1z nie pali:(

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

1z nie pali:(

Postprzez mariusz9270 » 1 lis 2014, o 18:33

Witam serdecznie prosze o pomoc lub podpowiedz/jakas diagnoze. Golf 3 1.9 tdi 1z 90km, ogolnie autko juz zaniedbane ale do wczoraj jescze bez problemu jedzilo. Mianowicie nie pali na zimnym tzn na popych zapala i po zgaszeniu normalnie odrazu lapie z rozrusznika jednak jak postoji 15-20 min znowu ciezko pali lapie tak po okolo 10sek, jesli postoji juz dluzej 1-2 godziny nie ma szans na zapalenie, przy odpalaniu za mna siwy dym. nagralem rowniez filmik z odaplania samochodu calkowicie zimnego. zrobilem rowniez logi wagiem i zczytalem bledy jest ciagle jeden i ten sam blad ktory po skasowaniu poprawaca a mianowicie:

1 Fault Found:

00550 - Start of Injection Regulation

17-10 - Control Difference - Intermittent

Zamiesczam rowniez ponizej logi 000 basic i pozostale grupy ktory uwazalem za moze przydatne, zrobilem rowniez grupe 004 normalnie i basic bo wartosc w basic BTDC wynosi ponad 17 ale moze tak ma byc niewiem sami ocencie i prosze o podpowiedzi dniagnozy od czego zaczac. Dodam ze ciezko odpalanie w przeciagu ostatnich 5 miesiacy zdazylo sie moze z 5-6 razy i bylo to jednokrotne krecenie czasami nawet po 20sek jednak ty bylo tylko raz i auto przez nastepny miesiac palilo normalnie czy zimne czy cieple i tak do dzis. Co do oliwy to bierze jej sporo spokojnie 1l/1000km no i ucieka rowniez plyn chlodniczy jednak wg mnie nigdzie nie widac zeby byl wyciek i jest wszedzie sucho dolewam okolo 1,5l/tydzien, jednak nie jestem w stanie stwierdzic czy na postoju tez ubywa bo auto dziennie jedzi srednio 200km niestety pracuje nim jako listonosz:).

Ponizej logi i link do filmiku

FILM:


STATYCZNE:


BASIC SETTINGS:
mariusz9270
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1 maja 2014, o 17:08
Lokalizacja: Opolskie

1z nie pali:(

 

Postprzez palio » 1 lis 2014, o 19:06

Sprawdź koniecznie ustawienie rozrządu. Ustaw początek kata wtrysku. W tej chwili jest mocno przyspieszony. Należy go ustawić w okolice 49 - 51.

0550 jest błąd kata wtrysku.
Coś niedobrego się dzieje na 3 cylindrze. Dobrze byłoby zrobić próby olejowe na ciepły i zimnym silniku. Sporo to wyjaśni.

Nie dymi za mocno? Jaki kolor i zapach mają spaliny? Może turbo sporo łyka oleju.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mariusz9270 » 1 lis 2014, o 19:15

a jak mam sprawdzzic ustawienie rozrządu? i ustawic kat?, no moze i turbo łyka oliwe, kopci na bialo po dodaniu gazu a przy odpalaniu no to masakra co widac na filmie ( ale chyba jescze sie nie wgral na youtube polecam najelpiej zobaczyc tak za kilka h) spaliny biale moze troche pod siwe zalatuje no i zapach hmm ja wiem taki jakby nieprzepalona ropa
mariusz9270
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1 maja 2014, o 17:08
Lokalizacja: Opolskie

Postprzez Moro.87 » 1 lis 2014, o 23:37

Czy gdy odpalisz to wkręca się w obroty czy dymi cały czas na szaro i śmierdzi ropą ?? sprawdź rozrząd zdejmij dekiel zaworów ustaw wał na znak od strony skrzyni biegów przy samym silniku masz otwór może być zaślepiony poprzez plastikową zaślepką ustaw wał na znak masz na środku otworu taki trójkąt a na kole zamachowym znak oznaczony 0 ustaw na ten znak wałek od góry na końcu po drugiej stronie jak rozrząd jest wcięcie na blokadę powinno wsadź jak nie masz blokady płaskownik i te dwie rzeczy powinny się zgrywać .Jak to będzie dobrze to w kole od pompy wtryskowej jest otwór przez który ma przejść blokada która ma się zgrać z otworem który jest wywiercony w mocowaniu pompy jeśli jest ok to rozrząd jest dobrze ustawiony jeśli jednak nie zgrywa się wszystko to od razu możesz zdejmować koło rozrządu z wału na bank wybity jest tz. klin sprawdź czy nie buja kołem pasowym na wale jak odpalisz silnik jak coś to pytaj postaram się pomóc :-)

[ Dodano: 2014-11-01, 22:44 ]
Jeszcze jedno jeśli będzie dobrze rozrząd to odpal i zobacz jak się wkręca w obroty jeśli ciężko i mocno będzie dymił tak pod niebiesko lub szaro to może być zepsuty zawór elektryczny w pompie wtryskowej
znajduję się po prawej stronie jak patrzysz na silnik poniżej przewodów od wtrysków wychodzi od niego wtyczka na 3 piny widoczna na pompie może się zawieszać lub nie działać wcale miałem taki przypadek dymu tyle co na dyskotece i silnik nie chciał się wkręcać na obroty ;-)
Moro.87
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 4 paź 2014, o 20:01
Lokalizacja: Wpr

Postprzez mariusz9270 » 21 lis 2014, o 18:35

witam panowie poraz kolejny, a wiec tak golf padl calkowicie, pojedzilem jescze tak 2 dni jak pisalem wyzej czyli odapalem rano na pyszka i potem slicznie jezdzil ale do czasu, wkoncu pomyslalem sobie a moze cos jest zatkane i przegonie troche fure no wiec pedal w podloge, 3 bieg i ogien do 120km/h, a on jedzie jedzie jedzie i dup koniec zglas. Teraz juz nie ma szans na zapalenie czy z pycha czy z rozrusznika. Zaczal od odlaczenia przewod od filtra i podawalem mu paliwo z karnistra, pobiera ale bardzo sladowe ilosci, przy kreceniu rozrusznikiem co jakies 3 sek lekko pryska z przewod wtryskowych ropka. No wiec pomyslalem pompa padla, zakupilem pompe uzywke od osoby od ktorej bralem juz duzo czesci do mk3 bo swojego pocial na zyletki bo zgnil totalnie, pompe mial zapakowana streczem tasmami, zalana ropa, twierdzil ze na 100% chodzila do samego konca a u niego lezala pol roku. Dalem do mechaniora auto aby wymienil pompe, ja niestety nie potrafie ustawic rozrzadu wiec sie tego nie tykałem, mechanior stwierdzil na starcie ze rozrzad jest przestawiony czyli tak jak kolega pisal wyzej, byl przestawiony minimalnie ale byl, ustawil rorzad probowalem zapalic na starej pompie nadal to samo, wsadzil nowa pompe ( ta co zakupilem) i dzowni ze nadal jest to samo, z plaka pali i chodzi jak mu sie caly czas psika ale ropki nie ciagnie, stwierdzil ze pompa jest niby walnieta bo podaje malo paliwa. No wiec dzis auto odebralem i mam u siebie. Jakos nie wierze w to ze pompa nie dziala i sa identyczne objawy. Sam jescze nie probowalem nic kombinowac bo padl mi aku, dzis naladuje jutro posprawdzam jak to wyglada i paliwa podaje, ale po dziejszej probie odpalenia stwierdzilem ze paliwo napewno jakies tam podaje bo widzialem ze w wężach od powrotu lecialo paliwo, i wtryski rowniez sa zalane paliwem, czego na tamtej pompie nie bylo. Prosze o porade,pomoc
mariusz9270
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1 maja 2014, o 17:08
Lokalizacja: Opolskie

Postprzez palio » 21 lis 2014, o 20:17

mariusz9270, sprawdź zaworek zwrotny w pompie. Możliwe, że jego wymiana pomoże.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mariusz9270 » 21 lis 2014, o 21:06

a gdzie ten zaworek sie znajduje ( najepiej foto) i jak postepowac z jego wymiana
mariusz9270
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1 maja 2014, o 17:08
Lokalizacja: Opolskie

Postprzez palio » 21 lis 2014, o 21:21

Obrazek
Obrazek

Wystraczy go wykręcić i wkręcić nowy.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mariusz9270 » 21 lis 2014, o 22:08

ok sprawdze go jutro, ale wydaje mi sie ze ten zawor jest odpowiedzialny chyba za to zeby paliwo sie nie cofalo, a auto wogole nie odpala i tego paliwa nie ciagnie;/
mariusz9270
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1 maja 2014, o 17:08
Lokalizacja: Opolskie

Postprzez palio » 21 lis 2014, o 22:12

A sprawdzałeś sitko w baku? Może przytkane jest.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mariusz9270 » 21 lis 2014, o 22:29

paliwko podawelm bezposrednio z karnistra nawet ale to na tej starej pompie i nie trybil, jak mowilem z ta pompa jescze nie kombinowalem bo aku mi padl dopiero w niedziele cos bede patrzyl, niewiem mechanior stwierdzil ze pompa jest do dupy bo podaje za mala ilosc paliwa i nic wiecej nie robil po zalozeniu, dlatego dzis auto od niego zabralem
mariusz9270
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1 maja 2014, o 17:08
Lokalizacja: Opolskie

Postprzez Andreew » 22 lis 2014, o 11:16

a probowałes moze dac bezposrednio plus na zaworek pompy?? moze cos z przekaznikiem elektryka jest nie tak? ja niestety tak miałem ze nie odpalał a po daniu plusa na zaworek odpalił. taka moja sugestia
Andreew
Czytacz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 12:32
Lokalizacja: okl

Następna strona

- - - usługi ślusarskie warszawa



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 3 gości