1.9 TDI 1Z Nie odpala po dłuższym postoju

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

1.9 TDI 1Z Nie odpala po dłuższym postoju

Postprzez mariusz9270 » 1 maja 2014, o 17:20

Witam Serdecznie, otóż zakupiłem golfa 3 z silnikiem 1.9 tdi 1Z 90km, mam z nim taki problem otóż przy zakupie slabo krecil rozruszniki i swiece grzaly okolo 15 sekund za kazdym razem krecil trzabylo okolo 3-4 sekund zeby zapalil bez znaczenia czy zimny czy cieply, facet ktory mi sprzedawal twierdzil ze jedna swieca nie grzeje, no wiec wymienilem wszystkie swiece na nowe i nadal to samo, podmienilem tez aku z mojej ibizy w ktorej mam AFN a do niej wsadzilem tamtego aku ( dodam ze ten aku z golfa ktory kupilem jest 62ah i 480A) po zalozeniu aku z ibizy rozrusznik juz ladnie kreci i powiedzy ze odpala dosc dobrze ale swiece nadal grzaly tak dlugo, zauwazylem ze czujnik temperatury byl odlaczony ( odpieta kostka) no wiec wpielem kosteczke i eureka swiecej grzeje tak jak powinny rozrusznik kreci ladnie ale jest kolejny problem, z rana golf pali od strzala bez najmniejszych problemów przejade nim okolo 30km zgasze i za jakies 40min max 1,5h do niego wsiadam i dupa kreci kreci kreci z tylu siwy dym (biały) a golf nie zapala po odlaczeniu kostki z czujnika temperatury odpala od strzala, mozna by powiedziec ze nie odpala na ciepłym ale.... gdy auto zagrzane zgasze i sprobuje odpalic za dwie, pięc a nawet pietnaście minut odpala rowniez bez problemu oczywiscie z wpietą kostką do czujnika, nie pali tylko po dluzszym postoju tak jak wczesniej napisalem, dodam rowniez ze przy odpalaniu widac jak w okolicach rozrusznika pojawiają się iskry. Ten aku o ktorym mowilem ktory podmienilem z golfa do ibizy normalnie trzyma i ibiza na nim odpala ( moze czasami dluzej kreci ale odpala bez problemu za kazdym razem), powiedzcie mi gdzie szukac przyczyny mojego problemu od czego zacząc, wieczorem podepnę go pod kompa ale mysle ze to raczej malo moze pomoc ew, sprawdze kont wtrysu tylko ze wg mnie ma sie on nijak do objaw ktore tu podalem.


Pozdrawiam i czekam na rady
mariusz9270
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1 maja 2014, o 17:08
Lokalizacja: Opolskie

1.9 TDI 1Z Nie odpala po dłuższym postoju

 

Postprzez krzyś » 1 maja 2014, o 18:00

Jak podłączysz kompa sprawdź błedy zapisane, nastepnie kat wtrysku, czujniki temperatur, korekcje wtryskiwaczy.. możesz zrobic logi statyczne i zapodać na forum ;-)
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mariusz325 » 1 maja 2014, o 18:11

A mi to wygląda że może paliwo sie mu cofie z powrotem do baku i dlatego ciężko zapala i kopci na biało po dłuższym postoju.A diesle tego nie lubią .Ja za łożyłem ze scenika taką gruszke i ręcznie pompować można.
Avatar użytkownika
mariusz325
Gaduła
 
Posty: 488
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 12:23
Lokalizacja: SMI
Rocznik: 1996
Silnik: 1900
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez krzyś » 1 maja 2014, o 18:18

mariusz325 napisał(a):A mi to wygląda że może paliwo sie mu cofie z powrotem do baku



Jest taka mozliwość i częsta przypadłość ale... kolega pisze że z rana pali od strzała... a problem ma gdy auto nie jest ani zimne ani ciepłe
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mariusz9270 » 1 maja 2014, o 19:25

Jak podłączysz kompa sprawdź błedy zapisane, nastepnie kat wtrysku, czujniki temperatur, korekcje wtryskiwaczy.. możesz zrobic logi statyczne i zapodać na forum


A mozesz mi mniej wiecej powiedziec jak to sie robi wszystko w vagu bo z moich doswiadczen to tylko bledy poszczegolnych elementow zawsze kasowalem a glebiej nie wchodzilem, pozdro
mariusz9270
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1 maja 2014, o 17:08
Lokalizacja: Opolskie

Postprzez palio » 1 maja 2014, o 19:29

Tu masz wszystko wyjaśnione pierwszy post
-> http://www.golf3.pl/topics10/diagnostyka-vt56017.htm

Jak coś dalej nie będziesz wiedział pytaj.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mariusz9270 » 1 maja 2014, o 19:39

czyli jak zrobie te logi statyczne to bedziecie widzie te wartosci o krej prosil Pan wyzej czyli kat wtrysku temperature i korekcje wtryskiwaczy tak?
mariusz9270
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1 maja 2014, o 17:08
Lokalizacja: Opolskie

Postprzez palio » 1 maja 2014, o 19:47

Nie pisz Pan bo to dziwnie brzmi.

Logi statyczne
001 - sprawdzimy dawkę wtryskiwanego paliwa i termostat czy działa
003 - działanie EGR (zawór recyrkulacji spalin)
004 - ustawienie rozrządu
007 - temperaturę w dolocie
008 - ograniczenie dawki wtryskiwanego paliwa
011 - działanie turbiny
013 - korekcje na wtryskach

BS (nastawy podstawowe)
000 kąt początku wtrysku

Dynamiczne
sprawdzamy dane grupy pod obciążeniem silnika
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mariusz9270 » 1 maja 2014, o 21:23

No wiec witam ponownie, niestety ale zrobilem logi tylko grup 000 001 i 013 bo tak przeczytalem w temacie ktory link podales ze to są statyczne, jesli bedzie trzeba zrobie pozostale logi jutro, wiec tak oto linki do logow:

Log (0 - 000)
Log (0 - 013)
Log (1 - 001)

Niestety nie udalo mi sie zagrzac auta powyzej 80C temp silnika zatrzymala sie na 73,8 i ani drgnąć do góry a mimo tego temp na liczniku od 61 stopni pokazywala juz 90 ale to chyba jest temp wody w liczniku czy jak bo ja juz sam niewiem albo czujnik jest walniety, jesli chodzi o bledy to byly takie:

550 Regulacja początku wtrysku
różnica dorególowania
522 Czujnik temp.cieczy chłodzącej -G 62
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
1237 Zawór odcinający paliwo -N109
przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
65535 Uszkodzony moduł sterujący


bo wykasowaniu ciagle pojwia się ten pierwszy czyli:

550 Regulacja początku wtrysku
różnica dorególowania

i tego nie da sie wykasowac. No to koledzy teraz moze mnie troche oswiećie co wam to wszystko mówi bo aż się boje:)

Pozdro

[ Dodano: 2014-05-01, 21:17 ]
a tak pozatym w bloku 000 pozycja 9 to nie czasami temp paliwa ?? chyba sporo za dużo tak na zdrowe myślenie
mariusz9270
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1 maja 2014, o 17:08
Lokalizacja: Opolskie

Postprzez palio » 2 maja 2014, o 08:05

550 kąt sprawdzany w nastawach podstawowych (BS)? Jak tak to masz mocno przyspieszony kąt i trzeba go opóźnić do około 49-51.

522 czujnik znajduje się w głowicy. Posprawdzaj dokładnie jego okablowanie może gdzieś przewód jest przełamany, przetarty. Sprawdź samą wtyczkę wyjmij przeczyść styki.

1237 n109 sprawdź okablowanie i wtyczkę.

65535 błąd związany z ECU. Oznacza zalanie go olejem lub pękniętym wężykiem wewnątrz.


Skoro po wykasowaniu zostaje błąd 0550 to początek kąta wtrysku jest mocno przyśpieszony.
Podłącz vaga grupa BS 004 i 000 drugie okienko od lewej. Poluzuj pompę (3 śruby) i pchnij ją w stronę silnika.


Co do temperatury to może oznaczać, że coś się dzieje z termostatem. Być może jest cały czas otwarty i się nie zamyka.

Korekcje też nie wyglądają ciekawie. Przynajmniej na 2 i 3 cylindrze.


mariusz9270 napisał(a):w bloku 000 pozycja 9 to nie czasami temp paliwa ??


Pozycja 9 to temperatura paliwa.
Pozycja 7 to temperatura płynu
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mariusz9270 » 2 maja 2014, o 09:34

co znaczy ze nie wygladaja ciekawie co mozna z nimi zrobic?
mariusz9270
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1 maja 2014, o 17:08
Lokalizacja: Opolskie

Postprzez palio » 2 maja 2014, o 10:55

Trzeba byłoby spróbować zamienić je miejscami i zobaczyć czy korekcja idzie za wtryskiem. Jak idzie to może oznaczać, że wtrysk leje. Jak nie to pomierzyć kompresję na cylindrach wszystkich.

Tragedii jeszcze nie ma w tolerancji się mieszczą.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Yahoo [Bot] i 11 gości