1z nie pali

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

1z nie pali

Postprzez twbolek83 » 20 gru 2013, o 21:24

witam wszystkich
silnik 1z (po jakims chipowaniu w niemczech)
golf III syncro variant
od niedawna auto zaczelo ciezko palic
wymienilem swiece (ale sprawdzajac stare okazalo sie ze byly dobre)

wyglada na to ze grzeja za krotko

czy wie ktos moze gdzie jest czujnik badajacy temperatuje zewnetrzna
i ustalajacy czas grzania swiec

jak go sprawdzic??
czy mozna podpiac swiece na krotko i samemu "grzac" tyle ile potrzeba???

pozdrawiam
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy
A. Einstein
twbolek83
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 08:40
Lokalizacja: OLKUSZ

1z nie pali

 

Postprzez krzyś » 20 gru 2013, o 21:46

czujnik masz kolego na króćcu wodnym wychodzącym z głowicy kostka 4 pinowa odepnij ja i odpalaj świece beda długo grzały.A sprawdzałeś czy napięcie dochodzi do świec?Paliwo się ni cofa? Stało sie nagle czy problem juz był wcześniej?
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez twbolek83 » 20 gru 2013, o 22:24

problem narastal wraz ze spadkiem temperatury
wczesniej (gdy temp byla powyzej 10 stopnie) wszystko bylo ok

ale co ciekawe gdy temperatura spadnie ponizej -10
lub gdy auto jest zimne (stalo dluzej np. cala noc) swiece grzeja dluzej i pali

a gdy auto stoi 2h(swiece tylko migna) to dupa niezapali

i jeszcze jedno podczas pruby zapalania kopci niemilosiernie jasno niebieski dym moze raczej szary jasny szary

[ Dodano: 2013-12-21, 07:48 ]
krzyś napisał(a):czujnik masz kolego na króćcu wodnym wychodzącym z głowicy kostka 4 pinowa odepnij ja i odpalaj świece beda długo grzały.


kolego dzieki serdeczne za ta kostke
gdybym wiedzial o tym wczorej niezazynal bym rozrusznika

dzis rano jak pisalem wczesniej odpalil bezproblemu ale za dwie godziny juz nieodpali wiec bede odpinal kostke
jeszcze raz dzieki i wszystkiego dobrego na siweta i nowy rok :-)
pozdrawiam
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy
A. Einstein
twbolek83
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 08:40
Lokalizacja: OLKUSZ

Postprzez palio » 21 gru 2013, o 08:51

Ten czujnik należy zmienić Bo w ten sposób oszukujesz ECU. Świece grzeją cały czas - nie szkoda Ci ich? Podczas odpalania ze zdjętym czujnikiem auto zawsze będzie dymić.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez twbolek83 » 21 gru 2013, o 09:05

grzeja do momentu odpalenia potem juz nie grzeja wiec jesli zamist 1 sekundy grzeja 5 to raczej sie tak szybko nie spala
a czujnik zmienie tylko nie teraz moze po swietach
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy
A. Einstein
twbolek83
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 08:40
Lokalizacja: OLKUSZ

Postprzez palio » 21 gru 2013, o 09:14

twbolek83 napisał(a):grzeja do momentu odpalenia


I tu się mylisz :-P . Grzeją trochę dłużej.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez twbolek83 » 21 gru 2013, o 10:20

troche znaczy jak dlugo jeszcze sie mecza???
2-5 sekund????

to i tak chyba lepsze niz meczenie rozrusznika przez 3-5 minut
bo tyle mi zajmowalo odpalanie
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy
A. Einstein
twbolek83
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 08:40
Lokalizacja: OLKUSZ

Postprzez krzyś » 21 gru 2013, o 16:36

należałoby podpiać auto pod komputer i sprawdzić temperatury z czujników a także kat wtrysku bo przy obecnych temperaturach powinien bez świec odpalić(chyba że kompresja juz słaba to nie zapali). u mnie załączają sie na 3-4 sekundy obecnie :-) niektórzy podczas grzania świec czekaja aż przekaźnik pstryknie(rozłączy) i wtedy palą :-)
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez twbolek83 » 23 gru 2013, o 19:59

i jest ciąg dalszy mojej smutnej historii :-(

auto nie chce palić nawet jak jest cieple

kicha prycha charka i niemiłosiernie kopci
jak już łaskawie odpali to po chwili jazdy przy niskich obrotach gaśnie

może ktoś polecić dobrego mechanika w okolicy Olkusz Krakowa D. Górniczej
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy
A. Einstein
twbolek83
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 08:40
Lokalizacja: OLKUSZ

Postprzez krzyś » 23 gru 2013, o 20:21

koło pasowe na wale ma bicie? sprawdź rozrząd kolego czym prędzej
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez twbolek83 » 25 gru 2013, o 15:50

koledzy do mechanika najwcześniej po nowym roku
ale chciałem jeszcze spróbować czegoś takiego

http://allegro.pl/amsoil-diesel-injecto ... 52718.html

czy to dobre???
czy może zna ktoś coś lepszego???

[ Dodano: 2014-01-03, 11:24 ]
i już ok
autko śmiga jak nowe
okazało się że "zerwało" klin na wale "korbowym" :-)
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy
A. Einstein
twbolek83
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 08:40
Lokalizacja: OLKUSZ


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości