1,5 tyg. przy odpalaniu nic nie klepie i nie wycisza sie jak oleju dostanie. chodzi jak diesel. a olej to Platinium Clasic semisynthetic DIESEL 10w40

[ Dodano: 2013-02-15, 21:36 ]
przed wymiana to samo sie dzialo.
Bóg stworzył nogi, aby dojść tam gdzie na glebie nie dojedziesz
domino
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 17 gru 2012, o 10:18
Lokalizacja: DKA

Postprzez palio » 15 lut 2013, o 22:42

A sprawdzałeś pierścienie na cylindrach? Sprawdzałeś czy do wszystkich świec dochodzi prąd. Może tu leży przyczyna.

[ Dodano: 2013-02-15, 21:43 ]
Czy jak chodzi na 2 cylindry to dymi? Jak tak to na jaki kolor.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez domino » 15 lut 2013, o 22:49

tak prąd dochodź do wszystkich świec. silnika nie będę rozkręcał bo to nie ma sensu. jest tak. odpalę go chodzi na 4cyl. nagrzeje się chodzi dalej na 4 cyl. jak jadę i chce wyprzedzić i obrotek dochodzi do 4 tys. kogoś to zaczyna kichać i chodzi tak jak by nie na wszystkie cylindry strasznie trzepie silnikiem i kopci na siwo i czuć ropę nie spalona.
Bóg stworzył nogi, aby dojść tam gdzie na glebie nie dojedziesz
domino
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 17 gru 2012, o 10:18
Lokalizacja: DKA

Postprzez palio » 15 lut 2013, o 23:01

Więc może być tak, że winny może być zawór w pompie oleju. Masz za wysokie ciśnienie.

Chodzi o to, że gdy jest za wysokie ciśnienie oleju to zawory są podpierane .

Zawór w pompie oleju ma ograniczać ciśnienie oleju, jeżeli jest zepsuty to nie spełnia tego zadania. Wyjście to wymienić pompę oleju, ponieważ w 1Z nie ma możliwości wymiany samego zaworu.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez domino » 15 lut 2013, o 23:04

znajmy w afn-ie ma tak samo co ja. takie same objawy. to tez może być zawór?
Bóg stworzył nogi, aby dojść tam gdzie na glebie nie dojedziesz
domino
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 17 gru 2012, o 10:18
Lokalizacja: DKA

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 17 gości