Bierze olej - tubrina, czy pierścienie?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Bierze olej - tubrina, czy pierścienie?

Postprzez nitroo » 1 lip 2013, o 12:32

Od dłuższego czasu zmagam się z problemem "Not Lauf"... Wymieniłem wszystkie węże podciśnieniowe, zawór n75, czujnik ciśnienia doładowania i przepływomierz. Auto nadal nie ma mocy, a w dodatku bierze mi 2l oleju na 1000km. Ostatnio mechanik powiedział mi, że olej aż szczypie w oczy z tłumika i że kopci na niebiesko w garażu. Wspominał coś o pierścieniach i głowicy (że taniej kupić blok silnika), ale sam nie wiem.

Auto nie ma w ogóle mocy - wydaje mi się, że czyszczenie zapieczonych łopatek już nic nie pomoże, więc zostaje tylko regeneracja...

Moje pytanie jest takie - jak mogę sprawdzić, czy na pewno pierścienie siedzą? Nie chciałbym wymienić turbo, a później zabrudzić go olejem z głowicy...
nitroo
 

Bierze olej - tubrina, czy pierścienie?

 

Postprzez hanawald » 1 lip 2013, o 13:52

ja stawial bym na pierścienie.ponieważ kopci ci na niebiesko jak turbina by ci siadła nie dymił by ci
Avatar użytkownika
hanawald
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 21 wrz 2012, o 15:17
Lokalizacja: dobrzyn nad wisłą CLI
Rocznik: 97
Silnik: 1.9 tdi
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez nitroo » 1 lip 2013, o 14:12

hanawald napisał(a):ja stawial bym na pierścienie.ponieważ kopci ci na niebiesko jak turbina by ci siadła nie dymił by ci

Pierścienie też powodują brak mocy?

Naprawa ich to duży koszt?
nitroo
 

Postprzez hanawald » 1 lip 2013, o 19:46

Pierścienie też powodują brak mocy? o mocy nie pisałem tylko o dymieniu na niebiesko. ;-)
Avatar użytkownika
hanawald
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 21 wrz 2012, o 15:17
Lokalizacja: dobrzyn nad wisłą CLI
Rocznik: 97
Silnik: 1.9 tdi
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Piaggio » 1 lip 2013, o 22:17

No i widzisz powymieniałeś tyle rzeczy, które być może były dobre.... trzeba było zacząć od diagnostyki!, sprawdzić błędy i wykonać logi!, na logach dynamicznych wyszło by czy łopatki są do czyszczenia! widać było by też jak wstaje i jak trzyma turbo! przyczyna niebieskiego dymku może być padające turbo ale też uszczelniacze zaworów w głowicy, ale tak czy siak 2 litry na 1000km to sporo..... podjedz do dobrego mechanika niech zmierzy ciśnienie na cylindrach i będzie wiadomo
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1891
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez nitroo » 2 lip 2013, o 07:33

Piaggio napisał(a):No i widzisz powymieniałeś tyle rzeczy, które być może były dobre.... trzeba było zacząć od diagnostyki!, sprawdzić błędy i wykonać logi!, na logach dynamicznych wyszło by czy łopatki są do czyszczenia! widać było by też jak wstaje i jak trzyma turbo!


Właśnie problem w tym, że byłem chyba u trzech "specjalistów" w swoim mieście. Każdy dawał 100%, że to to. Na diagnostyce wyszło, że przeładowuje turbo. W błędach mam cały czas 00575 Ciśnienie w kolektorze ssącym. Jak i jakie zrobić logi? To może ocenicie i podpowiecie.
nitroo
 

Postprzez seba650 » 2 lip 2013, o 11:41

Mnie padły/padają uszczelniacze na zaworach bo autko przykopca na niebiesko a oleju NIE ubywa(no może setka na tysiąc km).
seba650
Badacz tematu
 
Posty: 227
Dołączył(a): 26 lis 2012, o 22:42
Lokalizacja: SKIERNIEWICE

Postprzez Piaggio » 2 lip 2013, o 15:12

musisz mieć lapka z rogramem min. vag-com 3.11 i kabelek usb-obdII loguje się w czasie jazdy a więc wcześniej odpalasz vag-a wchodzisz w blok silnika wybierasz grupe np 011 i w czasie jazdy najlepiej na 4 biegu od ok 1600 rpm wciskasz log igaz do dechy do ok 4 tys obrotów, plik który zapiszesz wrzucasz na stronke vag log następnie tutaj i będzie jasne, logujemy grupe 03, 08, 011
sprawdz jeszcze gumowy węzyk czy nie spadl z ecu ( komputera) który znajduje se w podszybiu, jeżeli jest on szczelny to jak dla mnie zmienna geometria do czyszczenia, ale tak czy siak te 2 litry na tysiąc km to bardzooo dużo:/
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1891
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez nitroo » 2 lip 2013, o 18:13

Piaggio napisał(a):sprawdz jeszcze gumowy węzyk czy nie spadl z ecu ( komputera) który znajduje se w podszybiu, jeżeli jest on szczelny to jak dla mnie zmienna geometria do czyszczenia, ale tak czy siak te 2 litry na tysiąc km to bardzooo dużo:/


Mam rozebrać podszybie, czy to pod maską znajdę?
nitroo
 

Postprzez Piaggio » 2 lip 2013, o 22:17

zdejmij plastikowe podszybie od strony pasażera i zobacz czy wężyk nie spadl, jeżeli będzie na swoim miejscu pozostają logi bo inaczej to tylko gdybanie,
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1891
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez nitroo » 4 lip 2013, o 21:27

Okazało się, że sparciał wąż od turbiny na końcówce i spadł od N75 i to tak, że aż nie mogłem go znaleźć... Już ok :)

Mam inne pytanie. Mam przejechane 317 tys. i cały czas na oleju 10W40. Może wymienić na 15W40 i zalać Motodoctora na tymczasowe uszczelnienie? To prawda, że muszę przejechać 1000km, żeby się dobrze rozprowadził?
nitroo
 

Postprzez palio » 4 lip 2013, o 21:34

Jak nie bierze dużo oleju od wymiany do wymiany to pozostań przy 10W40.
Auta turbodoładowane nie lubią olejów mineralnych.

Jeżeli auto ma służyć i jeździć u Ciebie jeszcze jakiś czas to nie używaj tego typu specyfików (motodoktor i tym podobnych), bo można sobie jeszcze większej biedy narobić.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości