1,9 TDI AFN problemy po naprawie...

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

1,9 TDI AFN problemy po naprawie...

Postprzez simi-s1 » 12 kwi 2014, o 20:47

Witam,
3 tygodnie temu podczas jazdy ok 120-160 moim Golfem AFN coś pikło jakby zgasł ale potem jechał normalnie, następnie po zgaszeniu i chęci uruchomienia Golfa ponownie nie ładował akusia i zaceła migać kontolka żarowych świec -czujnik przy hamulcu.
Odstawiłem do Mechanika zatem TDIka.
Mechanik stwierdził że to alternator i że dodatkowo mam problem z wiązką elektryczną (o tym wiedziałem bo magik co robił tego Golfa pod "siebie" zrobił cuda z wiązką...:/ wlutował w nią przekaźniki etc...)
Mechanik stwierdził też że pompa wtryskowa też jest do roboty przy okazji zbliżał się termin rozrządu więc kompleksowo zleciłem też wymianę.
Pompa zregenerowana jakieś syfy ponoć w baku były.. więc nowe przewody paliwowe i odpowietrzony układ etc
przy okazji okazało się że akuś też siadł :/ masakra mnie pociągnęło z gotówką niestety :/ ale trudno..
Golf po powrocie od Mechanika stał się innym autem :/ muli jak cholera auto 1,6 mnie objedzie :/ passata afn seria z 4 osobami na pokładzie nie dogoniłem nawet :?:(
w moim aucie mam wtryski 0.216 i pompe miałem modzoną.. pompiarz przestawił ją ponoć fabrycznie.. ale i tak powinienem mieć około 120km a tak nie jest:/
dodatkowo szarpie, przerywa, chodzi głośno, żre olej! - od wymiany ostatniej nawet kielicha oleum nie pobrał a zadupczał tak że 2litrowe auta objeżdżałem jak chciałem a 2paki na liczniku...w moment.. nie mam pojęcia co to może być... mechanik mi powiedział może wtryski się zasyfiły.. ale były dobre ja w to wątpie.. macie jakieś sugestie może ? bo zostawiłem łącznie ponad 3k a jestem mega mega zawiedziony na tyle że chcę sprzedać Golfa bo to nie jest to czego chce... a i zaczął mi ciut więcej palić... na początku jakby mniej ale teraz jakby żłopał więcej... :/ prosiłbym o pomoc osoby co się znają bo zależy mi by to ogarnąć

[ Dodano: 2014-04-12, 20:31 ]
a zapomniałbym przed awarią dymił na czarno przy gwałtownym przyspieszaniu teraz jakby ciut zbielał ale dymi więcej..:/ - ja auto traktuję jako środek dojazdu do pracy ale przede wszystkim hobbystycznie i wszystkie naprawy są na bieżąco wymiany co do eksploatacji po każdej jeździe czasem nawet 5minut chodzi leje mu tylko shell vpower nitro diesel żadnego innego paliwa raz czy dwa na mrozy zatankowałem arktyka ze statoila i tylko tyle żadnych no namów czy zlewanej ropy z tirów.
Ostatnio edytowano 18 kwi 2014, o 22:47 przez simi-s1, łącznie edytowano 2 razy
simi-s1
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 27 gru 2012, o 14:20
Lokalizacja: KatoVWice

1,9 TDI AFN problemy po naprawie...

 

Postprzez krzyś » 12 kwi 2014, o 21:56

Mechanik jeśli mozna Go tak nazwać wyrwał tylko kasę od Ciebie.... Jesli masz mozliwośc zrób logi statyczne dynamiczne bo w tej chwili od tego trzeba zacząc.. .Npisz cos wiecej o tych przekaźnikach co gdzie powstawiane?
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez simi-s1 » 12 kwi 2014, o 22:10

Ja nie modziłem auta miałem w planie dołożyć turbo z AWX-a i icka większego dać. Z tego co wiem wiązke ele miał pokręcąną wlutowane nie te kabelki i jakieś przekaźniki ogólnie na tym się nie znam (elektryka) to mój pierwszy diesel i dbam pedantycznie wszystko na czas robione nawet przed czasem.
Przekaźniki mam wlutowane w wiązke ;) chyba na pewno tak nie powinno być ale jak jeździ :)

mnie dziwi że jest aż taki spadek... słyszałem od jednego chłopka że jak dobry kierowca to mnie fiestą zwykłą starą 1,4 objedzie w moim tdiku z przed awarii parsknąłem... Mondeo 2,2 tdci wąchał dym i wiele innych aut..inne afny..
na prawdę jeździło mi się wyśmienicie a w trasy 5 i przy 60km/h spokojnie jechał teraz się trzęsie i 3/4 musi być :/ wyprzedzić to tylko po mieście... :( a przed awarią mogłem sobie jechać na piątce 100km/h depnąć wsadziło lekko w fotel i 2 paki są teraz macham biegami jak głupi by go do 140 rozpędzić..:/ poczytam co to te logi są..:( głupio mi sprzedawać to auto bo kurde wszystko oprócz silnika wtrysków i turba jest nowe...

[ Dodano: 2014-04-12, 21:14 ]
w sumie mechanik powiedział mi że może źle ustawił kąty zapłonu... ale nie powinien być tak słaby.. a wątpie że syfu wtryski zaciągnęły... bo to już pech po całości... bo alternator pompa czyszczenie baku nowe przewody paliwowe i wtryski to masakra z kasą :/
simi-s1
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 27 gru 2012, o 14:20
Lokalizacja: KatoVWice

Postprzez asiok » 12 kwi 2014, o 22:36

Też mam AFNa i pewnego dnia jadę, jadę, wciskam gaz, a on nic, zaczął mulić a za mną ukazał się czarny dym. Dojechałam do domu i okazało się, że wąż od ic pękł. Po wymianie nabrał dawnej mocy. Posprawdzaj też w tych okolicach, może to akurat to.
Avatar użytkownika
asiok
Badacz tematu
 
Posty: 215
Dołączył(a): 22 sie 2012, o 00:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice / Norymberga
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez simi-s1 » 12 kwi 2014, o 23:07

sprawdzę ale na czarno mi nie dymi... tylko jakby mu zbielało.. :/ ehh a tak mnie się to auto podobało...
simi-s1
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 27 gru 2012, o 14:20
Lokalizacja: KatoVWice

Postprzez palio » 13 kwi 2014, o 07:51

Sprawdź czy rozrząd dobrze ustawiony. Posprawdzaj dokładnie wszystkie wężyki czy są całe nie popękane i czy wszystko jest prawidłowo podłączone. Sprawdź rury od ICka.

Dobrze byłby podpiąć się pod vaga sprawdzić czy są błędy zapisane w ECU i zrobić komplet logów.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez simi-s1 » 18 kwi 2014, o 20:37

oleju nie żłopie dolałem mu trochę i grama nie wciągnął a przejechałem około 600km natomiast zaczęła mi migać kontolka oleju i piszczeć ciśnienie oleju.. kurde ja już nie mam siły :-o mechanik mnie straszył że wtryski i że turbo może...ale czy z turbo skończonym klekot osiągnie 160km/h ja wątpie... ja myślę że coś się po drodze mechanixowi porypało w składaniu/ustawianiu i efekt taki jest to moje zdanie

[ Dodano: 2014-04-18, 19:40 ]
jutro jadę na gwarancyjną naprawę tego.. :cenzura: wkurza mnie już to. Co gorsza mam wrażenie że niebawem odechce mi się robić klekota sprzedam na części a sobie kupię ABF-a lub verkę :wsciekly:
simi-s1
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 27 gru 2012, o 14:20
Lokalizacja: KatoVWice

Postprzez Reiven » 20 kwi 2014, o 10:16

Możemy sobie tak gdybać i dyskutować do następnych świąt. Musisz zrobić logi inaczej nic nie wymyślimy.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez simi-s1 » 20 kwi 2014, o 22:01

mechanik mi logi sprawdzał sa ok za to turbo się zesrał :cenzura: o ;/
simi-s1
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 27 gru 2012, o 14:20
Lokalizacja: KatoVWice

Postprzez krzyś » 21 kwi 2014, o 09:04

simi-s1 napisał(a):mechanik mi logi sprawdzał sa ok



czemu nie wrzuciłeś ich na forum?? I co się stało z turbem?
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez simi-s1 » 21 kwi 2014, o 14:42

nie wrzuciłem bo to mechanik mi sprawdzał :/ sam Vaga nie posiadam ale podpepnę jak podjadę do Znajomego tylko muszę się do Niego wybrać.

Turbina jakby nie ciągnęła w ogóle mechanik powiedział że nie otwiera się do końca tylko na bardzo mało i pokazywał mi faktycznie tak jest jednak na dieslach ja się nie znam to mój pierwszy TDI ogólnie pierwszy diesel jakim jeżdżę jako kierowca... wkurza mnie trochę że się psuje bo włożyłem kupę kasy w tą naprawę a jest tylko gorzej :/ podjadę do Znajomego co zna się na Dieslach podepniemy pod VAG-a spiszę logi statyczne i dynamiczne wrzucę na forum posprawdzam wszystko...
a świeci mnie się jeszcze kontrolka ciśnienia oleju mruga i piska na czerwono rzadko bo dzadko ale tak jest.. :/ ja podejrzewam że to czujnik ciśnienia może być :/ a mechanik panewki :-o a jak panewki to ja już na części go sprzedam bo szkoda to robić.. :/ podjadę do Znajomego może on ma jakiegoś mechanika speca od TDI i coś tańszym kosztem uda się ogarnąć
simi-s1
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 27 gru 2012, o 14:20
Lokalizacja: KatoVWice

Postprzez palio » 21 kwi 2014, o 14:50

simi-s1, to auto posiada turbo ze zmienna geometrią kierownic. Może być tak, że w którymś miejscu się się przycinają. Przyczyn może być wiele: od niesprawnego n75 po wżery na bieżni po której poruszają się kierownice.

Posprawdzaj dokładnie wszystkie wężyki. Sprawdź samą gruszkę podciśnieniową czy nie przerdzewiała. Na zgaszonym silniku naciskaj kciukiem sztangę od regulacji kierownic (będzie ciężko, ale da radę). Powinna chodzić w zakresie około 2cm. Ma chodzić płynnie bez przycięć. Jak będą zacięcia to nie pozostaje nic innego jak wyjąć turbo i go wyczyścić.

Co do kontrolki oleju: to może być winny sam filtr lub brak ciśnienia. Może smok jest zatkany. Trzeba szukać i sprawdzać.
Powiedz jaki olej jest zalany i jaki filtr oleju założyłeś.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości