dymienie i brak mocy...

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez tokarszczak » 11 sie 2009, o 21:24

darkker napisał(a):tokarszczak, też walczyłem z tym błędem i z kopceniem na biało. Okazało sie u mnie ze szlak trafił mi klin na kole zębatym na wale. Wymiana koła, szlif czopa wału i nowy pasek załatwiło problem. Jak się ścina klin a silnik jest ciepły to pali , inaczej jak silnik zimny to trzeba go chechłać a jak zatrybi to za autem biało. To że jest wilgotny to nie znak że leje, moze miedziana podkładka pod wtryskiwaczem jest do d..py
Zobacz czy koło pasowe na wale nie lata na boki jak zapalicz silnik

A przestawiał ci się rozrząd?
Bo u mnie jest wszystko ok, a wczoraj jadąc do roboty podczas gdy się zakrztusił po raz kolejny silnik zgasł do tej pory nie chce mi odpalić, a przez te pare dni nie miałem problemów z odpalaniem, czy na ciepłym czy zimnym silniku.

Pikuś ja programu robionego nie miałem więc to nie to.
Avatar użytkownika
tokarszczak
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 6 sie 2009, o 20:45
Lokalizacja: Legionowo

 

Postprzez SotoM » 11 sie 2009, o 22:24

ziela napisał(a):jak zapale silnik to lata na boki koło przy silniku od paska wspomagania
koło pasowe p0mpy wspomagania czy głowne pasowe wału korbowego - jesli wału korbowego to jest do wymiany - jest zwichrowane
ktos musiał w nie uderzyc młotkiem przy sciaganiu i sie zgieło...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez tokarszczak » 13 sie 2009, o 20:39

Sprawdziłem dokładnie wał jest w porządku, pompa daje paliwo na wtryski, mechanicznie wszystko wydaje się być ok. Może to coś z elektryką bo odkryłem, że nie daje mi prądu na świece. Podłączając na krótko odpalił, ale strasznie kopcił na biało. Po zgaszeniu drugi raz nie chciał odpalić a powinien bo świece były rozgrzane. Nie wiem już co może z nim być :-/
Avatar użytkownika
tokarszczak
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 6 sie 2009, o 20:45
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Bradley » 13 sie 2009, o 21:25

Masz mozliwosc to podmien zaworek N108, sprawdz tez jego wtyczke i "kabelkologie". Pewnie tu tkwi przyczyna.
Zrobilbys jeszcze logi dynamiczne i statyczne grupy 004, 000 tez by sie przydaly.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez SotoM » 13 sie 2009, o 23:06

heee a moze tłok pękł - tylko ze by zucał olejem w góre....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez tokarszczak » 16 sie 2009, o 21:13

olejem nie rzuca, coś mi się z elektryką posypało bo teraz już prąd na świece daje, ale strasznie długo się grzeją (ok.20s) wcześniej trwało to 2-3s. Po za tym ciężko go odpalić, trzeba pochechłać a wcześniej odpalał na dotyk nawet przy -20 stopnach.
Jak już go odpalę to wyłączają się zegary (na piąty biegu mam 0a godzinę i jeżdżę bez paliwa :-) ) Nie działa turbina i nie dochodzi prąd do elektrozaworu, którego muszę podłączać "na krótko".
Jutro jadę do elektryka zobaczymy co stwierdzi.
Avatar użytkownika
tokarszczak
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 6 sie 2009, o 20:45
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Bradley » 17 sie 2009, o 09:49

tokarszczak, mieszkasz na biegunie polnocnym?
Swiece w TDI grzeja dopiero przy ~+5C wiec nie wiem czego oczekujesz przy obecnych temperaturach powietrza, ze swiece beda sie grzac.
Z tego co opisujesz to masz ostra maniane z elektryka. Czujnik temperatury pewnie tez jest do dupy. Rownie dobrze mozesz chechlac bo sie kat wtrysku przestawil, nawet bedzie wtedy dymil, mocy miec nie bedzie takiej jakiej ma... no wszystko uklada sie prawie w logiczny ciag zdarzen.
Ale to trzeba wszystko posprawdzac vagiem i multimetrem.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 6 gości

cron