AHU - Głośny syk przy włączaniu się turbiny.. zdjęcia

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

AHU - Głośny syk przy włączaniu się turbiny.. zdjęcia

Postprzez dzejson » 22 paź 2013, o 18:57

witam

MK3 1997 1.9 TDI AHU

silnik bez modów, jedzie jak jechał, przyspiesza dobrze, włączenie się turbiny jest odczuwalne jak dotychczas, ale od dzisiaj wraz z włączeniem się wirnika pojawił się dziwny szum/syk.. zrobiłem tak około 300km żeby dojechać do domu

turbo się zużyło czy szukać przyczyny w jakiejś rurze / uszczelce?

fotki byle jakie ale myślę że w miarę widać co i jak, jak odpiąłem rury przy IC.. oleju w nich nie ma.
niestety nie posiadam VAG-a

poniżej foto, z góry dziękuję za pomoc

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
dzejson
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 22:00
Lokalizacja: SZY / SB

AHU - Głośny syk przy włączaniu się turbiny.. zdjęcia

 

Postprzez Pozor » 22 paź 2013, o 19:18

wg. zdjęć wygląda na pęknięty przewód od turbiny wystarczy wymienić . A jeżeli turbo będzie puszczać to zobacz czy filtr powietrza jest czarny od oleju jeżeli tak to turbo do naprawy
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez krzyś » 22 paź 2013, o 20:31

wewnątrz rury jest uszczelniacz gumowy wystarczy wymienić a olej najprawdopodobniej pochodzi z odmy ;-)
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Piaggio » 22 paź 2013, o 22:40

dobra więc po pierwsze primo- turb pracuje cały czas od momentu właczenia silnika- i wraz ze wzrostem obrotow zwieksza się ciśnienie które generuje!, az do zadanego w ECU( komputerze) które w twoim przypadku powinno wynosic ok 0,85 przy 1750rpm- i odpowiednio je trzymać..... jeżeli spelnia te kryteria to jest wszystko jest z nim ok, ale to można sprawdzić jedynie po przez vag-a, co do syczenia sprawdz wszelkie gumowe połączenia- lubia one pekać i wydobywa się wyedy taki ssssssyyyyyk,
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez karp » 23 paź 2013, o 00:13

nieszczelności szukaj
Dużo rarytasów do MK3 I Vento na bierząco publikowane :
https://www.facebook.com/autoczesciuzywanekartuzy
karp
Badacz tematu
 
Posty: 198
Dołączył(a): 14 paź 2012, o 22:52
Lokalizacja: Kartuzy


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 13 gości