1.9 TDI AFN 97r. Nie odpala.

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

1.9 TDI AFN 97r. Nie odpala.

Postprzez lukas1215 » 3 mar 2014, o 21:01

Witam.
Mam pewien problem z moim golfem... A mianowicie, żeby go odpalić muszę psikać Plakiem w dolot. Dzisiaj zaprowadziłem go do znachora, sprawdził rozrząd, wtryski, świce(Jedna jest spalona, ale po rozgrzaniu silnika, dalej nie chce zaskoczyć wiec to raczej nie ich wina) i wszystko jest na swoim miejscu, nic nie jest przestawione, wtryski dają paliwo tak jak powinny. Na komputerze nie ma żadnych błędów, dawka paliwa taka jak była. Jak jechałem do mechanika, to dwa razy mi zgasł, jak był na pierwszym biegu...Po prostu ręce opadają. Jakieś rady gdzie szukać?

Pozdrawiam.
lukas1215
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3 mar 2014, o 20:42
Lokalizacja: Świdnik

1.9 TDI AFN 97r. Nie odpala.

 

Postprzez palio » 3 mar 2014, o 21:40

Podaj bezpośredni + z aku na n109. Spróbuj odpalić. Sprawdź przekaźnik 109 rozbierz go i posprawdzaj zimne luty.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez krzyś » 3 mar 2014, o 21:41

Sprawdzaliście błędy czy są vagiem? Czy podczas kręcenia nie gasną kontrolki? Do sprawdzenia także przekaźnik 109 i 103 oraz zawór przy pompie n109 (od gaszenia)
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez lukas1215 » 5 mar 2014, o 20:11

Dzisiaj troche posiedzialem nad autem, i sprawa wyglada tak, przekznik 109 i 103 sprawne, zawor n109 tak samo, swiece wymienione, i dalej nic...
lukas1215
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3 mar 2014, o 20:42
Lokalizacja: Świdnik

Postprzez palio » 5 mar 2014, o 20:16

Rozrząd dobrze ustawiony? Jaki jest kąt statyczny w BS grupa 000 w 2-gim okienku?
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez majkus96 » 5 mar 2014, o 21:28

Witam sprawa wygląda tak jeśli samochód wgl nie odpala . to znaczy coś z katem wtrysku u brata w b4 afn klin na wale ścieło i nie mógł go odpalić . klin był wyrobiony i zmieniał kat wtrysku .. A zaworek na pompie cyka przy włączeniu zaplonu ? Jeśli tak sprawdzić ten klin na wale.
majkus96
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 14 mar 2013, o 21:24
Lokalizacja: Morąg

Postprzez palio » 5 mar 2014, o 21:37

Ale w TDI klin praktycznie się nie wyrabia choć znam pojedyncze przypadki.
Sprawdź w takim razie śrubę na kole wału czy przypadkiem nie ma luzów.


Aby sprawdzić klin musisz odkręcić koło wału.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez johnypepelos » 5 mar 2014, o 22:44

majkus96 napisał(a): klin był wyrobiony i zmieniał kat wtrysku

Jak klin może wpływać na kąt wtrysku?
gdyby klin się zerwał to nie odpalił by w ogóle, a kolega lukas1215 odpalił po plaku i jeszcze jeździł...nie znam tego silnika afn czy jest kolizyjny czy też nie ale na chłopski rozum to jeśli klin na wale by się zerwał to po odpaleniu mogły by się spotkać tłoki z zaworami w nie właściwym momencie. chyba, że się mylę to mnie wyprostujcie

[ Dodano: 2014-03-05, 21:46 ]
a tak poza tym to chyba jakaś świńska grypa dopadła nasze dieselki ja też się borykam z problemem odpalenia auta:(
johnypepelos
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 15:07
Lokalizacja: POLKOWICE
Rocznik: 1996
Silnik: AHU
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez palio » 5 mar 2014, o 23:10

Jak zetnie całkiem klin to w ogóle nie odpalisz auta. Jak klin naderwany to są problemy z paleniem.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Reiven » 5 mar 2014, o 23:34

Oprócz tego że w TDI nie ma klina to wszystko się zgadza :)
Skoro wszystko jest ok (logów nie widzieliśmy) to może pompa się skończyła.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez krzyś » 6 mar 2014, o 20:27

Reiven napisał(a):Oprócz tego że w TDI nie ma klina to wszystko się zgadza :)
Skoro wszystko jest ok (logów nie widzieliśmy) to może pompa się skończyła.



co masz na myśli pisząc pompa się skończyła?
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Reiven » 6 mar 2014, o 22:31

W pompie wtryskowej różne elementy się zużywają. Pękają sprężyny tłokorozdzielacza, siada fala, zużywa się tłok, zaciera przestawiacz wtrysku, i dużo innych rzeczy.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości