Brak kompresji

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Brak kompresji

Postprzez piter865 » 25 paź 2012, o 17:08

Witam. Po naprawie pompy wtryskowej i wymianie końcówek wtryskiwaczy falowały obroty więc postanowiłem oddać auto do mechanika żeby ustawił kąt wtrysku i ewentualnie wyregulował obroty bo ciężko odpalał i trochu nim telepało ale po dodaniu gazu silnik na wyższych obrotach stabilizował się. A więc mechanik stwierdził że niema silnik kompresji i dlatego tak wariują obroty i zalecił wymianę silnika bądż remont za 1000zł . Silnik ma przejechane 250 tys i przed wymianą pompy było wszystko ok. I mam pytanie czy opłaca się remontować silnik czy szukać innego?? Jeśli remont wchodzi w grę to co trzeba by było wymienić?? pzdr
piter865
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 27 maja 2008, o 16:00
Lokalizacja: Łączany

Brak kompresji

 

Postprzez k-m-r1 » 25 paź 2012, o 17:28

piter865 napisał(a):A więc mechanik stwierdził


to teraz niech inny mechanik zmierzy sprezanie

remont? wymienia sie silnik ale nie masz pewnosvi na co trafisz .....
silnik słupek
to można samemu zrobic

jak dla mnie to nie mechanik a paparuch chce zarobic
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez slawek5t » 26 paź 2012, o 17:59

piter865 napisał(a):Jeśli remont wchodzi w grę to co trzeba by było wymienić?? pzdr

Narazie nic nie wymieniać. Udać sie do innego mechanika i zmierzyć faktyczną kompresję a nie gdybać że to ma wine lub tamto.
Znajdź jakiegoś szpeca od Diesli bo inaczej to możesz wydać niepotrzebnie duże pieniądze.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez piter865 » 26 paź 2012, o 20:17

właśnie że w okolicy nie mam speca od Diesli. Już zamówiłem tester do cisnienia sprężania do diesla i na dniach sam zrobię próbę olejową.
piter865
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 27 maja 2008, o 16:00
Lokalizacja: Łączany

Postprzez k0la » 26 paź 2012, o 23:58

No ale gdyby nie było kompresji to by nie chodził równo po dodaniu gazu, a nie wierze w to ze na wszystkich cylindrach jest taki sam spadek cisnienia sprężania.
Jak Ci te obroty falowały ?
Moze poprostu pompa jest rozregulowana, masz za małą dawke wtrysku i przy niskich obrotach trzesie silnikiem.

Jak juz naprawde jesteś zdesperowany to zwieksz dawke wtrysku na pompie o pół obrotu (odkontruj, wkreć śrube pół obrotu, zakontruj) i zobacz jak bedzie silnik chodził jak sie dogrzeje do 90'C
Avatar użytkownika
k0la
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 12:40
Lokalizacja: Wolfsburg

Postprzez piter865 » 27 paź 2012, o 09:50

jak go zapytałem jakie ciśnienie jest na cylindrach to tylko odpowiedział że na czwartym jest 12 ale coś mi się w to wierzyć nie chce a jak zapytałem czy zrobił próbę olejową żeby się dowiedzieć czy winne mogą być pierścienie czy głowica na najpierw powiedział że nie trzeba bo on juz tyle aut zrobił ale jak mu wytłumaczyłem że dzięki próbie olejowej byśmy się więcej dowiedzieli to nagle powiedział że robił próbę. Normalnie brak słów do dzisiejszych "specjalistów". Tam gdzie mieszkam mam 3 mechaników i w okolicy 5 a każdy się boi Diesla.hehe

Dodano: 2012-10-27, 08:52
aż tak bardzo nie falują tylko strasznie trzęsie silnikiem ale jak się jedzie to powyżej 2 - 2,5 tys obr auto jedzie normalnie.
piter865
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 27 maja 2008, o 16:00
Lokalizacja: Łączany

Postprzez k0la » 27 paź 2012, o 10:53

Na niskich bedzie trzęsło na niedogrzanym silniku - aaz juz tak ma
Ja u mnie tez tak mam ze jak jest zimny to nim giba ale jak złapie temperature to jest ok, tylko u mnie to tez jest spowodowane zwiększeniem mocy i na niskich obr silnik sie gubi :P

Więc jeśli silnik normalnie jeździ to po co chcesz go robić ? Jeździj :)
Avatar użytkownika
k0la
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 12:40
Lokalizacja: Wolfsburg

Postprzez witboy » 27 paź 2012, o 14:02

kola to wystarczy lekko sie bawic wydatkiem resztkowym i ew podkrecic obroty delikatnie i nawet na zimnym silniku masz dobra prace silnika ;-) wiem bo sam sie tym tez bawilem bo mnie to denerwowalo po 2-3 tyg prob ogarnelem sam jak pompa ma smigac na danych dawkach itd i teraz jest elegancko
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez k0la » 27 paź 2012, o 22:18

mówisz o tej śrubce na klucz 13 po prawej stronie pompy ? ;)
Avatar użytkownika
k0la
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 12:40
Lokalizacja: Wolfsburg

Postprzez piter865 » 5 lis 2012, o 21:38

Siemka. Sprawdziłem ciśnienie ale na zimnym silniku:

1 cylinder: 19 bar
2 cylinder: 19 bar
3 cylinder: 19 bar
4 cylinder: wskażnik nawet nie drgnął

Czyli silnik kaput. Jak myślicie kupować słupek silnika TD czy TDI??? I czy oprócz przełożenia pompy mechanicznej do TDI trzeba coś wiecej robić?? pozdrawiam
piter865
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 27 maja 2008, o 16:00
Lokalizacja: Łączany

Postprzez k-m-r1 » 7 lis 2012, o 00:16

piter865, ile razy sprawdzałeś?

teraz zrób jeszcze próbę olejową


nie możliwe żę nawet nie drgnie chyba że nie masz tam zaworów lub tłok wyparował

powinno byc przynajmniej 4-6

[ Dodano: 2012-11-06, 23:18 ]
sprawdz jeszcze raz

ps jak jestes zainteresowany mam AFN do sprzedania kompletny
a nie słupek ..
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez piter865 » 7 lis 2012, o 20:21

3 razy patrzyłem a wskaznik nawet nie drgnął. nie robiłem próby olejowej bo nawet jakby wyszła pozytywnie to i tak koszt głowicy jest duży. Wolę już lepiej kupić kompletny silnik
piter865
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 27 maja 2008, o 16:00
Lokalizacja: Łączany

Następna strona

- - - elektryzator



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości