[AAZ] Czarowanie przy pompie...

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

[AAZ] Czarowanie przy pompie...

Postprzez MTi » 23 mar 2013, o 23:52

Hey, mam kilka pytań związanych z Pompą w AAZ'cie.


1.Wymiana Oringu wg Porady z : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=394280 A dokładniej opis użytkownika " Krystian GTD "
Kod: Zaznacz cały
1.Dobrze wyczyść korpus tłoko-rozdzielacza pompy.
2.Odkręć całkowicie przewody wtryskowe oraz wykręć z rozdzielacza elektrozawór aby korpus pompy był gładki. Przykręcony jest na 4 śruby w połączeniu z jednym lub dwoma wspornikami "łapami" nie odkręcaj nigdy więcej jak dwóch śrub naraz.
3. Powoli delikatnie po kolei odkręcaj śruby -wszystkie nie więcej jak 1 cm- korpus będzie wychodzić sam lub jemu delikatnie pomóż, podważ śrubokrętem- od środka pcha ją sprężyna. Jak już ją odkręcisz na ten 1 cm pojawi ci się widoczny oring- który jest już twardy i przepuszcza "ropke". Musisz go zdemontować (cienkim śrubokrętem lub naciąć nożykiem i wyrwać). Polecam dużo ręczników papierowych podłożyć pod korpus bo będzie spory wyciek ON.
4. Oklej taśmą izolacyjną korpus tłoko-rozdzielacza (dzięki taśmie oring łatwiej przejdzie i się nie uszkodzi) i nasuń nowy oring (delikatnie aby go nie rozerwać) w miejsce gdzie będzie leżał na śrubach mocujących korpus.
5. Będą ci przeszkadzać 4 śruby więc wykręcaj po jednej i przekładaj oring, sam to zrobi- wpadnie, kurcząc się pod śruby. Jak oring przewleczesz przez wszystkie śruby dopchnij go w jego rowek czyli tam gdzie powinien siedzieć. Na koniec najlepiej jak go posmarujesz ropą lub czymś tłustym aby się nie przytarł jak będziesz dokręcał korpus tłoko-rozdzielacza .
6. Dokręć korpus tłoko-rozdzielacza pompy wtryskowej i elektrozawór.
7. Załap przewody wtryskowe i spróbuj odpalić silnik, jak tylko poleci ON z króćców pompy dokręć przewodu i po sprawie.

Mowa o :
Obrazek
Obrazek
Da rade zrobić tak jak pisze, bez odkręcania całości przecisnąć oring?
Śrube po środku odkręcać czy zostawić tak jak jest [ ponoć słuzy do ustawiania kątu wtrysku].




2. Przy przycinaniu "łapki" "ogranicznika dawki paliwa", ułamał mi sie kawałeczek za duzo i zabardzo nie wiem w jaki sposób soie z tym poradzić, nie kupie specjalnie nowego ogranicznika a zeby go obciąć.
Fot :
Obrazek
..
-
Poradzicie coś na to? Miałem go skręcona tak jak jest, i ropka ciekła [ możliwe ze był winien oring, który aktualnie idzie na wymiane, ale jednak jeżeli widział by ktoś jakiś sposób a zeby to zrobić w miare porządnie zeby ropka nie uciekała, był bym wdzięczny.




3. Zawór zwrotny montuje sie na Przyjsciu przed Filtrem Ropy?.




4. Pin'a Z allegro w jaki sposób ogarnąc a zeby chodził w miare gładko [ aktualnie mam go wcisnięte na maksa najbardziej Agresywną stroną ] lecz nie spełnia on swojej roli ponieważ jest sklinowany po prostu ... Szlif Papierem wodnym coś da?
MTi
Badacz tematu
 
Posty: 291
Dołączył(a): 12 kwi 2011, o 18:41
Lokalizacja: KN-a

[AAZ] Czarowanie przy pompie...

 

Postprzez Pozor » 24 mar 2013, o 00:26

niby te piny z allegro robione na tokarce trzeba lekko przyszlifować żeby gładko chodził
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez MTi » 24 mar 2013, o 17:32

Okey, Pin do szlifnięcia, a co do 1'wszego pytania, moze ktoś potwierdzić, podpowiedzieć jak wygląda z śrubą w środku. luzować ją czy zostawić tka jak jest [ ta gdzie wkręca sie miernik zegarowy * ].
I co do części 2'giego pytania, mozna by zastapić to śrubą lub czymś temu podobnym ? .

[ Dodano: 2013-03-26, 21:34 ]
Brak tutaj ,,Czarodziejów" znających sie na Pompach? ;d

[ Dodano: 2013-03-28, 00:07 ]
http://gnarlodious.com/Vanagon/Bosch_Pump/-Rebuild
Dla potomnych .;d
Opis budowy całej pompy [ od 1Y, ale to to samo co AAZ]
Opis pokazuje jak rozebrać całą pompe i ją uszczelnić.
Osobiście interesowała mnie sama budowa ale, może komuś sie kiedyś przyda ;)
MTi
Badacz tematu
 
Posty: 291
Dołączył(a): 12 kwi 2011, o 18:41
Lokalizacja: KN-a


- - - certyfikowany speedtest prędkości internetu speed test dostępny online za darmo w Twojej przeglądarce



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości