1.9 TDi problem

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

1.9 TDi problem

Postprzez Roli94 » 25 maja 2014, o 14:29

Witam,
Posiadam golfa z 95r i mam pewien problem, a mianowicie samochod podczas 2tyś obrotów bardzo głośno pracuje słychać mocny klekot więc podłączylem go pod komputer i pokazał
- Regulacja początku wtrysku różnica doregulowania- BŁĄD SPORADYCZNY
Udało się usunąć błąd i jakiś czas było wszystko ok mocy nie stracił jedynie trochę więcej spalił na pół baku zrobiłem około 400 km jazda tylko miasto.
Dziś gdy wracałem ponownie przy 2tyś głośno klekotał chwilę i przestał. Jeżeli ktoś miał podobnie prosilbym o pomoc.
Wszystkie filtry, olej wymieniam jak trzeba

Teraz już głośno pracuje na wolnych obrotach i jak lekko przygazuje :/

Pozdrawiam.
Roli94
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 16 lut 2013, o 16:34
Lokalizacja: Bytom

1.9 TDi problem

 

Postprzez Mariusz164 » 26 maja 2014, o 02:14

było to już na forum. sprawdz właśnie ten zaworek od dynamicznego kąta wtrysku n108 może masz zapchane sitko i nie działa to poprawnie zrób test w vagu i będziesz słyszał czy tyka w pompie wtryskowej jak tyka to sitko trzeba sprawdzić może być zabrudzone jak nie tyka nowy zaworek. przerabiałem temat w passacie b5.
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 373
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia

Postprzez Roli94 » 27 maja 2014, o 13:48

Mam pytanie, to jest ten zawór n108?

http://zapodaj.net/47f0b4cde047d.jpg.html
Roli94
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 16 lut 2013, o 16:34
Lokalizacja: Bytom

Postprzez palio » 27 maja 2014, o 19:34

Roli94, NIE. To jest to dynamiczny przestawiacz kąta, też tam są oringi. W środku jest tłoczek.

Pod tłokorozdzielaczem jest zawór N108, zawór przestawiacza kąta wtrysku. Jest na nim 2 oringi, jeden większy i drugi mniejszy. Zawór jest przykręcany na 2 torxy jak dobrze pamiętam, wyciągając go nic tam nie narobisz, żadnych szkód więc się nie bój. Wyjmiesz zawór, na zaworze jest sitko które możesz wyczyścić/przedmuchać, założysz nowe oringi, złożysz z powrotem i tyle.

Obrazek
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Roli94 » 2 cze 2014, o 13:29

Dziś próbowałem coś z tym robić, ale dostęp jest bardzo ograniczony. Należy coś ściągać żeby lepiej się tam dostać?
Roli94
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 16 lut 2013, o 16:34
Lokalizacja: Bytom

Postprzez palio » 2 cze 2014, o 19:08

Roli94, najlepiej jest zdemontować pompę.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez krzyś » 2 cze 2014, o 19:52

roli.. sprawdź oporność zaworka n108 dodatkowo możesz mu podac 12V z akumulatora ma klikać.. byłoby fajnie gdybyś zrobił loga grupy 000BS 004BS po za tym obejrzyj dobrze kable idące od zaworka... może któryś przetarty
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Roli94 » 2 cze 2014, o 20:39

Trochę mam obawy żeby ściągnąć ta pompę. Wyciągnięcie tej pompy czymś grozi? Boję się, żeby czegoś nie zepsuć :P

A i jaki numer torxa w tym zaworze jest?
Roli94
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 16 lut 2013, o 16:34
Lokalizacja: Bytom

Postprzez palio » 3 cze 2014, o 20:07

Całą pompę odkręcisz jednym torxem - 30.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Roli94 » 3 cze 2014, o 20:53

palio
Trzeba uważać jak zdejmuję tą pompe czy jest to od rozrządu zależne? Bo mam obawy, a nie chce czegoś zepsuć :-P
Roli94
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 16 lut 2013, o 16:34
Lokalizacja: Bytom

Postprzez krzyś » 3 cze 2014, o 21:23

Aby wyjąc pompę trzeba rozpiąć rozrząd... wyżej podałem ci wskazówki jak sprawdzić n108 bo od tego bym zaczął
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Roli94 » 12 cze 2014, o 14:38

Okazało się, że to wina kabelka n108 ;-)

Temat do zamknięcia.
Roli94
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 16 lut 2013, o 16:34
Lokalizacja: Bytom


- - - Weryfikacja sprawności układu kierowniczego, hamulców i zawieszenia, w czasie jazdy próbnej - jak przebiega i co nam daj



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości