Błedy VAG

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Błedy VAG

Postprzez Liuxus » 24 lip 2012, o 08:22

Witam wszystkich,

Ostatnio stałem się posiadaczem AUDI A3 2003 1.9 TDI 100KM. Niestety zauwazyłem, że gdy przycisnąłem go mocniej przy 120km/h turbinka jakby odpuściła i silnik trochę zamulił. Zatrzymałem się, zgasiłem silnik i po odpaleniu był odmulony ale jak go docisnę to znów dzieje się to samo. Sprawdziłem silnik polskim vagiem i wyskoczyły mi błędy:

17965 Ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16705 Czujnik obrotów silnika - zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Czy ktoś ma jakieś rady od czego zacząć, co może być nie tak i czy mocno mam się bać?

PS: Wprawdzie piszę o Audi ale szukam pomocy najpierw tam gdzie ludzie pomagają a nie pi****lą od rzeczy:)
Avatar użytkownika
Liuxus
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 25 cze 2007, o 17:13
Lokalizacja: Białobrzegi

Błedy VAG

 

Postprzez palio » 24 lip 2012, o 09:01

Wygląda mi to na klasyczny "NOTLAUF" (przeładowanie). Podpiąć jeszcze raz vaga i wykonać logi dynamiczne grup: 003, 008, 010, 011 (logujemy na 3 biegu od 1400 do 4200 obr/min) , oraz logi grupy BS: 000 i 003 każdy z osobna przez 60s, oraz statycznego 001 i 013 każdy z osobna przez 60s.

Auto musi być rozgrzane.
Wklej logi do tematu i będziemy dalej działać.

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Liuxus » 24 lip 2012, o 09:29

Dziękuję za szybką reakcję. Czy mógłbyś jeszcze podpowiedzieć mi jak wykonać te logi za pomocą polskiego vaga? nie chcę nic namieszać.
Avatar użytkownika
Liuxus
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 25 cze 2007, o 17:13
Lokalizacja: Białobrzegi

Postprzez palio » 24 lip 2012, o 09:36

Niestety nie pomogę. Nie używam polskiego vaga. Używam vag- com.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Liuxus » 24 lip 2012, o 09:50

Z vag com mam problem nie chce mi się połaczyć... nie wiem czego to wina używam interfejsu VAG-K+CAN. No cóż muszę poszperać w necie, może coś nie tak mam z ustawieniami programu
Avatar użytkownika
Liuxus
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 25 cze 2007, o 17:13
Lokalizacja: Białobrzegi

Postprzez K@mil » 24 lip 2012, o 10:39

Szukaj Vag Com 311 :)

Co do problemu to najpierw Logi tak jak napisal kolega palio45, a później zobaczymy co i jak :) jest pare wyjść:
1) Nieszczelnosc ukladu (wezyki do wymiany)
2) Padniety zaworek n75
3) Czyszczenie turbiny -zapieczone łopatki (najdrozsza z zabaw)


Liuxus napisał(a):17965 Ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem


Kiedy wystepuje ten błąd trzeba zdiagnozować auto i naprawić przyczynę
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Liuxus » 24 lip 2012, o 11:08

K@mil napisał(a):Szukaj Vag Com 311 :)


Kiedy wystepuje ten błąd trzeba zdiagnozować auto i naprawić przyczynę[/quote]

Mam tego vaga ale nie może wykryć interfejsu... Porty mam poustawiane i w polskim vagu wszystko trybi, natomiast vag-com pokazuje interface status 3 not found or not ready. Dziwna sprawa. Muszę chyba popytać znajomych czy nie maja innego interfejsu.
Tak czy siak dziękuję za zainteresowanie:)
Avatar użytkownika
Liuxus
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 25 cze 2007, o 17:13
Lokalizacja: Białobrzegi

Postprzez palio » 24 lip 2012, o 11:33

A jaki masz kabelek? Może zmień w opcjach na com1. Może pójdzie.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Liuxus » 24 lip 2012, o 11:42

Na kabelku mam napisane Vag-K+CAN. Mąż znajomej zakupił takiego nie wiem skąd, może jakaś chińszczyzna, nie mam pojęcia. Zmieniałem porty ale nic to nie daje. Podłączałem pod różne porty usb i dalej to samo. Próbowałem na 4 komputerach windows 7, windows xp i windows vista. Vag-com nigdzie nie trybi a polski vag działa. Ściągnąłem też ze strony VCDS-PL 11.11 i też nie dziabie. Nie mam na miejscu innego interfejsu żeby sprawdzić:/ Może ktoś jest z okolic piaseczna, góry kalwarii lub otwocka i ma interfejs działający z VAG-COMem? :)
Avatar użytkownika
Liuxus
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 25 cze 2007, o 17:13
Lokalizacja: Białobrzegi

Postprzez palio » 24 lip 2012, o 11:48

Vag-com działa bezproblemowo na viscie i win xp.

[ Dodano: 2012-07-24, 10:51 ]
Na win 7 działa tylko polski vag. Vag-com nie trybi. Miałem ten sam problem.
Można go rozwiązać ten problem w ten sposób:

-> komputer klasy PC - zalecany laptop z windows xp (jeśli chodzi o windows 7 64bit potrzeba jest instalacji Windows XP Mode+virtual xp for Windows 7 64bit http://www.microsoft.com/windows/vir.../download.aspx Wymaganie jest takie że procesor nasz musi obsługiwać wirtualizację (najczęściej jest ona domyślnie wyłączona i trzeba ją przed instalacją w biosie znaleźć i włączyć - virtualization enabled) Tu jest dokładnie opisane co i jak: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=63921

Poczytaj może coś pomoże. Miłej lektury.

Vag-com działa bezproblemowo na viscie i win xp.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Liuxus » 24 lip 2012, o 12:09

No tak, VAG-COM 311 uruchamia mi się na viscie i xp. Nie mam więc potrzeby instalować XP mode. Tak jak pisałem wcześniej, muszę sprawdzić na innym interfejsie :/
Avatar użytkownika
Liuxus
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 25 cze 2007, o 17:13
Lokalizacja: Białobrzegi

Postprzez K@mil » 24 lip 2012, o 14:46

Szukaj kompa z XP wtedy pojdzie bez problemy :)
Druga wazna rzecza sa sterowniki :P tzw VAG-COM USB_Driver
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości