Ciśnienie oleju w 1,9 TD

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Ciśnienie oleju w 1,9 TD

Postprzez mqy1 » 1 sty 2013, o 20:25

Witam wszystkich speców od silników diesla.
Mam pytanie które mnie już od dłuższego czasu nurtuje. A mianowicie po jakim czasie powinno być słychać po pracy silnika napełnienie szklanek przy zaworach. Mój silnik ma już ponad 300 000km. przebiegu i po uruchomieniu zimnego silnika wyrównanie pracy świadczące o napełnieniu szklanek zaworów trwa ok. 1 do 2 minut. Mowa oczywiście o zimnym silniku i nie ma tutaj większego znaczenia czy latem czy zimą. Mam osobiste odczucie że pompa oleju daje już trochę słabsze ciśnienie i dlatego to długo trwa. Nie wiem czy mam rację. W zasadzie można jechać i laik pewnie tego nie odczuje jednak ja wyraźnie słysze poprawę pracy silnika(wyrównanie obrotów) właśnie po jakimś czasie. Możliwe że dramatyzuję ale proszę wyprowadzić mnie z błędu jeśli się mylę. Dbam jak moge o mój samochód chociaż już pełnoletni 1993r. produkcji. Na bieżąco usuwam różne mniejsze usterki ale do silnika jeszcze nie dorosłem. Znając jako tako życie współistnieję z moim autem jak potrafię. Jeżeli żeczywiście jest niskie ciśnienie oleju to czy wystarczy wymiana samej pompy czy też trzeba się liczyć z remontem jednak jak na moje warunki zabiegiem kosztownym. Sama pompa nawet nowa nie jest droga i można ją kupić do 200PLN na Allegro.
Przy okazji zapraszam na mojego bloga który trochę przedstawi moja osobe.
http://malelotnictwo-paraplany.blogspot.com/ mam nadzieję że admin mnie nie ukarze za taką samowolę.Pozdrawiam wszystkich serdecznie w Nowym Roku 2013.mqy1 :-)
Zawsze chwalę swój samochód Golf 3 1,9TD
mqy1
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 22 gru 2012, o 15:30
Lokalizacja: Mazowieckie

Ciśnienie oleju w 1,9 TD

 

Postprzez DZOLO » 1 sty 2013, o 20:57

Na jakim oleju chodzi teraz Twój silnik :?:

Jeżeli chodzi o stukanie to im rzadszy olej - tym szybciej ucichną po porannym rozruchu...
Jeżeli masz wątpliwości - spuść to co masz i zalej 15W... zobaczysz rano... zwłaszcza jak temp zbliży się do zera jak potrafią głośno i jak długo młócić hydroregulatory... Także im rzadszy olej - tym szybciej cichną...
Kolejna sprawa to sensowność ich wymiany:
wymieniać je należy w sytuacji kiedy tłuką już po napełnieniu, na ciepłym silniku... Objaw stukania hydroregulatorów występuje praktycznie w każdym już po przebiegu 80-100 tys km.
Przy dużych przebiegach jakie maja te diesle (wielokrotnie cofane liczniki, kiepskie oleje itp) dochodzi do owalizacji gniazd w których usadowione są "szklanki". Sprawia to iż "szklanka" i tak nie jest "szczelna" i olej ucieka bokami (na styku "szklanki" i ścianki gniazda).
Efekt często bywa taki ze po wydaniu 25-30zł x 8 szt na szklanki (+ ileś tam na robociznę) okazuje się że stukanie tylko częściowo się wyciszyło... i tyle... Nadal słyszalny jest ich stukot.
Kiepskie oleje, brak wymian na czas oraz nieprawidłowa eksploatacja silnika w pierwszych latach i kilometrach poczynają nieodwracalne zniszczenia w silniku...


Moja rada to zmień filtr oleju na 525/1 stosowany w Audi. To najtańsze rozwiązanie na początek...
[scroll]Mój Golfik - powolna odbudowa[/scroll]

Uwaga! Warning! Achtung! Wnimanie!

Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje Św. Piotrowi.
DZOLO
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 21:41
Lokalizacja: z nad morza

Postprzez witboy » 1 sty 2013, o 21:37

dokladnie olej to podstawa jak jest kicha to potem sie dziwic ze w zime cos stuka spod silnika z naszymi warunkami pogodowymi to 5w50 to wg mnie minimum do stosowania w silnikach diesla...niema stukania szklanek w zime chociaz
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości