1.9TD - olej (półsyntetyk/mineralny)

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

1.9TD - olej (półsyntetyk/mineralny)

Postprzez Dominik999 » 9 kwi 2012, o 00:30

Witam,
w swoim AAZ (silnik jest w świetnej kondycji mimo 290kkm, suchutki, nigdy nie brał grama oleju) od zakupu 4 lata temu, tak jak poprzedni wlaściciel, lałem cały czas 10W40. Jednak przy ostatniej wymianie przez pomyłkę nalano mi 15W40. Zastanawiam się co teraz z tym fantem zrobić, usłyszałem, że zwłaszcza przy dobrym stanie silnika szkoda do niego mineralnego i warto się pokusić o wymianę spowrotem na półsyntetyk - pytanie tylko, czo to mu nie zaszkodzi? Albo czy z drugiej strony mineralny może miec na niego jakiś negatywny wpływ?
Dominik999
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 27 mar 2008, o 21:19
Lokalizacja: Świdnica

1.9TD - olej (półsyntetyk/mineralny)

 

Postprzez krysek0309 » 9 kwi 2012, o 01:05

nic sie nie dzieje ale lepiej jak wymienicie ten olej na 10w40

[ Dodano: 2012-04-09, 00:10 ]
tutaj masz małą podpowiedzieć
http://www.golf3.pl/topics10/olej-silni ... t43357.htm
Avatar użytkownika
krysek0309
Badacz tematu
 
Posty: 171
Dołączył(a): 20 lis 2011, o 17:20
Lokalizacja: KNS (Koło Nowego Sącza)

Postprzez slawek5t » 9 kwi 2012, o 10:34

Jesli mowisz ze silnik zadbany to czym predzej wylewaj ten olej!
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Mata » 12 kwi 2012, o 09:20

panowie bez przesady,spokojnie do jesieni mozesz na tym oleju sie przekulać,wymień go na pół syntetyk albo na pełen syntetyk jesienią,przy okazji wyczyscisz silnik.ja mam dwa fifiki mk3,oba mają po 300 tyś przebiegu i chodzą na pełnym syntetyku.fakt że bujam sie tylko po mieście dlatego pewnie turbina nie zjada mi oleju.
MATA
Mata
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 6 cze 2008, o 14:49
Lokalizacja: piła

Postprzez slawek5t » 12 kwi 2012, o 18:56

No latem to moze być. ale na zime to minimum 10w40 poł syntetyk.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Dominik999 » 13 kwi 2012, o 09:36

Tylko czy wymiana na półsyntetyk jesienią to nie będzie za późno? zawsze miałem zakodowane, że po mineralnym sie go już nie leje
Dominik999
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 27 mar 2008, o 21:19
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez slawek5t » 13 kwi 2012, o 13:35

Nie bedzie za późno. Ja bym odrazu juz teraz zmienił.- dla swietego spokoju
Stac sie nic nie stanie. Zrobisz jak chcesz.
Jesli silnik mowisz ładnie tyka, to nie lepiej CAŁY CZAS dbać ? ;)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez seba_buzka » 21 kwi 2012, o 22:44

Dołacze sie do tematu. Mam pytanie, mam 1.9TDI 90 km 94r przebieg 289tys km. Bede zmienial olej, jednak nie wiem co bylo poprzednio wlane.. Zastanawialem sie nad valvoline 10w40 polsyntetyk. Jednak czy jesli poprzenio byl lany mineralny ten polsyntetyk nie zaszkodzi? Tzn nie rozpusci nagaru i tym samym nie rozszczelni silnika?
seba_buzka
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 25 mar 2012, o 20:44
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez slawek5t » 22 kwi 2012, o 01:20

seba_buzka, nic sie nie stanie. Śmiało lej pół syntetyka
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez seba_buzka » 22 kwi 2012, o 14:33

Ok czyli polsyntetyk 10w40, tylko mam jeszcze jedno pytanie. Jest duza roznica miedzy valvoline i mobilem czy castrolem? Bo innych niema chyba nawet co brac pod uwage prawda?
seba_buzka
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 25 mar 2012, o 20:44
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez slawek5t » 22 kwi 2012, o 16:23

Wielkiej różnicy nie bedzie :)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Mata » 26 kwi 2012, o 07:43

każda z naszych TACZEK ma po 200 do 300 tyś. przebiegu (albo więcej), nie wiadomo na czym jeździli porzednicy (może na starym selektolu,to polski olej za czasów komuny)więc nie ma sensu zlewać nowego oleju, niech sie przepłucze silnik i wtedy wymienić
MATA
Mata
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 6 cze 2008, o 14:49
Lokalizacja: piła

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości