AAZ i zawór N75

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

AAZ i zawór N75

Postprzez pawelus6 » 2 paź 2012, o 14:47

Witam.

Mam pytanie czy w golfach AAZ wystepąwały zawory podciśnienai N75?
Jeśli tak to posiada ktoś schemat Elektryczny jak to podłączyc czy poprostu + i -?

Zmieniłem mechanika, auto stoi bo sie boje go uzywac bo u mnie tego zaworu nie ma, a węzyk EGR sobie luźno wisi i mechanik powiedział że przez to turbina non-stop chodzi na pełnych obrotach i dlatego mogła sie zatrzec 2 raz (dlatego nie jezdze, nie mam nieograniczonych funduszy) zawór posiadam ale potrzebowałbym rad jak to wszystko powino byc podłączone od strony elektrycznej.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

AAZ i zawór N75

 

Postprzez Bradley » 2 paź 2012, o 21:07

W AAZ nie masz n75. EGR nie ma wplywu na "dzialalnosc" turbiny, no chyba, ze jest dziura w kolektorze wydechowym i spaliny tam uciekaja... ;)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez pawelus6 » 2 paź 2012, o 21:30

Obrazek
Zapozyczony.

Wiec ten węzyk który odchodzi od EGR'u (po lewej stronie zdjęcia, zaraz jak sie czerwona obwódka konczy) do czego ma być podłączony? bo u mnie wisi luzem...


@Edit

Na forum audi wyczytałem ze ten zawór w AAZ występuje, na prawym kielichu, akurat w tamtą strone wezyk był pociągnięty, ale nie podłączony. BA! Nie ma nawet zaworu, tylko ślad po nim pozostał.

EGR ponoć pracuje tylko na wolnych obrotach, po dodaniu gazu powinien sie zamknąć, jaki efekt miał na to BRAK tego zaworu oraz wężyk który NIOE BYŁ ZAŚLEPIONY?
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez slawek5t » 2 paź 2012, o 22:05

No to Ci chodzi o zaworek od egr. Bo zaworek n75 jest tylko w TDI (sterują on nie egr'em lecz samą turbiną)

Jutro zobacze jak u siebie mam podłączony ten zawór do Egr'a
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez pawelus6 » 2 paź 2012, o 22:30

Byłbym wdzięczny, najlepiej nawet ze zdjęciem (wiem wysokie wymagania)
Zle z góry dziękuje juz :)
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez slawek5t » 2 paź 2012, o 22:38

Będą fotki, nie ma problemu .
Teraz pójde spojrzeć tylko gdzie te przewody idą. A fotki jutro :)

edit :

więc tak:

Od EGR idzie wąż do zaworka ...
Od niego (zaworka) idą jeszcze dodatkowo 2 wężyki:
jeden gruby do filtra powietrza
drugi idzie tutaj : (czerwone kółeczko)

Obrazek

sam zaworek ma tez wtyczke elektryczną.....

foto zaworka:
http://allegro.pl/zawor-egr-passat-b4-g ... 23150.html
powinien być tam gdzie czerwony prostokąt na zdjeciu

Na fotce mniej wiecej pokazałem jak to ma iść

Chyba juz nie trzeba innych zdjec ? :)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez pawelus6 » 4 paź 2012, o 21:23

Dzieki kolego, pomogło mi to nawet.
Jednak musiałem z autem udać sie do serwisu, znajomy znajomego czy coś takiego tam pracuje i udało im sie to opanowac, nie chcieli powiedziec jak, bo jak to sie mowi "takich rzeczy sie nie mowi" Wazne ze auto działa normalnie.

Dzieki za pomoc!
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi


- - - https://www.wito.media.pl/one-page/ulotki-zabrze/



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości