Dziwne zacowanie silnika na zimnym silniku

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Dziwne zacowanie silnika na zimnym silniku

Postprzez pilar23 » 29 mar 2013, o 21:40

Witam , posiadam golfa 3 1.9 TD 75 km (grudzień 1996 modelowo 97). Jest to mój pierwszy klekocik dlatego to pytanie,
Dlaczego jak mam zimny silnik obroty są w granicach 500-650 i falują , następnie słychać pstryknięcie (jakby elektryczne) i dopiero obroty wchodzą na ok790 jak się rozgrzeje to stabilizuja sie na 810.
Chce rownież dodać że czas tego "pstryknięcia" był często bardzo długi a teraz dosłownie po kilku sekundach przełacza się .
Bardzo proszę o odpowiedz gdyż martwi mnie to.
Pozdrawiam Pilar [shadow=orange][/shadow]
PILAR MK3
pilar23
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 29 wrz 2012, o 13:30
Lokalizacja: Poznań

Dziwne zacowanie silnika na zimnym silniku

 

Postprzez gacekx1 » 29 mar 2013, o 21:45

Według mnie nie pali na wszystkie cylindry, teraz się ociepla i trwa to krócej, sprawdź świece żarowe. Jeśli nie to to coś z pompą pewnie lub wtryskami, albo kompresją, tak więc zacznij od najprostszej.
Avatar użytkownika
gacekx1
Czytacz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 3 wrz 2012, o 13:50
Lokalizacja: Tomaszów lubelski

Postprzez Matiuas » 29 mar 2013, o 23:45

pilar23 napisał(a):Dlaczego jak mam zimny silnik obroty są w granicach 500-650 i falują

Może być kilka przyczyn: źle wyregulowana pompa lub nie działający poprawnie przyśpieszacz. Falowanie obrotów słyszysz po silniku czy tylko widzisz na obrotomierzu? Jeżeli na obrotomierzu to ślizga Ci się pasek na alternatorze

pilar23 napisał(a):następnie słychać pstryknięcie (jakby elektryczne) i dopiero obroty wchodzą na ok790

Wyłącza się dogrzewanie silnika, silnik ma lżej więc obroty rosną.

pilar23 napisał(a): jak się rozgrzeje to stabilizuja sie na 810

o 100 za mało powinno być około 900.

Tak dokładne wartości obrotów podałeś z obrotomierza w trybie serwisowym czy na oko odczytałeś z obrotomierza? Jeżeli opcja nr 1 to wolne obroty w trybie serwisowym wyświetlane na wyświetlaczu zawsze falują.

gacekx1 napisał(a):Według mnie nie pali na wszystkie cylindry, teraz się ociepla i trwa to krócej, sprawdź świece żarowe. Jeśli nie to to coś z pompą pewnie lub wtryskami, albo kompresją, tak więc zacznij od najprostsze


Jeżeli, któraś z tych rzeczy by wystąpiła to auto miało by problem z odpaleniem, a o tym nic kolega wyżej nie pisze.
Matiuas
Badacz tematu
 
Posty: 204
Dołączył(a): 17 sty 2009, o 00:29
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez pilar23 » 30 mar 2013, o 10:00

Na oko wszystko podawałem , miałem ta k od kiedy kupiłem auto , jednak ten czas do usłyszenia tego przełączenia się i pracy na tych 810 obr się skrócił , czy to coś poważnego? Czy jak tak jeżdze od dawna może się coś uszkodzić ? Jeżdziłem tak gdyż nigdy nie miałem klekote i warości "na ciepłym" były dla mnie ok. A na niby "ssaniu" myślałem ze to normalne.
Z tego co wiem świece były wymieniane ok 2 lat temu. (nie miałem nigdy problemu odpaleniem tej zimy)
Dobra nie wiem jak wstawić fotkę ale napisze mam wskazówkę obrotów na 3 kresce może czasami troszkę ponad. I czy wogóle zimny powinien mieć niższe obroty zanim sie zagrzeje ?
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 30 mar 2013, o 20:30 przez pilar23, łącznie edytowano 1 raz
PILAR MK3
pilar23
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 29 wrz 2012, o 13:30
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Matiuas » 30 mar 2013, o 20:23

pilar23 napisał(a):jednak ten czas do usłyszenia tego przełączenia się i pracy na tych 810 obr się skrócił

Jest cieplej niż w zimie, więc silnik szybciej się nagrzewa

pilar23 napisał(a):Z tego co wiem świece były wymieniane ok 2 lat temu. (nie miałem nigdy problemu odpaleniem tej zimy)

więc świece są ok, zauważysz jak świece będą klękać, bez nich nawet w lecie aaz ciężko pali.
Matiuas
Badacz tematu
 
Posty: 204
Dołączył(a): 17 sty 2009, o 00:29
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez pilar23 » 30 mar 2013, o 21:45

Dobra nie wiem jak wstawić fotkę ale napisze mam wskazówkę obrotów na 3 kresce może czasami troszkę ponad (4 krecha to 1000obr). I czy wogóle zimny powinien mieć niższe obroty zanim sie zagrzeje ?
PILAR MK3
pilar23
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 29 wrz 2012, o 13:30
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Szheyk » 31 mar 2013, o 09:02

Powinien , u mnie 1.9 AAZ 75 km zanim się zagrzeje to wzrasta okolo 100 obrotów
Avatar użytkownika
Szheyk
Badacz tematu
 
Posty: 218
Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 16:12
Lokalizacja: NEL

Postprzez zomiwatchme » 31 mar 2013, o 09:23

U mnie jest podobnie jak kolega wyżej napisał ;). Nie masz pisku na pasku alternatora ?
Tak się kręci tak się kręci AAZ :p
Avatar użytkownika
zomiwatchme
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 16 lip 2011, o 22:07
Lokalizacja: Zbrosza Duża

Postprzez Matiuas » 1 kwi 2013, o 14:36

pilar23 napisał(a):I czy wogóle zimny powinien mieć niższe obroty zanim sie zagrzeje ?

Powinien mieć wyższe, zimny silnik na przyśpieszaczu powinien mieć około 1100 obr, więc możliwe że przyśpieszacz Ci nawala lub pompa jest do regulacji.
Ja bym najpierw spróbował ustawić pompę.
Matiuas
Badacz tematu
 
Posty: 204
Dołączył(a): 17 sty 2009, o 00:29
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez pilar23 » 1 kwi 2013, o 21:15

zomiwatchme napisał(a):U mnie jest podobnie jak kolega wyżej napisał ;). Nie masz pisku na pasku alternatora ?


Rozumiem że te 500-600 to jest ok na zimnym zanim sie rozgrzeje tak ?
Jak jest ciepły to obroty wzrastają i się stabilizuje na tych ok 750 -810 dokładnie nie wiem ale minimalnie powyrzeni 3 kreski na 4 ?
Czasem zapiszczy przy rozruchu ale żadko , wymieniałem 3 miechy temu
PILAR MK3
pilar23
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 29 wrz 2012, o 13:30
Lokalizacja: Poznań

Postprzez zomiwatchme » 2 kwi 2013, o 11:46

Najlepiej nagraj nagranie jak Ci te obroty falują i zachowanie paska na alternatorze. Wtedy może coś więcej pomożemy, doradzimy ;).
Tak się kręci tak się kręci AAZ :p
Avatar użytkownika
zomiwatchme
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 16 lip 2011, o 22:07
Lokalizacja: Zbrosza Duża


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron