1.9 TDI ALH problem

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

1.9 TDI ALH problem

Postprzez AdiK__ » 2 mar 2013, o 21:24

Siema. Słuchajcie, Jechałem ojca leone dosyć dynamicznie, na trzecim biegu po przekroczeniu 3,5 tys obrotów wcisnalem sprzeglo chcąc zmienić bieg. Na wyższy i właśnie silnik dostał niesamowicie wysokich obrotów po czym zgasł i nie chciał odpalic dopchnalem go do garażu i myślałem że pękł wałek rozrządu zjadłem pokrywę zaworów i na szczęście jest cały. Złożyłem i przyszła pora na plak w odlot ale nie zasysa go w ogóle z tlumika daje na biało ale kręci i nie pali a na plaku powinien rozmawiać. Czy przeskoczył rozrzad? Czy gdzieś indziej szukać? Pomocy Panowie bo już ręce opadają.
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

1.9 TDI ALH problem

 

Postprzez palio » 2 mar 2013, o 21:31

A olej z tłumika nie leci? nie było czasami kupy dymu jak dostał wysokich obrotów?
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez K@mil » 2 mar 2013, o 21:31

Jak auto dostalo wyzszysz obrotów to mialeś bieg właczony ? Czy był luz
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez AdiK__ » 2 mar 2013, o 21:33

Z tlumika tylko biały dym stan oleju książkowym kiedy to się stało sprzeglo było wcisniete a za mną nie było nawet chmurki
Ostatnio edytowano 2 mar 2013, o 21:34 przez AdiK__, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez palio » 2 mar 2013, o 21:34

Sprawdź rozrząd czy się zgadza.

[ Dodano: 2013-03-02, 20:34 ]
Podaje paliwo na pompę?
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez AdiK__ » 2 mar 2013, o 21:36

Podaje do pompy elektrozawor działa prąd dochodzi odkrecalem przewody zasilajace od wtryskiem paliwo ładnie leci. Gniazda zawodowe może powypalalo?
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez palio » 2 mar 2013, o 21:42

Ja obstawiam pompę wtryskową (mogła się rozlecieć) ale mogę się mylić. Czym to może być spowodowane - złej jakości paliwo.

Jeśli to wina pompy to moja teoria jest taka, że kawałek rdzy spowodował zacięcie się popychacza przy regulatorze odśrodkowym, następnie coś dostało się na sekcję wysokociśnieniową i teraz są trzy opcje - albo syf podszedł pod elektrozawór i spowodował odcięcie dopływu paliwa, albo rozwalił sekcję, albo pozatykał nurniki.


P.S.
Wszystko jest do naprawienia, jeśli padł tłok to pewnie się nie opłaci, reszta da się naprawić bez wymieniania części.

[ Dodano: 2013-03-02, 20:44 ]
A zapomniałem: sprawdź czy pompa podaje dalej paliwo.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez AdiK__ » 2 mar 2013, o 22:00

palio45, pompą tłoczy dalej wtryskiem dostają paliwo więc ona odpada. Zachowuje się tak jakby nie miał kompresji ale na 4 cylindrowy na raz?
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez K@mil » 2 mar 2013, o 22:02

Polecam podlaczyc pod vaga :) i zczytać błedy
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez palio » 2 mar 2013, o 22:05

Zdejmowałeś wężyk z nadmiaru? Leci paliwo? Może wtryski się podwiesiły.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez AdiK__ » 2 mar 2013, o 22:10

palio45 napisał(a):Zdejmowałeś wężyk z nadmiaru? Leci paliwo? Może wtryski się podwiesiły.


O tym nie pomyślałem jutro sprawdze, podepne kabel zobaczę błędy i napisze jak na razie dzięki Panowie ;-)

Ale - dlaczego nie zagadal na plaku? To mnie najbardziej zastanawia

[ Dodano: 2013-03-03, 16:52 ]
Podłączył kompakt zero błędów, przedstawiłem lekko rozrzad bo przeskoczył na kompie i dalej nie odpala. Co jakiś czas odbija w kolektor ssacy z tlumika nie chce, czy wywalenie kata ożywi tatowego klekota? Skończyły mi się pomysły liczę na wasza pomoc ;)
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez pietrasiak2 » 3 mar 2013, o 21:12

AdiK_ jak zdjołeś pokrywę to sprawdzałeś czy śmigają zawory? Może dośtały lekko po łebkach i nie domykają się stąd nie ma kompresji i rzuca w kolektor?
Druga sprawa to może pompa się rozbiegła ?
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

cron